Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 140 Een Slaaf genaamd Theo

Ik wees hem aan en dacht dat de verkoper zei: ‘Dit is mijn Laaf Leo.’ Cool! Ik spaar Efteling memorabilia. Echter had ik de goede man niet correct verstaan. ‘Dit is mijn Slaaf, Theo.’ Ow, dacht ik bij mijzelf, dat is heel iets anders. ‘Maar hij is wel al eens in de Efteling geweest’, sprong de verkoper erop in, ‘we hebben er ooit een filmpje opgenomen.’ Hij wist wel zijn merchandise aan te prijzen, dat gaf ik hem na. Voordat ik het wist was ik vijftig euro lichter en in het bezit van een Slaaf genaamd Theo. Eenmaal thuis aangekomen zette ik hem in de gang. Het was een impulsaankoop en had nog geen idee waar in huis ik hem kwijt kon. Zonder na te denken hing ik mijn jas aan zijn tepelpiercing. Een gemoffeld geluid werd hoorbaar. Voorzichtig trok ik de ritssluiting van zijn leren masker open. Theo liet drie pingpongballen uit zijn mond vallen. Het was alsof hij het geroken had. ‘Dus je wilt een potje spelen?’ Zijn gezang had iets Limburgs, verstond er geen woord van. ‘Kom dan gaan we naar de garage.’ Hier stond mijn pingpongtafel stof te happen. Had er al jaren niet op gespeeld, sinds het incident van 1996 niet meer. Na drie keer serveren merkte ik dat Theo geen gevoel voor het spel had. Wel had hij het batje verstopt. Sindsdien spelen we elke avond “zoek het batje”, daar hebben we onze handen vol aan.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Zo komen we allemaal weer terug hier! Zoals vanouds dacht ik tijdens het lezen: waar gaat dit naar toe en aan het einde vraag ik mezelf af wat heb ik gelezen! :thumbsup: Jij bent onnavolgbaar. I still love it! :nod:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@onnavolgbare Richard, ik sluit me bij Marietje aan. Een slaaf die pingpongballen uitbraakt, Limburgs zingt (dat moet jij toch verstaan, lust hij ook vlaaien?) en batjes verstopt. Doe mij maar een laaf. :lol:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@richard otten, ik zie voor me een robot die gezelschap moet vervangen. Heel hedendaags. Tenzij ik het bij het verkeerde eind hebt. Was grappig te lezen, maar moest dat wel twee keer doen. Groet, Connie

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, af en toe moet je eens terug naar je stekkie :) @Elyse, we hebben pruimenvlaai geprobeerd, maar dat gaf rotzooi @Connie, een robot zou ook gekund hebben inderdaad @Marie, het begint meestal heel normaal :P

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik denk nog steeds wat heb ik nu gelezen maar met plezier. Misschien omdat ik Limburgse ben 'versta' ik dit niet bij de eerste lezing ;) . Heerlijk wat een absurd leuke invulling van de opdracht. Compliment

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een vermakelijk verhaal,. En ja: wat heb ik nu eigenlijk gelezen? Hoewel ik een vermoeden heb... :o

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een vondst die (s)laaf en dat je dan reageert op Marie met: 'het begint meestal heel normaal'. Hilarisch vind ik dat. 'Zonder na te denken hing ik mijn jas aan zijn tepelpiercing.' ik ben daar harder gaan lachen, zat al met een glimlach. 'Zijn gezang had iets Limburgs, verstond er geen woord van.' ook hier weer erg grappig, zeker omdat ik van geboorte Limburgse ben maar geen dialect spreek. Waarom hij een batje verstopt heeft blijft een mysterie maar ik vind het verhaal briljant verzonnen en heb me kostelijk vermaakt.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, ik kan alleen maar piepen: "snaptnie." Ik zal alles incl. je ontvangen reacties nog eens doorlezen. Hoe kronkelig moet ik wel niet denken.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit slaat nergens op. Dit slaat alles. Dit is zo vermakelijk om te lezen, zelfs na drie keer overlezen, dat ik elke keer weer in de lach schiet. Gewoon van het ene in het andere rollen. Heerlijk. :D

