Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#146 Wolkenpracht

Een dik wolkenpak met regenwolken raast voorbij, de wolkenradar voorspelde al zo’n grote wolkenpartij. De wolkenjurk is eigenlijk iets te fris, toch blijf ik zitten voor het geval ik iets van de wolkenpracht mis. Een wolkentoetje in de hand, steeds meer stapelwolken vliegen over het land. Eenmaal binnen gaat het gordijn met wolkenprint dicht, het dreigende wolkenveld verdwijnt uit het zicht. Tijd om schapenwolkjes te gaan tellen en de ogen dicht te knijpen, dromen over wolken op al hun mogelijke manieren, dat zul je begrijpen.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel wolkjes Brenda! Het zou een mooi Sinterklaasgedicht kunnen zijn bij een warm wolkenpyjamacadeau of zo. :) Ik zou persoonlijk 'Een dik wolkenpak van regenwolken' dan wel beeldender vinden. De wolkenjurk en het wolkentoetje vind ik leuk, die zie ik meteen voor me.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Brenda, ben jij stiekem een wolkenfetisjist? Er zitten mooie vondsten in als wolkentoetje en wolkenjurk die Elyse ook aanhaalde, alleen is jouw gedicht mij net iets te wolkerig hoewel ik het ergens ook wel weer wolkenapart vind.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Brenda, Je hebt in dit gedicht geprobeerd 'wolken op al hun mogelijke manieren' te beschrijven. Een leuke invalshoek! ik weet niet of je bewust in elke regel het woord wolk gebruikt hebt. Als dat zo is, niets meer aan doen! Als dat komt doordat je al die wolken probeerde te beschrijven, ligt hier een uitdaging: probeer ze eens te beschrijven zonder het woord wolk... Een voorbeeld: geen wolkentoetje maar een luchtig toetje. De site synoniemen.net kan je hier goed bij helpen :) Groet! Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie leuke reacties. Voor dit gedicht wilde ik eens iets anders proberen en ben / was zeer benieuwd naar jullie reacties. Fijn om te lezen! @ Greetje: het was een hele bewuste keuze om in elke zin minstens één keer het woord 'wolken' te gebruiken. Ik zat zelfs nog een tijdje te broeden op meer, maar vond het toen wel wat overdreven worden :) @ Mili: wolkenapart is ook een leuke, had ik er ook nog in kunnen verwerken :!:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brenda, ... al lezende, dacht ik: wat kennen we toch een wolken. Het hield maar niet op. Leuk gevonden.
Haha, toen ik het schreef dacht ik hetzelfde Riny!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Brenda. De wolken fascineren mij ook altijd, je kan er zo heerlijk rustig naar kijken en fantaseren. Mooi onder wolkenwoorden gebracht!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Brenda, ik heb genoten; knap dat je in iedere regel een wolk hebt verwerkt. Ik kan me zo voorstellen dat je met al deze positieve reacties in de wolken bent, dat is verdiend!