Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#143 - Black out

Als ik mijn appartement binnenga, zie ik meteen dat ik niet alleen ben. Er schijnt licht vanuit de werkkamer, waar ik al twee weken geen voet binnen heb gezet, de donkere gang in. ‘Shit’ denk ik. Het kan maar een persoon zijn en die kan ook maar een reden hebben om hier te zijn. Hier heb ik helemaal geen zin in. Ik wil me omdraaien en de deur weer uitgaan, me ervan bewust hoe belachelijk dat eigenlijk is. Maar blijkbaar is de drempel om hem voor eens en voor altijd de waarheid te zeggen hoger dan die van mijn eigen voordeur. Die overweging laat ik een seconde mijn gedachten binnen. Het maakt niet meer uit, hij heeft me al gehoord. Ik hoor zijn voetstappen op het laminaat en schakel automatisch over van flight naar fight modus. Zijn reusachtige gestalte doemt op in de deuropening en op het moment dat zijn ogen, waarvan ik elke lichtschakering ken, de mijne vinden, valt er een duisternis over ons heen. Niet zoals een minuut daarvoor, toen ik besefte dat hij binnen was, maar daadwerkelijk een deken van pikzwart die ons beiden blind maakt. Het moet een stroomstoring zijn; als ik door het zijraam naast de voordeur naar buiten kijk is ook daar al het licht uitgevallen. Ik voel paniek, niet alleen de mijne maar ook die van hem. Mijn telefoon… ik voel met mijn hand in mijn jaszak en als ik mijn mobiel vind druk ik meteen het knopje in om het beeldscherm te activeren in de hoop zo een beetje licht te creëren. Zoals altijd is hij me voor. Hij moet me op de tast gevonden hebben en grist het toestel uit mijn handen. Onder mijn blouse voel ik zijn vingers op mijn lichaam en door mijn tranen heen hoor ik zijn stem: ‘Fijn om je weer te zien’.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Brrrr wat akelig en verdrietig. Mooi, de drempel de waarheid te zeggen hoger dan de voordeur. Vind het een goed verhaal waar veel met weinig woorden in te vinden is. Persoonlijk zou ik het wat prettiger/rustiger lezen vinden als je wat wit er tussen laat. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Lizet, Een bijzondere uitwerking met een krachtig einde: 'Fijn om je weer te zien.' De emotie van je hp heb je prima neergezet. Voelbaar en levendig. Enkele suggesties: Probeer te vermijden een zin met 'als' te beginnen. 'Als' maakt in de meeste gevallen een zin passief. Voor een openingszin is dit minder verstandig. [ ‘Shit’ denk ik.] 'Shit' mag hier zonder aanhalingstekens. Richtlijn: bij gedachten geen aanhalingstekens gebruiken. Ik ben het eens met Nancy, maak gebruik van wit. Dat leest prettiger. hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik miste ook de witregels waarmee je het leestempo bepaalt. Interessant verhaal. :thumbsup: Je hebt de spanning goed over gebracht en ik ben benieuwd of ze de 'indringer' kan weerstaan. ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een spannend en uitstekend geschreven stukje, Lizet. Het lezen is idd lastig vanwege het ontbreken van alinea's of witregels. Ik werd zo meegesleept in je verhaal dat ik het jammer vind dat het afgelopen was. Ik had wel willen weten hoe jij je uit deze situatie had kunnen redden. :o

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lizet, ... wat een leuk verhaal. Het leest als een trein doordat er geen dialoog in voor komt. Hierdoor hoefde je ook niet steeds met een andere regel te beginnen. Wel is het jammer dat je geen witregels...maar dat is al verteld. De laatste zin vind ik schitterend. :nod:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Lizet, Een spannend verhaal met een droevige laatste alinea. Je maakt me wel nieuwsgierig hoe het verder verloopt. Graag gelezen door een goede vlotte schrijfstijl die me uitnodigt meer van je te kunnen lezen. :o