Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#146 De overkant

Grenzen verleggen Angst ontzeggen Ik schuifel voorzichtig over een koord Mijn evenwicht wordt op de proef gesteld Ik tast het boventouw af met mijn handen Geschreeuw van publiek probeer ik te negeren Ik zie het zilveren water onder mij stromen De muffe geur van de rivier overvalt me Ik proef de overwinning die gaat komen

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ja ik weet het, ik ben geen dichter maar ik wilde toch graag meedoen, benieuwd naar jullie inzendingen!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, natuurlijk doe je mee, ben je een canyon aan het oversteken over een touwtje? Je beschrijving van paupergebouwen waar meubilair uit werd gesmeten maakte persoonlijk meer indruk op me. :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@ I-Kat, mijn hoogtevrees is voelbaar dus mij komt het in ieder geval binnen. Ik kan geen zinnig woord zeggen of het een goed gedicht is, geen verstand van. Het leest lekker ( ritme) en ik voel me erbij dus van mij een :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha Mili, ik stelde mezelf voor in de natuur en stond ineens op dat touw. Het is niet erg poëtisch, ik weet het...ik heb geprobeerd 7 zintuigen te verwerken maar dat kan veel beter. En dat jij voor de pauper gaat snap ik wel na die afvalbakken hi hi Nancy, dank je wel, fijn dat het voor jou wel lekker leest Schrijvenmaar, dat zou ik ook wel willen en ook weer niet

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... jij hebt me daar even durf! Het werd gelukkig geen sprong in het diepe. Gefeliciteerd met je overtocht. Met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste I-Kat, Mooi, die twee eerste zinnen voordat de rest van het gedicht komt. Ze geven een soort samenvatting van de rest, en de woorden 'angst ontzeggen' vind ik mooi in deze combinatie. Je hebt heel goed naar je lichaam geluisterd, en dat is meestal het moeilijkste ;) Geen reden dus om niet vaker een gedicht te schrijven... Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja zeg, heb ik gewoon een goed gedicht geschreven?? Greetje, ik kan het nog niet geloven! Dat motiveert om het eens vaker te doen. Dank je wel voor deze fijne reactie! Riny, dank je wel, wat een leuke reactie! Schijvenmaar, het is dus kennelijk wel in orde ha ha

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste twee zinnen zijn lekkere binnenkomers. :thumbsup: Bij het tweede gedeelte mis ik de rijm. Maar dat is misschien persoonlijk. De laatste zin sluit mooi positief af. Yes, you can!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I-kat, Je hebt het voor mij wel tastbaar gemaakt. Het wankele evenwicht boven een rivier ... brr! Alleen vraag ik me af of je (verse) vis uit het water onder je kan ruiken, lol! Een gebakken visje, daarentegen ... Heerlijk gelezen!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ marietje, De rijm was slechts bedoeld voor de eerste twee lijnen, het overige was vrije keuze, volgens de opdracht.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, wat mij betreft heb je met glans en twee vingers in je neus de overkant gehaald! Geen dichter? Nou en? Je doet het gewoon, en - gezien de reacties - niet onverdienstelijk ook. Good for you! Ik vind de 1e 2 regels een mooi intro op en samenvatting van de rest. Had je al een duimpje gehad? Hier nog een erbij! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dit is er eentje die ik een paar keer wil herlezen, er zit heel veel in die paar zinnetjes merk ik zo aan je reacties... één klein ideetje: zou je één van de twee 'touwen' niet beter vervangen door 'koord' bijvoorbeeld? Ik struikelde even over die twee keer 'touw'. zo kort op elkaar. graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ik neig heel snel naar dwangrijm dus ik heb bewust niet gerijmd omdat dat kennelijk ook mag. Gedichten is echt een uitdaging voor mij en ik ben oprecht verrast door de reacties. Dank je wel. Marlie, die vis daar twijfelde ik ook over maar waar ruikt rivierwater na, ik dacht eigenlijk aan rotte vis maar dat is wel erg onpoëtisch, lol Ton, dank je wel, wat een enorm compliment, blij mee Joke, ik zou her ook echt wel begrijpen als er lezers zijn die het niet bijzonder vinden, ik denk ook wel dat het beter kan. Koord vind ik wel een goed idee, dank je wel!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ik zag het gebeuren, in januari 2016. Over de Aare in Bern was een touw gespannen en een jongeman met opgeknoopte paardenstaart liep op blote voeten van de ene naar de andere oever, zonder boventouw. Hij viel een paar maal, was gezekerd en stond in een mum van tijd weer op het koord. Ik hield mijn hart vast. Ook bij het lezen van jouw gedicht. :thumbsup: Echt gedaan?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jazeker Dos en zelfs ongezekerd maar dat is ook niet nodig met bovenbouw en anders moet je zwemmen. Ook niet zo erg. Autorijden is gevaarlijker! Fijn dat mijn gedicht je meenam, blij mee!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het echt prachtig. Je eerste twee zinnen zijn, zie bovenstaande reacties voor meerdere uitleg vatbaar. Je verlegt zelf je eigen grens, mooi hoor en ontzegt je angst. Je ziet hierboven wel, iets nieuws kan ook goed uitpakken! Ik ga ze onthouden! Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke reactie mw.Marie, zo fijn dat dit experiment zo'n positieve uitwerking heeft gehad.