Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#143 - Goedemorgen

Het was vroeg in de ochtend. Ik werd wakker van een licht gevoel in mijn hoofd, deed mijn ogen open en zag het plafond dichtbij. Loes leek ook wakker te worden. ‘Het is weer zover,’ zei ik zuchtend, ‘de zwaartekracht is uitgevallen.’ ‘Wah,’ hoorde ik lodderig naast me. Ik keek door het raam. Er waren altijd wel lichtzinnige dorpsgenoten die hun auto niet aan de ketting hadden gezet, en ik zag er diverse rondzweven. Verderop leek de lucht schoon. ‘Lokaal, denk ik.’ Ik zette me af aan het bed en zweefde naar de deur. ‘Ik ga eens kijken bij de tweeling. Ze zullen wel geschrokken zijn.’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@gs, over wat een bijzondere geest beschik jij toch. Uitgevallen zwaartekracht als invalshoek. Ik liep maar tegen 'aan de ketting gezet' aan omdat het meest gangbare dat je leest 'aan de ketting gelegd' is. Maar het klopt, dit verrassende en opvallende detail. Het onverwachte einde, zwevend naar de tweeling. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@gs, geen woord aan toe te voegen. Complimenten voor een compact verhaal met een leuke invalshoek. Zou ik mij erbij voelen zweven als je het in de ott zet? Graag gelezen, Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een bijzonder verhaal. Stel je eens voor, iedereen aan de zweverij. Leuk om te lezen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toen ik dit verhaal aan mijn oudste zoon liet lezen, moest hij erom lachen. Mijn zoon is een puber die uit principe niets leuk vindt, dus ik had al zo'n gevoel dat het met dit verhaal wel goed zat. Maar jullie reacties overtreffen mijn verwachtingen nog. Allen dank daarvoor. @Mili, ik durf het bijna niet te bekennen, maar 'aan de ketting gezet' was een slordigheidje van mij. Maar als jij vindt dat het klopt, laat ik het natuurlijk staan.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was in het jaar 2014 dat ik, Koos Brul, zonder goddelijke tussenkomst, profeteerde dat anno domini 2018, in de nacht van zaterdag op maandag de zon het een etmaal lang zou vertikken, om zoals gewoonlijk, ‘s ochtends vroeg aan de oostelijke horizon te verschijnen, en daarmee de astronomen wereldwijd voor een existentieel en eeuwig onoplosbaar mysterie zou plaatsen. Gijs, dit is een van mijn één-zin-verhalen. (zie aldaar) Ik wist niet dat er zich nu al vreemde astronomische verschijnselen voordeden. Het blijkt dus plaatselijk te zijn. Ik wil het graag een keer meemaken. Kun je me de volgende keer even bellen. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, ik zal je zeker bellen. Wellicht moet je wel wat geduld hebben, zo vaak treedt het niet op. De laatste honderd jaar heb ik het maar drie keer meegemaakt en voor de tweeling (afgelopen week 43 geworden) was het de eerste keer.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste gs, Petje - mijn geval hoed - af voor deze uitwerking. In het kader van 'minimaliseren': [Het was vroeg in de ochtend.] Mag weg. [ Ik werd wakker van een licht gevoel in mijn hoofd, deed mijn ogen open en zag het plafond dichtbij.] 'deed mijn ogen open' is passief. Een korte bondige tekst als deze vraagt om actieve zinnen. 'opende mijn ogen' [Loes leek ook wakker te worden.] Hoezo leek? Zin mag je voor mij ook weglaten. Iets verder staat het nog een keer, maar beeldend: 'wah', hoorde ik lodderig naast me. Dank je wel voor je uitwerking en de glimlach tijdens het lezen. Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, @marceline, @Martijn, @marlie, @Elyse, dank jullie wel. @Martijn. Nee, Eureka ken ik niet, ben net iets te oud (of te bedaagd) denk ik. (interessant beroep heb je trouwens) @Inanna, dankjewel voor je commentaar en suggesties. 'Het was vroeg in de ochtend' kwam erin omdat ik wilde verklaren dat hp de auto's buiten kon zien, en de uitval niet midden in de nacht was (valt dit onder uitleggerig). 'opende mijn ogen': was gewoon niet in me opgekomen. 'Loes leek ook wakker te worden'. Tja, waarschijnlijk wilde ik verklaren waarom hp zomaar begint te praten. Ik denk dat je gelijk hebt, en dat die zin weg kan.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal top, gs. Vooral de de nuchterheid waarmee je het beschrijft.
‘Het is weer zover,’ zei ik zuchtend, ‘de zwaartekracht is uitgevallen.’
:lol: :thumbsup:
‘Lokaal, denk ik.’
Tuurlijk :thumbsup: :D :thumbsup: Niets on je druk over te maken.