Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#140 De terugkeer

Zuchtend schuifel ik achter de eindeloze mensenmassa aan. Een hersenloze optocht van kijkende en wijzende mensen, die ook nog eens plotseling stoppen of zich langs je heen wringen. Uit het niets duikt een blond kind met een wit hoedje voor me op. “Mama, ik wil een hamster!” krijst hij, wijzend naar de kooi op het kleed naast mij, waar een groepje hamsters zich probeert te verstoppen onder een speelgoedhuisje dat te klein is voor hen allemaal. Geef ze eens ongelijk, ik zou me ook in huis verstopt hebben als ik eraan gedacht had dat het vandaag koningsmarkt zou zijn. Alsof ik hier ooit iets zou kopen. Als ik rotzooi wil ga ik wel naar de vuilnisbelt. Ik stap om het kind heen en sleep me voort langs dozen met kapotte videobanden die niemand meer kan afspelen, oud servies dat van ellende uit elkaar valt bij een enkele aanraking en vieze, groezelige knuffelbeesten die ruiken alsof ze nog nooit gewassen zijn. Dan valt mijn oog op een knuffelmuis, vies en groezelig, maar precies Muis. Ik pak de muis op, de geur van zweet en tranen stijgt uit de vacht op. Dezelfde grote, zachte oren, het lelijke, groene pakje. Muis, die overal mee naartoe ging en nooit van mijn zijde week, tot die noodlottige vakantie waarvan ik wel terugkeerde, maar Muis niet. Ik klem mijn handen om Muis heen en druk hem tegen mijn borst. “Hoeveel voor deze muis?”

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag dreaming, Een fijn verhaal over een vrijmarktje. De HP is geen liefhebber van ouwe spulletjes, dat wordt wel duidelijk. Maar wat een geluk; HP vindt zijn knuffel Muis terug. Graag gelezen. :o

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Dreaming, wat fijn dat HP toch naar de vrijmarkt is gegaan. Vast geen toeval, hij wordt herenigd met zijn enige, echte Muis. Leuk en vlot geschreven, Groet Connie

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dreaming, mooi, de wereld van verschil tussen een knuffelbeest en Muis beschreef je zo ontroerend. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dreaming, een mooi verhaal. De vreselijkheid van de Rommelmarkt heb je geweldig beschreven en dan de switch naar zijn geliefde knuffelmuis. Heel mooi. Maar een vraag puzzelt mij: waarom ging deze HP naar de rommelmarkt? Hij heeft er zo'n overduidelijke hekel aan.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! Erg fijn om te lezen. :) @Marceline: onderweg komt ze per ongeluk op de rommelmarkt terecht. Dat probeerde ik erin te verwerken door te schrijven dat ze zich thuis verstopt zou hebben als ze eraan gedacht had dat het vandaag koningsdag was.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaaa, wat een goed verhaal! Ik heb me helemaal kunnen identificeren met haar, wat heb je de ellende van een drukke markt beeldend beschreven. Ik houd van rustige markten maar daar houden de verkopers helaas niet van, waarvoor alle begrip. Muis vinden is een ontroerende wending die ik zeer kan waarderen. Daar droom je toch van...Is het echt waar? Ach, ik wil het ook niet weten, het kan waar zijn.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Boeiend om te lezen, zeker ook door het feit dat de HP aan die rommelmarkten helemaal geen behoefte heeft. Maar dan toch, komt ze daar terecht. Een van de wonderlijkheden van het leven ... Een muis met een missie.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dreaming, mooi beschreven ellende van de vrijmarkt, waarbij de onvoorziene gang daarnaartoe wordt beloond met een weerzien uit het verleden. Daar blijkt onverwacht een fijn luchtje aan te zitten. :thumbsup: Mvg Ton

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zuchtend schuifel ik achter de eindeloze mensenmassa aan. Een hersenloze optocht van kijkende en wijzende mensen, die ook nog eens plotseling stoppen of zich langs je heen wringen. Uit het niets duikt een blond kind met een wit hoedje voor me op. “Mama, ik wil een hamster!” krijst hij, wijzend naar de kooi op het kleed naast mij, waar een groepje hamsters zich probeert te verstoppen onder een speelgoedhuisje dat te klein is voor hen allemaal. Geef ze eens ongelijk, ik zou me ook in huis verstopt hebben als ik eraan gedacht had dat het vandaag koningsmarkt zou zijn. Alsof ik hier ooit iets zou kopen. Als ik rotzooi wil ga ik wel naar de vuilnisbelt. Ik stap om het kind heen en sleep me voort langs dozen met kapotte videobanden die niemand meer kan afspelen, oud servies dat van ellende uit elkaar valt bij een enkele aanraking en vieze, groezelige knuffelbeesten die ruiken alsof ze nog nooit gewassen zijn. Dan valt mijn oog op een knuffelmuis, vies en groezelig, maar precies Muis. Ik pak de muis op, de geur van zweet en tranen stijgt uit de vacht op.. Dezelfde grote, zachte oren, het lelijke, groene pakje. Muis, die overal mee naartoe ging en nooit van mijn zijde week, tot die noodlottige vakantie waarvan ik wel terugkeerde, maar Muis niet. Ik klem mijn handen om Muis heen en druk hem tegen mijn borst. “Hoeveel voor deze muis?”
Dag Dreaming, Ik heb je verhaal met plezier gelezen: goed opgebouwd (misschien een witregel voor 'Dan valt mijn oog ...') Eerst maak je de afkeer van vrijmarkten voelbaar, vervolgens de veranderingen bij het zien van Muis. Je verwoordt hier heel mooi de overgang van groezelige knuffelbeesten naar Muis.
Dan valt mijn oog op een knuffelmuis, vies en groezelig, maar precies Muis. Ik pak de muis op, de geur van zweet en tranen stijgt uit de vacht op.
Een verhaal met een emotionele lading. Mooi verteld. Nel Goudriaan

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op de juiste manier het contrast weergegeven en dan, door de liefde, verandert alles. Werkt het niet altijd zo? Mooi verhaal! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties! :) @Nel: een witregel leest inderdaad rustiger en het is wel een wending in het verhaal. ik heb het aangepast. Toch begin ik te twijfelen als ik het zo zie, omdat het wel hoort bij de voorgaande zin over de knuffelbeesten. Ik weet het niet zo goed.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dreaming, ... misschien kun je op een nieuwe regel beginnen? Gewoon proberen en kijken hoe het staat, hoe het voelt.