Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#146# de musical

kijk die bomen zwaaien hoor de zomerse wind waaien door het doolhof van de stammen kronkelend over het pad klaar voor een nieuwe voorstelling zittend op het mos gesloten ogen de zon speelt met de blaadjes vogels zingen hun lied in een verhaal van schaduw en licht

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Emy Schreiber, Taal is een vreemd ding. Ik keek naar je bijdrage en las het - Emy Schreiber / de musical / zomerse wind /gesloten ogen / vogels zingen /schaduw en licht, en ik zag Romy Schneider voor me als Sissi in een scene uit de gelijknamige film, dansend met haar ogen dicht in een weide met fluitende vogels etc. Die films zijn gemaakt in de jaren 50 voor het Duitse publiek en bewust heel zoet om de oorlogsellende te vergeten. Dat alles roept je gedicht bij me op ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Emy, ... en dat heb je allemaal gezien toen je buiten was. Thuis heb je dat op 'papier' kunnen zetten. Dat heb je knap gedaan.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janpmeijers - dank je, vind ik een reuze compliment, ik ben super fan van Romy Schneider @Nancy Bastiaans, dank je @Riny, die vogels zingen zo mooi, communiceren zingend als in een musical, met veel plezier geschreven

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Emy, ik was er meteen, in dat bos. Ik hoorde de zomerse wind (mooie toevoeging) en ik zag hoe dichtbegroeid het was. Je hebt al je zintuigen gebruikt! Het eind vind ik ook goed, dat verhaal van schaduw en licht. Mocht je er nog aan door willen schrijven, dan kun je misschien eens nadenken over de 'gesloten ogen' in de tweede strofe. Ik snap dat je dat schrijft, zo fijn altijd met de zon op je gezicht, maar het lijkt in tegenstelling met het kijken van de ik-figuur. Klopt dat? Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Emy. Je verrast me met je mooie gedicht. De laatste zin is fantastisch, mooi in combinatie met de regels daarvoor. Echt poëtisch!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Emy, de titel is verrassend, maar passend bij de rest van je gedicht. Je hebt op bijzondere wijze geluiden en beelden verenigd, een musical in de natuur. Ik zat erbij in dat bos en genoot in stilte met mijn ogen dicht.