Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#141 Het hoen

Het hoen Voor dag en dauw ging Kees kippenneuken in de ren van Koen. Vanuit de varkensstal riep zijn vrouw: ‘Kees zou je dat wel doen.’ Zoals we Kees onderhand kennen, namelijk stronteigenwijs, krijste: ‘Mijn lust wordt niet opgewekt door de kip maar door het hoen’.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hysterisch grappig! Is kippenneuken een werkwoord? Ha ha ha! En ik ken Kees niet of had ik Kees wel kunnen kennen? Wil ik dat eigenlijk wel... Nogmaals ha ha ha!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, jij lustige aap, plemp Sol maar vol met je kwatrijnen deze week. De K's knallen uit je eerste zin. Een duistere gedachte kan ik niet onderdrukken. Over welke afmetingen beschikt onze Kees? :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hysterisch grappig! Is kippenneuken een werkwoord? Ha ha ha! En ik ken Kees niet of had ik Kees wel kunnen kennen? Wil ik dat eigenlijk wel... Nogmaals ha ha ha!
Kippenneuker is een scheldwoord; bah. Dan zal kippenneuken wel het bijpassende werkwoord zijn, zo dacht ik. Hoe het uitgevoerd wordt? Geen idee. Dat moeten we Kees maar vragen als hij straks terugkomt. Kees en zijn maat Koos figureerden regelmatig in Eén-zin-verhalen en in Eén- á-zin(en)-verhalen en doen dat nog in 1-2-3-Zinverhalen. Alle terug te vinden in het schrijverscafé alhier. i-Kat, fijn dat je even gelachen hebt.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, jij lustige aap, plemp Sol maar vol met je kwatrijnen deze week. De K's knallen uit je eerste zin. Een duistere gedachte kan ik niet onderdrukken. Over welke afmetingen beschikt onze Kees? :thumbsup:
Een duistere gedachte kan ik niet onderdrukken. Mili, vooruit met de geit, zou ik zeggen. Over Keese afmetingen ben ik nooit ingelicht. Maar als hij straks thuis komt kunnen we hem dat ook vragen. Dat jij daarin geïnteresseerd bent, bevreemdt mij. :confused: Moet ik je aanbevelen?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op en top Dossiaans, dus geweldig leuk! :D Vlgs mij is Mili niet geïnteresseerd in de grootte van Kees zijn dinges, maar de kleinte ervan, gezien Kees' partnerkeuze.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op en top Dossiaans, dus geweldig leuk! :D Vlgs mij is Mili niet geïnteresseerd in de grootte van Kees zijn dinges, maar de kleinte ervan, gezien Kees' partnerkeuze.
Nee, Mili was totaal niet geïnteresseerd, zei ze hier en niet daar. Niet zonder betekenis. Dank voor je reactie Ton.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het hoen Voor dag en dauw ging Kees kippenneuken in de ren van Koen. Vanuit de varkensstal riep zijn vrouw: ‘Kees zou je dat wel doen.’ Zoals we Kees onderhand kennen, namelijk stronteigenwijs, krijste: ‘Mijn lust wordt niet opgewekt door de kip maar door het hoen’.
Goed, komische kwatrijnen komen ook voor. Baldadige zelfs... toch heb ik het gevoel dat mij hier de clou ontgaat. Hoen is een ander woord voor kip, dus wat is het verschil in lustopwekking? Groet van Wilma / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het hoen Voor dag en dauw ging Kees kippenneuken in de ren van Koen. Vanuit de varkensstal riep zijn vrouw: ‘Kees zou je dat wel doen.’ Zoals we Kees onderhand kennen, namelijk stronteigenwijs, krijste: ‘Mijn lust wordt niet opgewekt door de kip maar door het hoen’.
Goed, komische kwatrijnen komen ook voor. Baldadige zelfs... toch heb ik het gevoel dat mij hier de clou ontgaat. Hoen is een ander woord voor kip, dus wat is het verschil in lustopwekking? Groet van Wilma / Mevrouw SchrijfTaal
Wilma, je moet goed begrijpen: Kees is een man van eer; hij behoort tot de notabelen. Als hij het al waagde om door het dorp te lopen, werd hij nageroepen: 'Hé, kippenneuker.' Vooral de opgeschoten en slecht opgevoede jeugd bezondigde zich eraan. Kees vond dat niet leuk; wie wel. Na verloop van jaren kon hij het woord 'kip' niet meer horen, hij walgde ervan, terwijl hij van het dier an sich bleef houden, daarom hield hij voortaan van hoenders. Heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd? PS Wilma, ik zou je bijna vergeten te danken voor je aandacht. Bij dezen dus.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, ik heb me wederom kostelijk vermaakt! Daarnaast vind ik je toelichting #13 zeer verhelderend! Voor mij behoud jij absoluut de koppositie op de schaal van Hilarius! :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik liet het over mij komen, wilde niet eens gaan nadenken maar wilde gewoon genieten van het feit dat iemand dit bij elkaar heeft weten te verzinnen. 'Tok' deed t tegen de kop, en ik schudde mij wakker van t lachen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, jaja... een notabele wiens vrouw in de varkensstal zit.. het is goed met je hoor! Groet weer van Wilma PS: graag gedaan! ;-)
Ja Wilma, daar sprak het hele dorp schande over. Zo'n keurige man die Kees en zijn vrouw maar voortdurend aan het hobby-boeren in de varkensstal. Best mogelijk dat daar de diepere oorzaak school van zijn ontuchtige handelingen in de ren van Koos. Het gaat inderdaad goed met mij. Dank je.