Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#144 - Neem een loopje met me

Ik steek met gevaar voor eigen leven de straat over en gooi mijn hand omhoog om de overbuurman een signaal van sociaal gedrag te tonen. Liefst zou ik niemand tegen komen vandaag maar dat is kansloos in dit mierennest met de misleidende naam Bosrand. De klevende witte slangen van mijn koptelefoon raken verstrikt en ik hannes om het geheel weer uit elkaar te krijgen. Ik weet niet of de buurman me toelacht of uitlacht maar schenk hem een grijns om deelgenoot te zijn. Ik kom op gang langs de troosteloze flat, waar met enige regelmaat meubelstukken naar beneden komen. De grijze kolos lijkt me te minachten. Ik nader het groene laantje, herstel, de bruine baan. Ik werp altijd even een blik op de voetbalkooi. Het mag er dan wel niet uitzien maar welpjes van alle leeftijden hebben enorm veel pret in die gevangenis, dus ik ben er voor. Ik dans van links naar rechts op het trottoir en kan daarbij net een veroorzaker van het bruine kwaad ontwijken, die nog even enthousiast naar mijn kuiten hapt. Een Brabantse scheldkanonnade dendert over de baan en weerkaatst tussen de flats. Zuchtend trek ik een sprintje om te ontsnappen aan de oermens die in deze wijk nog volop te bewonderen is. Ik sta stil bij het koeienpad. Een van de minst briljante oplossingen om een zebrapad vorm te geven. Automobilisten krijgen er een rood waas van en geven nog eens extra gas bij het zien van zoveel artistieke expressie. De neanderthalers in de flats er tegenover vermaken zich echter kostelijk bij het zien van zoveel geweld. Maar ook dit keer geraak ik aan de overkant zonder aanzienlijke schade tot teleurstelling van de over het balkon hangende supporters. Het belooft een mooie dag te worden.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een worsteling door grauw, bruin en beton, verloedering en mislukte pogingen om dat tegen te gaan. Worsteling van de HP zelf met toch een positieve blik naar de kooi. Ik liep met je mee en nergens tegenop. Hiermee wil ik zeggen dat ik het een goed stuk vind. Ik ben nergens gestruikeld. Fijn om te lezen :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik nam een loopje met je. Een herkenbaar loopje. Maar je doet t. En loopt door, alsof het gewoon een loopje is. Leuk verhaal i- kat!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
i-kat, Sfeer goed in beeld gebracht - en een heerlijk relativerende slotzin. terzijde: de 'lijkt (op)' -constructie vind ik altijd wat zwak overkomen.
De grijze kolos lijkt me te minachten.
schrijf gerust: 'De grijze kolos minacht me' zoals je ook schrijft: 'Ik kom op gang langs de troosteloze flat'

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, ik vind het helemaal top. Je slaat een badinerende onderkoelde toon aan in je tekst die mij uitstekend bevalt. Je schreef het zo goed dat ik zo blij ben dat ik daar niet woon. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het hardloop parcours van het leven goed weergegeven. Het ontwijken van obstakels en tegelijk het oordelen. Zo rent ieder mens zijn eigen parcours. :thumbsup: HP ziet m.i. weinig goeds in de medemens.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, ik kon je nog maar net bijhouden, joggenderwijs dan. Maar qua vertelling kwam ik goed mee en ik heb er ontzettend van genoten, zo beeldend als je dit parcours schetst voor je lezer. Inderdaad, zoals Marietje zegt, een mooie metafoor; het parcours van het leven. Ben benieuwd hoe de Brabantse scheldkanonnade zich verhoudt tot die van de gemiddelde Hagenees, wanneer deze bekant van zijn fiets wordt gereden... i-Kat, mijn complimenten en een hele dikke duim voor dit prachtige verhaal! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha Nancy, fijn dat je overeind bleef en nog fijner dat je mijn verhaal hebt kunnen waarderen! Maddbrug ook jij bedankt, blij met jou reactie. Janpmeijers met jouw compliment ben ik ook erg blij en blijf komen met die tips! Mili de waarheid is geen excuus heb ik me laten vertellen dus daar heb ik een loopje mee genomen,het is hier heerlijk wonen! Super dat je zo positief bent, na de vorige vertelling zat ik even in een dip Marietje, gelukkig is de schrijver niet altijd de HP! Dank voor je waardering Ton altijd blij met jouw reactie en geloof me, de honden lusten er geen brood van als de Brabanders los gaan, daar kan de Hagenees nog een puntje aan zuigen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... je verhaal ontrolde als een film. Met plezier en medeleven naar gekeken.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag i-kat, Wat een leuke vertelling. Zo zie je maar weer hoe een eenvoudige wandeling door een straat of laan, een geweldige ervaring kan worden als je een scherpe blik en pen bezit. Graag meer van dit humoristisch genre. Nog een fijn weekend toegewenst. :o

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me aan bij de vorige commentaren en wil daarbij opmerken dat er een mooi loopritme en cadans in jouw tekst is. Ik heb daardoor echt het gevoel dat ik meeren. Hielp de opdracht of heb je je vrij gevoeld je eigen methode te gebruiken? Hoe dan ook met goed resultaat.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een fijne reacties, Richard, Riny, Marceline en schrijfcoach Blavatski, dat motiveert om te blijven schrijven! Ik zou graag humoristischer schrijven Schrijfcoach Blavatski, ik zal mijn best doen maar het is lastig om niet te verzinken in het serieuze. Gelukkig zie ik veel goede voorbeelden voorbij komen hier. Dat geeft inspiratie. Schrijfcoach Odille, het verzinnen van een verhaal gaat me redelijk makkelijk af, ik heb het freewriten daar niet voor nodig maar om ongeremd te schrijven wel! Ik ga het zeker nog wel toepassen als ik vast zit. Ik ben erg blij met het positieve commentaar. Vorige week was het niet zo goed gelukt en dan vraag ik me af of ik het wel kan. Bedankt voor de aandacht!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bijzonder sfeervol verslag van je (duur-?)loopje, i-Kat. Terwijl je oog hebt voor details, weet je dat ook nog mooi om te zetten in fraai taalgebruik. Heel graag gelezen.