Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#144. Freewriting. FC Utrecht - AZ

‘Zullen we zondag naar het strand gaan, Truus?’ ‘Ben je gek geworden? En dan uren in de file staan?’ ‘Je hebt gelijk. Wandelen in het bos dan?’ ‘En weer een tekenbeet krijgen, zoals vorige maand? Nee, dank je.’ ‘Stukje fietsen?’ ’Het wordt dertig graden, Henk. Dan zitten we te smelten onderweg.’ ‘Wat wil je dan in hemelsnaam?’ ‘Niets eigenlijk. Gewoon thuis blijven.’ Met een ruk staat Henk uit zijn stoel op en loopt chagrijnig weg. Truus gaat snel achter hem aan. ‘Héla, wacht even, waar ga je ineens naar toe?’ ‘Ik ga naar Kees. Kijken of ik met hem mee kan naar FC Utrecht - AZ.’ ‘Dat doe je toch niet met al die hooligans? Utrecht gaat echt niet meer Europa halen met een 3-0 achterstand. Het wordt levensgevaarlijk met die hersenloze loosers daar. Ze gaan natuurlijk rotzooi schoppen.’ ‘Nou dat weer. Zijn er eigenlijk dingen waar je niet bang voor bent?’ ‘Nou, winkelen bijvoorbeeld, of naar een braderie. Hartstikke leuk.’ ‘Weet je wel dat daar zomaar een bom kan ontploffen tussen het publiek?’ ‘Dat gebeurt niet in Nederland.’ ‘Zou ik niet zo zeker van zijn. Overal lopen van die domme, geïndoctrineerde moordenaars rond. Die lui denken notabene dat er zeventig maagden op ze liggen te wachten. Doen daar alles voor. Dat zijn nou echte loosers.’ ‘Ja, je hebt eigenlijk gelijk, Henk. Heel angstig allemaal.’ ‘Dus we kunnen nergens naar toe. Daarom ga ik zondag fijn naar voetbal.’ ‘Weet je wat? Laten we naar een tuincentrum gaan. Dat is leuk en veilig.’ En zo kwam het dat het echtpaar Trees en Henk zondagmiddag ruim twee uur rondwandelde in een tuincentrum, plantjes kocht en ontspannen pauzeerde in een tuincafé. Pas na thuiskomst vernam Kees de sensationele overwinning van FC Utrecht op AZ. Zijn dag was totaal verpest. Hij zat constant te mopperen op zijn onschuldige vrouw, omdat hij die middag een leuk feestje had gemist. ‘Kom Henk, vergeet het nou maar,’ troostte Truus hem. ‘Laten we na Studio Sport maar eens lekker vroeg naar bed gaan. Dan ben je alles zo weer vergeten.’

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och die Henk, die Truus ziet overal beren op de weg. Gelukkig zag ze de vleesetende planten in het tuincentrum over het hoofd!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jules, Kees houdt er de moed in, terwijl Truus één bundel angst is. Hoe lang gaat die relatie nog duren? Ik vrees voor een einde; op de lange duur kan het bed niet alles goedmaken. Aan een kant hoop ik dat jij de HP bent en aan de andere kant niet. :o

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jules, ... wat kan een mens toch 'tuttelen'! De verveling springt ervan af en toch doen Kees en Truus hun best. Je hebt dat goed overgebracht, Jules. Een borrel op die twee nemen is gerechtvaardigd. Santé...!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jules, ik kan Truus hier horen. Overal spoken. Zij zal toch een keer hier iets aan moeten doen. Nu kan ze Henk nog paaien, maar hoe lang houdt hij het vol? Leuk geschreven Jules. Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Maddbrug, Vleesetende planten! Ha, ha. Daar had Truus (ik eigenlijk) niet aan gedacht. Jammer voor Henk, anders had hij toch naar voetbal gekund. :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wees gerust, Blavatski, Henk, Truus en Kees zijn slechts fantasiepersonen. Ik moest wat over angst schrijven en Truus heeft er genoeg, maar gelukkig niet om met haar man een feestje te bouwen boven in bed. Wederom bedankt voor je leuke reactie. :o

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is dat toch met stellen die alles samen willen doen. Ik had die vleesetende plant wel leuk gevonden maar het is wel lief dat ze in bed nog een feestje wil vieren. Dat kan ik me echter heel slecht voorstellen bij dit type vrouw ha ha

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een koddig stel. Hij laat zich wel erg verlammen, vind ik. Hij zou iets kunnen proberen te doen om haar te veranderen. Een listig plan of zo. Heb je freewriten wel kunnen gebruiken?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Riny: Dank je voor de leuke reactie. Die borrel neem ik toch wel. Op jouw gezondheid. @ Dag Connie. Henk schijnt nog altijd van Truus te houden. Daarom komt alles steeds weer goed. @ Hallo i-Kat. Dat is nu de kracht van Truus waar Henk voor valt. Verrassend op elk moment. @ Dank je, Odile, voor je reactie. Die Henk is een goeie sul en accepteert zijn Truus, zoals ze is. Maar het kan hem af en toe ook wel eens even teveel worden. Inderdaad hebben de 2 pagina's freewriting voor mij inspirerend gewerkt, met vrije dagen en mooi weer in het vooruitzicht en alle heftige gebeurtenissen van de laatste tijd in het achterhoofd. Allemaal gegroet en bedankt voor het lezen. :o