Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#139- Hondje en hond.

'Niet in mijn kruis met je snoetje, kom nou toch, nee stop, dat kan niet hondeponnetje van me. Is ie van jou, dat gevalletje op vier pootjes? Te leen, wat enig, voor hoelang? Een weekje maar? Wat een schat is het. Ga je me nu likken, met die lel van een tong van je, godallemachtig ik raak er helemaal hoteldebotel van! Wat? Nee, dat klerebeest heb ik niet meer, dat was mij toch een monster, ik had elke keer stennis op straat, ik kon dat beest niet hebben gewoon! En hij mij niet, veel te stoer was ie voor mij. Mijn schoonzus heeft hem nu, die woont op de Wallen. Zij ken het wel hebben daar met al die hoerenlopers om der heen. Zo’n klein gevalletje wil ik wel weer eens, het is zo gezellig, je kan er heel wat aan kwijt aan zo’n beessie. Vind jij niet? Ik zou deze hier zo meenemen, ja, blaf maar van waf waf, jij wilt vast ook wel met mij mee, toch hondeponnetje?’ Altijd als ik bijna thuis ben zie ik de buurman met dat bakbeest, andere kant opkijken, nee niet naar mij toe komen, je weet het toch dat ik het vreselijk vind, hoor ik hem nou roepen? Nee toch, hij appt mij zelfs. ‘Schijterd’ schrijft hij, nou ja zeg, ik heb het er gewoon niet op van die stinkende harige hijgende gore grote beesten waar je bij moet staan als ze bergen stront schijten en pissen als een paard en dan moet je ook die warme enorme drol in een zakkie in je binnenzak meenemen. Zum kotzen. Dan mankeert er toch iets aan je, ja toch? Ik app m gewoon terug, icoontje van de middelvinger, huppa, de zakkenwasser. Ja, doei! Zo, deur dicht.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel goed, @Madd, levensecht. Een stroom aan woorden waar niemand tussenkomt in je eerste alinea, lekker venijnig ook wel van hondeponnetje - hoe kom je d'r op? - van een ander en niet van dat klerebeest dat naar de Wallen vertrok te houden. Hoe komt dat gevalletje van je trouwens aan een lel van een tong? :) Dan ga je op een totaal andere toon over naar het drollen draaiende bakbeest. Plastischer kan niet. :D En ik ga het ook niet herhalen, die smerige woorden van je. En dat de buurman dan 'schijterd' naar jou appt. En dan zo ferm wezen een middelvinger terug te sturen en die opluchting, eenmaal achter je voordeur! Tranen in mijn ogen van het lachen. :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Madbrug, wat een hondje en hond kan losmaken in een mens. Heel mooi weergegeven. ik zie dame 1 zo gaan en maar babbelen! Dame 2 ook, maar dan van een heel ander kaliber!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, kleine hondjes hebben soms hele grote lellen van tongen, dat zag ik eens. Fijn dat je gelachen hebt! Mw. Marie, het was geen dame, het was een man met vrouwelijke eigenschappen, een valse nicht misschien wel. Het ligt eraan wie hij tegen het lijf loopt. En vervolgens wat hij zegt. Dank voor de reactie!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, Een heerlijke monoloog! En daarna ook nog het denken waarmee de HP onvermoeibaar doorgaat. Ik heb ervan genoten.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Met hartstocht geschreven en door mij in éën adem uitgelezen. Heerlijke woordenstroom, Madd! Zowel het begin als het einde ijzersterk. Beeldend (al wil ik niet alles voor me zien brrr)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzondere invulling omdat het eerste deel wordt gezegd ( eerder geraaskald ;) ) en het tweede deel niet hardop wordt uitgesproken. In het eerste deel wordt waarschijnlijk toch niet geluisterd en het tweede deel sowieso niet. :thumbsup: Hij stuurt toch wel het donkerbruine middelvinger icoontje toch? })

