Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 142

‘Ik, Bertrand van Moerbeecke, laat al mijn bezittingen na aan volgende organisaties …’ Hij stopt met lezen en staart naar de woorden. Zijn pen met zwarte inkt ligt zwaar in zijn hand. Een druppel valt op het vloeipapier eronder en volgt de nerven van het fluwelige roze. Alles wat valt, zal vergeten worden, of erger, is al vergeten. Zoals hij. In zijn leven heeft hij fortuin gemaakt. Is hij drie keer getrouwd geweest; weduwnaarschap en twee scheidingen waren gevolgd. Minnaressen later was hij overtuigd dat echte liefde niet aan hem was besteed. Godzijdank waren er nooit kinderen van gekomen. Het resultaat van zijn kinderziekte was met de jaren zijn geluk gebleken. Hij kijkt op, de spiegel aan de wand voor zijn bureau weerspiegelt zijn zielige grijns. Zijn gelaat is moe, doorleefd alsof hij al een glimp van de eeuwigheid heeft mogen meemaken. Geluk. Hij heeft het gevonden. Op een plaats in de wereld, die niet omkijkt naar wat was, enkel naar wat moet zijn. Een desolate plek in de bergen die hem afsluit van het wereldlijke dat hem confronteert met ongemak en aftakeling. Hij wil er sterven. Begraven worden zonder kist, onder de aarde terechtkomen met de naaktheid van een pasgeboren kind. Zich laten overwoekeren door onkruid, en misschien, heel misschien, zou er ooit een kind over hem heen huppelen, lachend en nog onwetend dat de wereld er is om de vrijheid en de liefde te koesteren die sommige mensen nooit mochten ervaren.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, Wat een mooie en interessante invulling van de opdracht. Proficiat. Het relaas van een teleurgestelde man die hoopt dat hij als kluizenaar vrede, rust en stilte zal vinden. Uit je tekst komt naar voren dat geld alleen niet gelukkig maakt; dat het vooral om de liefde draait. Als schrijfcoach ben ik me bewust dat dit een moeilijke uitdagende opdracht is en ik ben fijn verrast door de invulling ervan. Een paar kleine zeurtjes. Suggesties. Het is jouw mooie tekst, dus... zijn pen - de pen - omdat een paar woorden verder weer een "zijn" opduikt Minnaressen. Later kun je geen betere woorden vinden dan voor "zielige grijns"? Ik vind deze man niet zielig en grijnzen vind ik een lelijk woord (!) onder de aarde komen. Naakt. (zonder vermelding van het pasgeboren kind) zou huppelen - zal huppelen mochten ervaren - mogen ervaren. Doe er maar mee wat je wilt. :o Ik wens je een sereen weekend toe.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, ... wat heb je dat mooi en sereen geschreven. Met sereen bedoel ik dat hij zo rustig zijn tijd die hem nog rest, onder ogen ziet en daar naar wil handelen. Het is, zoals het is. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
marlie, Wat een mooie vertelling. Je hebt een interessante HP geschapen. En de laatste zin vind ik ronduit een juweeltje!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, mooie passages, voor mij met name aan het begin en aan het eind. Met de suggesties van @Schrijfcoach Blavatski wordt het m.i. nog beter. Ik dacht aan de kinderziekte. Is dat niet de bof? Fraaie tekst.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, volledig eens met andere reacties. Prachtig geschreven met een weemoedig gevoel. Ipv 'zielige grijs' vind ik zelf 'tevreden glimlach' hier beter. Hij heeft voor zichzelf een mooie oplossing gevonden en 'boft' dat het zo op zijn weg is gekomen. Mooie 'show' woorden: uivloeien in de nerven van het rose vloeiblad Ik kan niet anders zeggen dan indrukwekkend mooi. Fijn weekend, Connie

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik mis nog een titel of heb je dat bewust weg gelaten? Ik vind het zelf wel fijn om te onthouden welke verhalen ik gelezen heb. Deze zin vind ik mooi: Op een plaats in de wereld, die niet omkijkt naar wat was, enkel naar wat moet zijn. Met plezier gelezen!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel graag gelezen. Ik ben zelf maar een leek in schrijven, maar ik had de spiegel toont, en niet de spiegel weerspiegelt geschreven. Misschien ben ik daar zelf wat fout in natuurlijk. Ik vind het verder heel mooi ! :thumbsup: