Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#145- Gevallen

Gevallen ' KUT! ' De klap op de stoep vervaagt mijn verwondering over het gemak waarmee ik het verboden woord gebruik. Ik hap naar adem, sluit mijn ogen en blijf liggen. De pijn beperkt zich tot mijn voet. Twee grote handen omvatten mijn gezicht. 'Hallo, hoort u mij?' Zijn gezicht kleurt goudbruin in de lage zonnestralen die mij net nog verblindden. Ik probeer een glimlach. Witte tanden stralen mij toe. 'Lukt het om rechtop te zitten?' Hij steekt zijn hand uit. Zonder bril dansen de letters van zijn tatoeage op zijn onderarm voor mijn ogen. Mijn vingers trillen en aarzelend grijp ik zijn hand vast. In één ruk zit ik overeind. Hij hurkt wijdbeens naast me, de pijp van zijn korte broek spant om zijn behaarde bovenbenen. Hij trekt zijn T-shirt uit. Ik ervaar een mix van Musk en mannelijk zweet. Ademloos kijk ik hem aan. Hij dept mijn jukbeen met zijn shirt. Het wit kleurt rood. Op zijn gladde borst staan onsamenhangende tatoeages. Waar zouden ze symbool voor staan? Voorzichtig betast hij mijn enkel. Ik zie geen ring. 'Da’s niet best. Ik breng je naar de EHBO-post verder op.' De zon blinkt in zijn ogen. Hij is vast een liefdevolle minnaar. Ik zweef door de lucht en mijn armen glijden om zijn nek. Jarenlang protest tegen afhankelijk zijn geef ik op. Ik kreun en zoek over zijn schouder. Net op tijd. 'Oma, wat is er gebeurd?' Mijn kleindochters stem klinkt verontrust. Ze heeft slechts oog voor mijn redder.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar je allemaal op let als je een ernstige val maakt. Maar ja, zo'n stoere, liefdevolle ridder die ook nog als je redder optreedt, kun je ook als oma niet zomaar negeren. :o Leuk stukje, Marietje. Klein dingetje: De klap op de stoep vervaagd = vervaagt.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, een echte scene, mooi opgebouwd.
Op zijn gladde borst staan onsamenhangende tatoeages. Waar zouden ze symbool voor staan?
'onsamenhangende' en daarna de vraag is min of meer dubbel. Daarbij, voor de man is die samenhang er waarschijnlijk wel. suggestie: Op zijn gladde borst staan tatoeages. Wat zouden ze betekenen?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, mooi geschreven. Oma wordt vervolgens op handen gedragen. De zin 'Net op tijd' is een subtiele opmerking, goed gevonden. De laatste zin is onverwacht en betekenisvol: kleindochter is bezorgd om oma, maar ook een beetje jaloers. Vermoedelijk had zij liever in de getatoeeerde armen gelegen. Complimenten, graag gelezen, Connie

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, leuk hoe je een oude vrouw door een ongelukje voor een kort moment een tweede jeugd laat beleven. Krijgt ze concurrentie van haar kleindochter? Goed geschreven. Alleen '... en zoek over mijn schouder. Net op tijd' snap ik niet.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Je bent zo jong als je je voelt. Dat heb je met dit verhaal bewezen. Echt goed gedaan. Ik zag jouw hp zoals zij zichzelf graag ziet. En dan dat slot. Schitterend. Concurrent(ie) van je eigen kleindochter. Met ongelooflijk veel plezier gelezen. :D

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, ik schaar me achter de reacties van @janp en @Dos en laat je verder deze week met rust. ;) Een goudbruin hoofd? Waar komt deze goddelijke man nu weer vandaan? Sorry, toch nog een dingetje. [Jarenlang protest tegen afhankelijk zijn geef ik op.] Bedoel je onafhankelijk? (verblinden)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De gevallen vrouw heeft een zeer scherp vermogen om alles op te merken, ze is niet op haar hoofd gevallen, denk ik. Leuk verhaal, ik zag het gebeuren tijdens het lezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Musk, dat woord fascineert me. De rest van het verhaal ook :D. Wie gaat er met de jager ervandoor, Oma of Roodkapje :P. Of is het meer een wolven man??

