Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Weekopdracht 140 - Kringloop

Vrijmarkt Mensen tot aan het eind van de straat. Geschuifel. Ik ben ongeduldig. Dóórlopen wil ik. Opeens staat de vrouw voor mij stil en bukt. Mijn voorkant botst tegen haar gevulde achterkant. ‘Sorry,’ mompel ik. Ze kijkt geërgerd naar me op. Haar oranje geschminkte wangen veranderen opeens in een lach. Ze komt omhoog. ‘Hey, Sander,’ zegt ze. Mijn blik klimt van haar strakke oranje T-shirt naar haar ogen. ‘Ah, jij hier?’ Ik zoek in de donkere hoeken van mijn geheugen naar haar naam. Ze is me voor. ‘Shelly, weet je nog?’ Ja, natuurlijk Shelly. Mensen dringen langs ons. ‘Ik ben Lotte,’ zegt mijn vrouw. Shelly en Lotte schudden elkaars hand als tegenstanders in een match. ‘Collega’s bij Boertien,’ verduidelijk ik. Voor haar tijd, godzijdank. Ik krijg flashbacks van de trainingsweekenden. Goedlachse Shelly met de grote … Alles danste aan haar. ‘Hoe gaat het met je?’ vraag ik. ‘Ik zag deze liggen bij dit kleedje.’ Ze houdt een notenkrakerpop omhoog. Een voorwerp dat je niet mist totdat je denkt dat je het nodig hebt. ‘Altijd al willen hebben?’ vraag ik. Haar rechter wenkbrauw trekt omhoog. ‘Het kan handig zijn.’ Ze beweegt de mond van de notenkraker op en neer. Tegelijk barsten we in lachen uit. Lotte kijkt verbaasd. ‘Inside joke,’ hikt Shelly. Herinneringen aan haar affaire met de directeur en zijn voorkeuren waarvoor zij uit zijn hotelkamer wegrende, komen naar boven. ‘Tot ziens, hè?’ ‘Tot ziens,’ zegt ze lachend.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom SvanFulpen. Zo kan het dus gaan op de rommelmarkt. Mooie passende titel bij de scène van kringloop van gebeurtenissen! Veel schrijfplezier hier.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi S., ik heb jouw verhaal met plezier gelezen. Wat het leuk maakte vond ik: Mijn blik klimt als tegenstanders in een match Voor haar tijd, godzijdank Alles danste aan haar. Schrijf ze!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi beschreven anekdote. Ik zie het voor mij. Vooral het wantrouwen van Lotte heb je goed weergegeven. Wel bijzonder dat die affaire met de directeur zo openlijk bekend was onder het personeel. Was Shelly zo loslippig?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal. Ik moest ook lachen bij die' grote bek' van de notenkraker. Ik heb zo'n ding uit Duitsland, komt steeds met kerst weer boven water.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste S., echt gebeurd? Nou ja, wat het antwoord ook is; prachtig verhaal, beeldend verteld. Ga ik te ver als ik in het voorlaatste 'tot ziens' een stil verlangen vermoed bij HP? Ik vond dit leuk om te lezen! Mvg Ton

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit forum S. Van Vulpen, Een mooie binnenkomer met deze levendige scène vol humor en onderonsjes. Het verhaal leest heel prettig, met korte zinnen houd je de vaart erin.
Herinneringen aan haar affaire met de directeur en zijn voorkeuren waarvoor zij uit zijn hotelkamer wegrende, komen naar boven
Als deze zin ook vanuit het perspectief van de hp is geschreven, verraadt deze wel intimiteit tussen hem en Lotte. Hij ís zeer goed op de hoogte wat ook blijkt uit het gebaar met de notenkrakerpop. Taaltechnisch; T-shirt (hoofdletter) Notenkrakerpop is één woord. Graag gelezen, Nel Goudriaan

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het met een lach gelezen. :D Je schrijfwijze en woordgebruik raakt de juiste toon. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk dank allemaal voor jullie ervaringen en gedachten bij mijn stukje 'vrijmarkt'. Het is niet echt gebeurd (zo ver ik weet ;-)) Ik denk dat de ik persoon toch ook z'n verleden heeft met Shelly... Hahaha Ik vond het leuk om een keer vanuit het perspectief van een man, die waarschijnlijk al een paar Koningsdag biertjes had gedronken, te schrijven (als vrouw). Schrijf ze allemaal! Simone