Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#141 Herstel (Perzisch kwatrijn)

Zonder aanleiding constateerden zij een kwaadaardig gezwel Plotseling belandden wij met jou in een onzekere hel Hoe het tij ook gunstig keren kan Vandaag vieren we opgelucht jouw schone gestel

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eind goed, al goed, zou je zeggen, maar de angst op terugkeer blijft bestaan, is de ervaring uit mijn naaste omgeving. De derde zin loopt voor mij als volgt beter: Hoe het tij ook gunstig keren kan Goede invulling van de weekopdracht.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi kwatrijn. Gevoelig zonder sentimentaliteit. Je zou kunnen overwegen 'met jou' in regel twee eruit te halen. Dat blijkt al uit de vierde regel.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I-kat, heel indrukwekkend! Wordt vlgs mij idd nog sterker met de suggesties van Dos en Nel. Maar ook zonder dat; heel erg gewaardeerd! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, Ton en Jules heel erg bedankt! Nel, ik vond wij niet voldoende, dat voelde op een of andere manier egoïstisch. Maar ongetwijfeld heb je gelijk, ik denk er nog even over na....

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met jou duidt op een ander, zo lees ik het. Het raakt mij omdat ik net een week uit deze situatie ben dus je woorden kwamen heel dichtbij, I-kat.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, heel veel sterkte, ik kan me voorstellen dat het confronteert. Rini, Nancy, Leeuwin,dank jullie wel, heel fijn dat jullie het mooi vinden!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik zou ook opteren 'met jou' weg te laten en 'zij' uit de eerste regel wellicht vervangen door 'men' - zij geeft een zekere nadruk aan een persoon, die hier verder totaal in de schaduw blijft maar verder: mooi.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je schrijvenmaar! Ik wilde juist de nadruk leggen op zij in meervoud en wij als de gedupeerden maar ik begrijp dat dat niet opgepikt wordt. Voorgelezen zou het wel overkomen denk ik. En omdat de patiënt het anders beleefd dan de naasten vond ik dat jou er bij moest maar ik begrijp de suggestie, altijd welkom!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat onverwachte dat aanleiding geeft tot een chaos van emoties. Indringend geschreven, I-kat. In antwoord op jouw #14, niemand vd lezers denkt in meervoud zoals jij de 'zij' bedoelt, want dan moest je constateerden schrijven. Vandaar verwarring. Mijn eerste gedacht was dat een vrouw, 'zij', het bij zichzelf constateerde. En dan is er een sprong waarin 'zij' een jou/je wordt. Een suggestie, mss wat te eenvoudige woorden, maar duidelijker om over te komen: 'Zonder aanleiding was het er, dat kwaadaardig gezwel Plotseling belandden wij met jou in een onzekere hel Hoe het tij ook gunstig keren kan Vandaag vieren we opgelucht jouw schone gestel Mooi geschreven I-kat!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sober maar indringend beschrijf je een werkelijkheid waarin geleden wordt door getroffene, maar ook door de naasten. Een traject waarin iedereen moet afwachten en machteloos is. Het kwam ook voor mij weer even heel dichtbij, maar hoe herkenbaar is het vieren in de laatste regel. Heel mooi, dank je wel, Connie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Marlie, hoe heb ik dat kunnen missen...ik heb er een n achter gezet. Ontzettende misser van mij en nu begrijp ik het ook. Ik twijfel nog over men maar dat vind ik te onbepaald, ik voel het als zij weten het en wij ondergaan het. Dank je wel!! Connie, ik ben blij dat je ook hebt mogen vieren en dank je wel voor je mooie reactie.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet iemand hoe het werkt met de feedback van de schrijfcoach van de week? Er zijn dit keer zo veel inzendingen en ik vraag me af of je wel gezien wordt als er een tijd lang niemand een reactie geeft? Alvast bedankt!

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hetzelfde als jij I-kat, ook nog geen feedback vd coach, ik haal je stukje naar boven. Ik weet niet of coach Wilma een systeem volgt, of willekeurig, of chronologische inbreng volgt. Er is al veell gezegd, ook verbeterd heb ik de indruk! Het voelt als een persoonlijke of dan toch een ervaring in nabije kring. Getroffen en afwachtend niet alleen voor de persoon in kwestie, de slotzin wens ik ieder toe hoewel het steeds anders kan lopen. Is mss niet wat je wil, maar kan je evt directer zijn? Zij constateerden een ... Wij belandden met jou ... Treft het nog iets meer, maar dat is persoonlijk. Ik vind het fijngevoelig.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonder aanleiding constateerden zij een kwaadaardig gezwel Plotseling belandden wij met jou in een onzekere hel Hoe het tij ook gunstig keren kan Vandaag vieren we opgelucht jouw schone gestel
Hallo i-Kat, Het gedicht is al bijgewerkt, lees ik. Ik vind het een goed onderwerp, met een goede uitwerking. Ik aarzel net als anderen even bij het 'met jou', maar ik snap dat het een gedeelde hel is. Anders zou je er ook nog 'belandde jij in een onzekere hel' van kunnen maken. O, ik zie nu een potentieel mooi 'grapje': van regel drie zou je ook kunnen maken: 'hoe het tij ook gunstig kan keren'... waarmee je het woord 'kanker' in dit kwatrijn verstopt. Maar dit is zomaar even een kronkel van mij, hoor... De eindregel is top! Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben heel blij met de feedback en wat frappant is, is dat er eerst wel kan keren stond maar alleen omdat ik een vrouwelijk rijmwoord wilden daar. Toen Dos de suggestie deed vond ik het beter lopen door het om te draaien, het kan dus allebei ha ha niet aan gedacht, aan die woordspeling. Dank u Mevrouw Schrijftaal (leuke pseudoniem)