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De absurditeit maakt het entertainingsgehalte van dit verhaal. Het gaat nergens over of misschien toch wel. Veel ruimte voor de lezer om zelf in te invullen wat de interpretatie wordt. En dat is mooi.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Richard, kostelijk! Ik heb hier echt van genoten en na twee keer lezen gestopt met te proberen er chocola van te maken, het is gewoon subliem in zijn no-sens. :thumbsup: Helemaal goud! Mvg Ton

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zie je wel: ik heb geen fantasie. Ik ben geen type voor Science fiction en phantasy stories; mijn hersenpan sluit zich dan. Heeft het iets met Mindfuck te maken?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel verhaal, Richard. Compleet absurd en toch komen de door jouw geschetste beelden bij mij volledig tot leven. Knap staaltje. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, denk een mede Limbo zal dit wel snappen ;), dank voor je compliment! @Marceline, je vermoedens kunnen wel eens juist zijn :D @I-kat, nog een Limbo laten lachen, fijn om te horen :) @Riny, niet echt mindfuck... @Willemina, nou, het pingpong balletjes rolt/stuitert graag :D @VriendT, Hoop dat je het een leuke invulling hebt kunnen geven, dank voor het lezen! @Ton, dank je, op zondag wordt er voor de beker gespeeld, die is ook helemaal goud, al baart de sticker "Made in Taiwan" me zorgen... @Maddie, Een Otten speciaal, die moet ik onthouden, al zullen ze me bij de friture vast raar aankijken als ik er een bestel. @Angus, Dank je! Er zijn nog plannen dat Theo in de Staalsector gaat werken.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
jippie, een oude vertrouwde, onvervalste Richard om mij aan het lachen te maken hoewel ik zie het wel echt voor me ... tikkeltje verontrustend

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, nog eens doorgelezen en realiseer me dat ook deze 'branche' misschien aan tekort gaat lijden. Dus een robot gaan inzetten is zo gek nog niet. :lol: Prettig weekend Connie

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvenmaar, je moet ook niet te visueel gaan denken :D @Connie, denk dat een robot beter is in pingpongen! @Meta, dank je, maar het leven zelf kan ook heel veel onverklaarbare situaties hebben :)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, Hoe hoog gaat je 'absurditeitspeil'? Ik lag dubbel vh lachen om ... tja, ik weet niet wat. Je manier van aanbrengen. Droog en doodnuchter, alsof het je alle dagen zomaar overkomt een (s)laaf ter beschikking te hebben, inclusief tepelpiercing voor 50 €! Dat batje zoeken vond ik top! :D

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, prachtig woord absurditeitspeil :), ik heb het nog niet gemeten. Misschien tot kin hoogte maar ligt er ook aan hoe lang de haartjes zijn.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Richard, Tussen alle verhalen die ik vandaag lees, tref ik opeens dit absurde verhaal aan. Je rijgt van alles aaneen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Erg grappig vind ik: 'Van een dweil ging meer begeestering uit,' De pingpongballen, de tepelpiercing als kapstok 'mijn laaf Leo' blijkt 'mijn slaaf Theo' te zijn. :-) Toch zit er wel degelijk een kop en een staart aan; het verhaal is goed te volgen en samen te vatten: Hp koopt een slaaf (laaf), neemt hem mee naar huis, na enig proberen krijgt hij een functie als speler van Zoek het batje. Samengevat: een verhaal dat mijn lachspieren trainde en bedenk: soms is de werkelijkheid zelf nog absurder dan de verzonnen werkelijkheid . Nel Goudriaan

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@sanacuario, dank voor het lezen :) @Nel, Dank voor je mooie woorden. Vind het geweldig om te lezen dat ik jou en anderen heb kunnen laten lachen. Het leven is inderdaad vaak absurd, helemaal gelijk in :)