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ... wat een intens leuk verhaal. Helder en duidelijk geschreven. Haha, de kleindochter is een leuke verrassing voor de lezers.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind je opening en opbouw sterk. Ik heb het gelezen als een vrouwtje dat in no-time heel wat levensfases doorloopt. De reflectie van de hp op haar woordgebruik schetst het beeld van een braaf meisje. Grote handen lijken dat te bevestigen, maar jukbeen contrastreert het. Ik denk dat dit een woord is dat pas in de make-uptijd om de hoek komt zetten. Vervolgens kijkt ze met de ogen van een vruchtbare vrouw of de man een ring draagt, verwonderd zich over de mogelijkheden en geeft zich uiteindelijk weer over aan de zorg die ze op haar oude dag nodig heeft. Ik weet niet of het je intentie was, maar ik heb het graag gelezen. Groetjes!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
wat heerlijk, Marietje! de opening had subtieler gekunt, maar ach ... het kan zo ook. ik zou alleen zeggen: de tatoeage op zijn arm, ipv 2x zijn

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Wat een heerlijk verhaal. Fijn geschreven ook. Met plezier gelezen. Deze oudere dame is nog scherp en jong van geest. Ik denk dan ook dat de jonge adonis er met haar vandoor gaat en de kleindochter het nakijken geeft!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar je allemaal op let als je een ernstige val maakt. Maar ja, zo'n stoere, liefdevolle ridder die ook nog als je redder optreedt, kun je ook als oma niet zomaar negeren. :o Leuk stukje, Marietje. Klein dingetje: De klap op de stoep vervaagd = vervaagt.
Meteen de -d vervangen. :o Bedankt! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, een echte scene, mooi opgebouwd.
Op zijn gladde borst staan onsamenhangende tatoeages. Waar zouden ze symbool voor staan?
'onsamenhangende' en daarna de vraag is min of meer dubbel. Daarbij, voor de man is die samenhang er waarschijnlijk wel. suggestie: Op zijn gladde borst staan tatoeages. Wat zouden ze betekenen?
Bedankt voor je compliment en reactie. :nod: De oma vindt de tatoeages onsamenhangend. Ten opzichte van vroeger draagt iedereen nu tatoeages en zijn ze vaak willekeurig hier en daar geplaatst. Toch is ze nieuwsgierig naar specifiek deze tatoeages en ze gaat ervanuit dat ze bij hem ergens symbool voor staan. Ik wilde haar 'afkeurig' en toch haar geïnteresseerdheid benoemen. ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, mooi geschreven. Oma wordt vervolgens op handen gedragen. De zin 'Net op tijd' is een subtiele opmerking, goed gevonden. De laatste zin is onverwacht en betekenisvol: kleindochter is bezorgd om oma, maar ook een beetje jaloers. Vermoedelijk had zij liever in de getatoeeerde armen gelegen. Complimenten, graag gelezen, Connie
Je hebt de reactie van de kleindochter goed ingevuld :thumbsup: Bedankt!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, leuk hoe je een oude vrouw door een ongelukje voor een kort moment een tweede jeugd laat beleven. Krijgt ze concurrentie van haar kleindochter? Goed geschreven. Alleen '... en zoek over mijn schouder. Net op tijd' snap ik niet.
Oma is samen met kleindochter op stap. Na haar val is kleindochter uit beeld maar net op tijd komt ze weer aangelopen. Net op tijd om de vrijgezelle kleindochter voor te stellen aan de vriendelijke jongeman. ;) Bedankt voor je complimenteuze reactie.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Je bent zo jong als je je voelt. Dat heb je met dit verhaal bewezen. Echt goed gedaan. Ik zag jouw hp zoals zij zichzelf graag ziet. En dan dat slot. Schitterend. Concurrent(ie) van je eigen kleindochter. Met ongelooflijk veel plezier gelezen. :D
:D Wat een enthousiaste reactie. Heerlijk!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, ik schaar me achter de reacties van @janp en @Dos en laat je verder deze week met rust. ;) Een goudbruin hoofd? Waar komt deze goddelijke man nu weer vandaan? Sorry, toch nog een dingetje. [Jarenlang protest tegen afhankelijk zijn geef ik op.] Bedoel je onafhankelijk? (verblinden)
Toch wel lekker een weekje rust :p hoewel... De avondzon maakt bruin vaak goudbruin. Goddelijke mannen zijn niet moeilijk te vinden. :nod: Nee, ik bedoel dat ze jarenlang protesteert tegen afhankelijk zijn naarmate ze ouder wordt. Ze wil juist onafhankelijk blijven. Verblindden als voltooid verleden tijd. Weer bedankt en tot een volgende keer! :nod:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De gevallen vrouw heeft een zeer scherp vermogen om alles op te merken, ze is niet op haar hoofd gevallen, denk ik. Leuk verhaal, ik zag het gebeuren tijdens het lezen.
Bedankt voor je reactie :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Musk, dat woord fascineert me. De rest van het verhaal ook :D. Wie gaat er met de jager ervandoor, Oma of Roodkapje :P. Of is het meer een wolven man??
:D Een wolvenman geeft nieuwe fantasieën. :ninja: Bedankt voor je reactie! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ... wat een intens leuk verhaal. Helder en duidelijk geschreven. Haha, de kleindochter is een leuke verrassing voor de lezers.
Fijn dat mijn bedoeling geslaagd is! :nod: Thanks! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind je opening en opbouw sterk. Ik heb het gelezen als een vrouwtje dat in no-time heel wat levensfases doorloopt. De reflectie van de hp op haar woordgebruik schetst het beeld van een braaf meisje. Grote handen lijken dat te bevestigen, maar jukbeen contrastreert het. Ik denk dat dit een woord is dat pas in de make-uptijd om de hoek komt zetten. Vervolgens kijkt ze met de ogen van een vruchtbare vrouw of de man een ring draagt, verwonderd zich over de mogelijkheden en geeft zich uiteindelijk weer over aan de zorg die ze op haar oude dag nodig heeft. Ik weet niet of het je intentie was, maar ik heb het graag gelezen. Groetjes!
Ja, dit was min of meer mijn bedoeling. De oude dame weet dat ze geen kans maakt en draagt hem graag over aan haar kleindochter. Zo kan ze toch meegenieten. Daarom checkt ze de ringvinger ( hoewel dat tegenwoordig niet veel zegt) en vult ze in dat hij liefdevol is. Alles volgens haar normen waar een geschikte trouw kandidaat aan moet voldoen. ;) M.b.t. het jukbeen: ik schreef eerst wang maar als men op het gezicht valt is meestal het jukbeen geschaafd en onder wang verstaat men toch eerder het zachte gedeelte eronder. Het woordenlimiet beperkte me om het specifieker te omschrijven. Bedankt voor je uitgebreide reactie. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, er is al veel gezegd, ik sluit me aan bij alle complimenten! Prachtig verhaal! :thumbsup:
Van complimenten geniet ik altijd! Merci! :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wat heerlijk, Marietje! de opening had subtieler gekunt, maar ach ... het kan zo ook. ik zou alleen zeggen: de tatoeage op zijn arm, ipv 2x zijn
Nee, niet subtieler }) Je kent me! Bedankt voor de verbetering. Tijdens inkorten van het verhaal erin geslopen. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Wat een heerlijk verhaal. Fijn geschreven ook. Met plezier gelezen. Deze oudere dame is nog scherp en jong van geest. Ik denk dan ook dat de jonge adonis er met haar vandoor gaat en de kleindochter het nakijken geeft!
Nee dat zou oma niet willen. Ze weet dondersgoed haar grenzen. Maar de appel... dus hij boft ;) Bedankt voor je reactie. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Grappig verhaal, Marietje, met een kleine inkijk naar een romantisch/erotisch vervolg. Jaja, oude dames zijn nog niet van steen. :o Een valpartij doet het nog altijd goed.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Grappig verhaal, Marietje, met een kleine inkijk naar een romantisch/erotisch vervolg. Jaja, oude dames zijn nog niet van steen. :o Een valpartij doet het nog altijd goed.
Eerlijk gezegd had ik eerst als plot een complot en was de hij hun slachtoffer maar dat vond ik wat vergezocht. Nu ik je laatste zin lees ... :unibrow: Bedankt voor het reageren. :D