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Al schrijvende hoorde ik hem ook praten. Marceline, Ik heb deze keer iemand in gedachten genomen die ik ken. Ik zag hem op deze wijze reageren, bij wijze van spreken. Nel, Dank je. Ik had wat moeite met t onderwerp en uiteindelijk pakt t dan zo uit. Haha, die Marietje. Raaskallen is een goede omschrijving, het is een tikkie vals gesprek en daarna lees je zijn gedachten. Dank voor de reactie!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een opdracht over honden al niet teweeg kan brengen! Gelukkig kan ik al wat reacties lezen, het is dan niet helemaal zo spookachtig meer. Ik dacht aanvankelijk dat je honden - in mensengedaante - met elkaar liet praten of zoiets. Haha, je bent nooit te oud om te leren. Dankjewel, maddbrug.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddy, je hebt hier twee geweldige conversaties, nou ja eenzijdige conversaties dan, neergezet. Prachtig, ik lik hier mijn vingers bij af. (niet die middelvinger). Ik bewonder hoe je eerst laat ratelen en daarna de gedachten van HP de vrije loop laat, dit is inderdaad levensecht weergegeven! En of het nu een vrouw of een valse nicht is, ik zie het ze allebei doen! Ik sluit me aan bij de complimenten van mijn voorgangers en doe er een dikke duim bij! :thumbsup: Met heel veel plezier gelezen! Mvg Ton

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg gelachen om beide stukjes, heel vlot en prettig leesbaar. Nog harder gelachen toen ik zag dat het een valse nicht betreft maar het had net zo goed een vrouw kunnen zijn. Ik zag het zo voor me, een afgeluisterd gesprek op een terras zou het kunnen zijn. Beeldend dus, knap gedaan!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, twee leuke verhalen met een hondje en hond als HP; het werkte wel op mijn lachspieren. Gaan mensen echt zo ver dat ze "schijterd" appen? Of is het je fantasie? Flauwe vent,die buurman, hoor! :o Wat bedoel je met zakkenwasser?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, De opdracht heeft inderdaad heel watveroorzaakt! Ton, Ik maakte de opdracht visueel, en dat hiep om te schrijven. I-kat, Valse nichten zijn een genot om te observeren, gelukkig ken ik er een paar. Mevrouw de coach Blavatski, , Een zakkenwasser is eigelijk een scheldwoord, zachtjes gezegd een sufferd of stwrker uitgedrukt een klootzak. Willemina, Leuk! Dankjewel allemaal voor de reacties. Dolletjes!

Rol

  • Anoniem
Hallo Maddbrug, Haha, vooral een liefhebber van kleine honden dus, met kleine drolletjes… Zelf loop ik ook liever met een boterhamzakje dan met een pedaalemmerzak rond. Leuk dat je er een vervolgverhaal van hebt gemaakt en de hoofdpersoon als een soort monoloog het verhaal laat doen. Ook zonder de reactie van de ander prima te volgen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Corrie, hoewel in eerste instantie de opdracht zinloos leek heb ik mij verbaasd over ieders invulling. Dankjewel!

Rol

  • Anoniem
Hallo Maddbrug, Gelukkig heb je je door je eerste gevoel over de opdracht er niet van laten weerhouden om hem te doen. Ook voor mij is het leuk om al die verschillende uitvoeringen te lezen. Nog een hele kluif trouwens. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Madd, heerlijk. Gewoon heerlijk! Zo puur en levensecht, ik geniet altijd zo van jouw verhalen. En ook al reageer ik niet vaak bij gebrek aan tijd, ik lees je met zoveel plezier. (Ook je eierverhaal was fantastisch; ik dacht nog aan je toen ik weer eens naar al die doosjes stond te staren afgelopen zondag. Reken maar dat die Mexicanen er ook een handje van hebben. En dan moet je ook nog eens weten hoe en waar die kippen in het Spaans vrij rondlopen of scharrelen en of je er wel blindelings op kan vertrouwen dat die groene of blauwe mais ook organisch is. :rolleyes:) :thumbsup: :{}