Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#139 Tweed

We zijn in Amsterdam. De man loopt over een grasveldje, met zijn bruine tweedjasje. Ze hebben altijd bruine tweedjasjes aan. En zeker ook een.. Check. De man draait zich een kwartslag en achter zijn rug houdt hij een rode hondenriem vast. Zo’n plastic klikgeval waarmee je ultieme controle over je hond kan hebben. Helemaal geen gek idee hier. ’T stikt hier van de fietsers. Die blonde griet geniet blijkbaar van het enthousiaste middelhoge beest dat z’n neus nog net niet IN haar vagina heeft gedrukt. Man, lijn zo’n beest toch eens aan. Kijk die vent eens succes hebben. Met zo’n hond maak je je ook wel populair. Hoe oud zou die zijn? Jaartje of 3? En hij bijna 60? Ze zeggen dat ze je jong houden, die beestjes. Dit is een labradoodle, geloof ik. Een kruising tussen een labrador en een poedel. Slim zijn ze. Ze zeggen dat ze ook zindelijk geboren worden. En op het toilet hun boodschap doen. En de was voor je doen, en dan ook nog strijken! Haha, nee niet strijken. Het is een hond. Daar hebben ze veel te weinig kracht voor in hun pootjes. Haha! Nee, grapje natuurlijk. Ik hou van grapjes. En ik hou van honden! Als ze de was konden doen, dan deden ze het voor je! Geen herdershond, geen jachthond maar een klushond. Dat zou nog eens een ras zijn.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Bramjoosten. Kan gebeuren dat meermalen plaatsen, soms is de server wat traag en klik je per ongeluk nog eens om te plaatsen. Graag gelezen, ik herken de hondenvriend en de -hater goed. Klushond vind ik een reuze hond, waar fokken ze die?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bram, wat fijn om dit stuk te lezen. Schrijven zoals mensen praten denken, een klikgeval, in de vagina ( nog te netjes ;-) ) en man lijn dat beest toch aan. Gewoon lekker menselijk. Verfrissend dit. Contrast is duidelijk en die klushond, laat me maar weten waar ik die kan bestellen :lol: .

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat je zegt is wat je denkt! Je tweede deel vind ik schitterend gevonden. Een Klushond, hoe kom je erop! :lol: (Van een tot tien worden cijfers uitgeschreven) Niet: 'T stikt ... maar 't Stikt ... Je eerste deel vind ik minder, het zit alleen in de laatste lijn, en hier zie ik meer ergernis dan haat. Of ik kijk ergens over ... Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
bramjoosten, De eerste alinea was wat moeilijk doorkomen. dat komt dat ik niet zo goed het doel/nut van dit stukje snap: [... met zijn bruine tweedjasje. Ze hebben altijd bruine tweedjasjes aan. En zeker ook een.. Check. De man draait zich een kwartslag en achter zijn rug houdt hij een rode hondenriem vast. Zo’n plastic klikgeval waarmee je ultieme controle over je hond kan hebben. Helemaal geen gek idee hier.] En daarna is het een erg leuk verhaal, prettig geschreven ook. En ook ik wil een klushond! ;)

Rol

  • Anoniem
Hallo Bramjoosten, Welkom op het forum. Het is even wennen hoe het hier allemaal gaat, maar je lijkt je aardig te redden. Deel 1 van je verhaal duidelijk iemand die het niet zo op honden en hun bezitters heeft. Deel 2 van je verhaal een liefhebber, die duidelijk meer weet van honden. Geen gek idee om mijn eigen labradoodle te leren strijken. Alhoewel, daar heb ik mijn man al voor, misschien een ander leuk klusje bedenken. Jammer dat je bij de start van je verhaal vertelt dat het is Amsterdam is. Probeer ook dat zonder uitleg te laten zien. ‘Het is druk in het Vondelpark.’ Of iets dergelijks. Schrijfcoach Corrie