Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#146 - Drijven

Modder glibbert tussen mijn tenen Water kabbelt tegen mijn schenen Een zwanenpaar peddelt voorbij Hun jongen aan moeders zij De zon warm op mijn rug Een zacht rond mijn hoofd zoemende mug Wat stapjes verder, tot mijn knie en daar voorbij Het verkoelende water nu tot aan mijn dij Dan helemaal, mijn voeten los van het zand Drijvend op mijn rug, steeds verder weg van de kant

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste SDL, Jij bent niet alleen de natuur ingegaan, maar zelfs het water! En je hebt duidelijk al je zintuigen gebruikt, mooi. De mug had ik niet verwacht en trok mij daardoor nog meer in het gedicht. Dat is iets om te onthouden: als je net iets anders dan anders kijkt (of luistert in dit geval ;)) trek je meteen de aandacht van de lezer. Mocht je er nog aan door willen schrijven, kijk dan eens of je ook zo naar de zwanen en haar jongen kunt kijken, en naar het 'verkoelende water'. Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dit gelezen te hebben, heel harmonieus. De mug trok ook mijn aandacht, ik hikte daar even met lezen. Is dit een idee: Rond mijn hoofd een zacht zoemende mug.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk, bedankt! Zoveel positieve reacties had ik niet verwacht, hihi! Mw Marie, die zin vind ik inderdaad iets 'lekkerder' in het gedicht passen dan hoe ik hem geformuleerd had! Dankjewel!