Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#143 Black-out. Champions league.

Ineens ging mijn licht uit. Twee zware dreunen voelde ik nog. Eén op mijn hoofd en één in mijn rug. Beneden op de betonnen vloer liggend, zag ik nog even enkele mensen om me heen staan. Daarna werd alles weer zwart. (alinea verwijderd) Nadat ik echt was bijgekomen, vertelde ik aan de ziekenhuisarts op zijn vraag hoe het was gekomen: “Ik was aan het fitnessen en werd ineens zweterig en duizelig. Mijn bloedsuiker zal, denk ik, te laag zijn geworden omdat ik mijn drankje was vergeten. Ik besloot toen maar om naar huis te gaan. Omdat de fitnesszaal op de eerste verdieping van een gebouw is gevestigd, moest ik een trap af. Toen ik de leuning wilde grijpen werd alles plotseling zwart en greep ik mis. Zodoende, dokter.” “U hebt enorm geluk gehad, mijnheer. Naast een ernstige hoofdwond, een zware kneuzing in uw rug en een gebroken sleutelbeen, is alles in orde. Alleen uw hart willen we nog extra controleren, want het kan ook een hartfalen zijn geweest. Daarom moet u nog een nachtje blijven. Morgenochtend gaan wij u verder onderzoeken.” “Maar ik wil niet blijven. Ik wil vanavond Champions league voetbal op de televisie kijken.” “Geen sprake van, mijnheer,” sprak de arts streng, “u wilt toch niet over een paar weken misschien weer zoiets meemaken. De volgende keer kan het fataal zijn. U moet blij zijn dat u nog leeft.” Naast mijn black out was het missen van de voetbalwedstrijd dus mijn tweede opdoffer die ik vandaag moest incasseren.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@jules, dat was een harde klap voor hp. Zelf ervaar ik de hele tweede alinea als vertragend. Het verhaal vertelt zich in de eerste en derde alinea. De tweede alinea voegt daar niets aan toe. 'U hebt enorm geluk' ipv U het. Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je reactie, Connie. Ik heb de letter b toegevoegd. De 2e alinea is als extra informatie bedoeld om aan te geven hoe heftig de val was geweest. Ik zal het nog eens bekijken. (Ik heb de alinea inmiddels verwijderd)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules, dreun op je rug in plaats van in? Een zware kneuzing van uw rug in plaats van in? [Nadat ik echt was bijgekomen ...] echt is hier toch niet nodig? Je kunt meer woordjes schrappen die er niet toe doen zoals 'dus' in: [ ... dus mijn tweede opdoffer ...] M.i. is het black-out. Na dit gezever :D lees ik - zoals vaak - een Jules die nooit de moed opgeeft en positief is. :nod:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Jules lu lac, Twee fikse klappen verwerken binnen een paar uur is pittig voor je hp. Wellicht wil je overwegen je tekst nog iets krachtiger te maken. Een oplossing is het 'dubbele' eruit halen. Ik geef je enkele suggesties. Eerste alinea [Ineens ging mijn licht uit. Twee zware dreunen voelde ik nog. Eén op mijn hoofd en één in mijn rug. Beneden op de betonnen vloer liggend, zag ik nog even enkele mensen om me heen staan. Daarna werd alles weer zwart.] 'Ineens' is overbodig. De tekst is al krachtig genoeg. Het licht ging uit. Twee zware dreunen voelde ik nog. Daarna werd alles zwart. In de tweede alinea staat waar je hp de dreunen heeft gehad. [ Naast een ernstige hoofdwond, een zware kneuzing in uw rug en een gebroken sleutelbeen, is alles in orde.] Wil je kijken of je de tweede alinea ook iets strakker, krachtiger kunt maken? Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Milli, opnieuw dank voor het lezen en je duidelijke opmerkingen. Inderdaad ontbreekt het streepje bij black-out. Heb ik inmiddels tussengevoegd. Het woordje 'echt' is wel logisch als vervolg op de 2e alinea (die verwijderd is). Hierin komt de ik-persoon even bij kennis, zegt moeizaam een paar woordjes, maar zakt dan toch weer weg in bewusteloosheid. Groet Jules :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Jules, wat een leuke invulling van de opdracht. Nou ja voor de HP is het minder leuk. Grappig en ook zo menselijk dat de zorgen over de oorzaak van de blackout door de HP weggeduwd worden door het 'drama' van het missen van een voetbalwedstrijd. Met plezier gelezen. Groet Nancy

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jules, ... ook dat kan gebeuren als het licht uitvalt. Het was dan wel jouw lampje. Leuke gedachte en het werd een leuk verhaal; dat een wedstrijd zó belangrijk kan zijn.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Ambilicious, Bedankt voor de uitgebreide reactie en je adviezen. Misschien ben ik eigenwijs, maar ik vind het woordje 'ineens' (misschien was plotseling beter geweest) in dit geval toch wel belangrijk, omdat het mij persoonlijk idd zeer onverwacht is overkomen. De zin ( Eén op mijn hoofd en één in mijn rug.) heb ik verwijderd. Groet, Jules