Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#140 Koningsdagvermaak

Ik haat dat oranjegedoe en afgezaagde koningsdagvermaak. Het is m’n vrije dag en scharrel even over de vrijmarkt om de hoek. Ik kan vandaag toch geen kant op. De auto heb ik gisteren al niet meer kunnen verplaatsen vanwege een in- en uitrijverbod tot vanmiddag 17.00 uur. Ieder jaar hetzelfde liedje … Uit een groen koffer kijken bruine oogjes mij aan. Het blauwe jasje zit ook nog als gegoten, het gele labeltje gemerkt met initialen WA geeft herkenning. Ik pak het harige zolderstuk stevig vast in mijn handen. De geur verraadt alles, het is hem! De knuffel die ik tijdens de verhuizing van mijn gescheiden ouders uit het oog ben verloren. Ik werd te groot voor deze troep, vond mijn moeder. M’n grote vriend, cadeau gekregen van opa, die me door vele bange nachten loodste. Ik leg € 2,50 neer om je weer te mogen omarmen ...

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirte, het verhaal neemt me mee. Wat een intens wederzien. Niet voor iedereen is het feest zo te lezen. Typo: groen koffer: groene. Achter ieder jaar hetzelfde liedje zou ik het beletselteken weg laten. Een punt is voor mij net zoveel zeggend. In je laatste zin begrijp ik het beletselteken wel. Ook daar zou wat mij betreft een punt kunnen staan of misschien een uitroepteken, vanwege het gewicht van deze knuffel voor de hp.Misschien meer emotie in de omarming. iets van: Ik leg 2,50 neer om je bescherming weer in mijn armen te mogen voelen! Ik ben geen schrijfcoach hoor, schrijf met veel plezier. Succes!

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mirte, Een drama in slechts enkele woorden verteld. Een veelzeggende zin: 'Ik werd te groot voor deze troep' Een mooie overgang van de zure volwassene naar het gekwetste kind zonder sentimentaliteit. Juist door het sobere taalgebruik is de emotie meer voelbaar. Je hebt het ik-perspectief consequent gehanteerd. Opm. Achter WA zou ik een komma plaatsten groen > groene Misschien iets zuiniger met verkleinwoorden (oogjes, jasje, labeltje) Dank voor deze mooie invulling van de schrijfopdracht. Nel Goudriaan

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mirte, hoe een dierbare knuffel een verhard persoon kan ontdooien... Mooi opgebouwd, vlot te lezen. Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mirte, Een bijzonder weerzien op de vrijmarkt, prachtig hoe je de stemmingen in woorden weet te treffen; van het balen van het oranjegedoe naar het weerzien met de verloren knuffel. Zelfs de geur speelt een rol. Mooi vind ik 'het harige zolderstuk'. Zo'n loods door bange nachten (een formulering die ik nog eens genietend teruglas) is onbetaalbaar, maar het had natuurlijk nooit zover moeten komen dat HP daar nog eens geld voor moest uitgeven. Mvg Ton

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel voor jullie feedback! @mw.Marie: fijn jouw kritische blik. Ik neem jouw opmerkingen mee in mijn eigen versie. Op het forum laat ik het ongewijzigd staan. En bij groen heb je mijn ogen geopend. Je hebt gelijk! Ik zou wel groene tas zeggen, door het woord koffer verdwaal ik hierin. @nelgoudriaan: bedankt voor jouw vlotte reactie en compliment voor het verhaal. Van deze opmerkingen leer je iets. Grappig om te ervaren dat ik al vaker de opmerking over gebruik van verkleinwoorden heb gekregen. Op de een of andere manier vind ik die prettig in het gebruik en ik weet niet waarom. @ccscharl: bedankt voor jouw compliment en voor het lezen van mijn verhaal. @tonbadhemd: bedankt voor het lezen van mijn verhaal en het noteren van gedetailleerde opmerkingen. Leuk om te horen hoe je het verhaal ervaren hebt. Fijn weekend! grt. Mirte

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook jij een welkom terug! :nod: Fijn om weer iets van jouw pen te lezen. Het korte stukje leest heel prettig. Zonder opsmuk de kern geraakt. Mooi dat je veel 'tell' gebruikt en je juist op die manier veel 'showt'. Een interessant gegeven! :thumbsup: