Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 138 Vrouwen

Het nummer op het scherm was van Bart, zijn boezemvriend en net als hij boer. Hij zuchtte, Barts problemen met vrouwen werden langzamerhand zijn problemen. Al die tv-programma’s deden de man geen goed. ‘Jan, ik zit met een ei. Ze vertikt het om weg te gaan.’ In Barts stem was paniek te horen. ‘Geef haar een porretje, maar dan wat harder. Begrijpt ze tenminste wat je bedoelt,’ zei hij droog. ‘Ben je betoeterd. Haar lichaam trilt van woede, ze is buiten zinnen. Ik word bang als ik haar zie. En wat er allemaal uit die keel komt, dat wil je niet weten.' Jan sloot zijn ogen. Vrouwen waren afschuwelijke wezens. Nuffig, maar hun taal vol met woorden als fuck of ik-snij-hem-af. ‘Rustig blijven, Bart. Laat haar niet zien dat je bang bent. Verdomme, je bent een man.’ Jan was geïrriteerd om dat futloze van zijn vriend. ‘Ik weet het,’ piepte Bart, ‘maar ze is zo intens. Zo bezitterig. Ze wil niet opgeven. Ze zit daar maar door het raam te staren en weigert om ook maar één stap te zetten.’ ‘Beschouw haar als een zak aardappelen. Gooi haar over je schouder en zet ze aan de deur.’ ‘Vind je dat niet wat grof? En daarbij, ze bezorgt me de tijd van mijn leven. Ik wil haar helemaal niet kwijt.’ Hoorde hij nu echt de stem van een verliefde man? Onbegrijpelijk, die haat-liefde tussen man en vrouw. ‘Ik kom eraan. En waarschuw haar dat er zal gepraat worden.’ Hij zwierde zijn pet op zijn hoofd, trok zijn gummilaarzen aan en haalde een riek uit de schuur. In zijn aftandse pick-up truck bolde hij het erf af. ‘Is ze er nog?’ Zijn riek hield hij naast zich. Bart keek er ontzet naar. ‘Ja.’ Hij wilde het huis binnen gaan, maar Bart hield hem tegen. ‘Daar is ze.’ Zijn vinger wees de andere kant op. Jan fronste, maar volgde hem. Het was paasdag, twaalf uur. De kerkklokken lieten zich horen, geiten graasden en varkens rolden onverstoord verder in de modder. Bart gooide de deur open. Daar zat ze. Een furie met woeste oogjes. Plots leek ze het hoofd te draaien naar het galmen buiten. Bij de slag van twaalf stond ze op, schudde haar lichaam los en stapte langs hen heen parmantig de schuur uit. In het nest lagen vijf gekleurde eieren.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal Marlie, Soepel geschreven en alhoewel ik wel het vermoeden had dat het hier niet om een mensenvrouw ging, geeft de plot een leuke twist aan het einde. Alleen het woord 'furie' vind ik op de een of andere manier niet zo passen bij een kip. Met plezier gelezen!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, heel leuke verwerking van de diverse elementen in deze weekopdracht. Een goed uitgebroed ei. Ik vind dat je in dit stukje veel dynamiek legt in de gebruikte taal, met veel afwisseling. Blijft daardoor ook boeiend om door te lezen. Fijne Paasdagen, Connie

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, Leuk en vlot geschreven. Het boeit en leest als een trein. Al zag je wel aankomen dat er iets anders aan de hand was, was ik toch benieuwd tot het einde. VriendT

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marlie, hartstikke leuk verhaal, spannend opgebouwd; ik had pas echt aan het einde door dat het niet om een vrouw ging. Hoe er over de vrouw werd gesproken, leek me inderdaad niet geheel normaal, maar ik weet dat aan de aard van deze kerels; soms moet je nu eenmaal wat typische karakters opvoeren in je verhalen. Heel onderhoudend geschreven met een zeer onverwacht en humoristisch einde! Ik heb ervan genoten! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, wat een origineel verhaal. Ik heb er van genoten en je had me echt op het verkeerde been gezet. Leuk en vlot geschreven, met een broedende kip als HP. Goede dialogen, een tikje humor en een pracht van een ontknoping. Proficiat en bedankt voor dit mooi uitgebroed paasei. :lol: Gelukkige paasdagen toegewenst.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, Ja, je verhaal is met recht een uitgebroed paasei. Ik dacht ook al, wat voor soort vrouw zal dat zijn. Je hield mijn aandacht gevangen en op het eind schoot ik in de lach.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk! Een verhaal uit de agrarische sector lees ik niet vaak hier. Je gebruikt cliches op een natuurlijke wijze. Graag gelezen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel allemaal, dat jullie het leuk lezen vonden. Ik ben over mijn woordmaximum gegaan, (nog maar eens :o ), maar ik wilde ook geen half gesprek tss de mannen. Een bewust geschreven eerste alinea, die ik naar de 'boer zoekt vrouw' deed neigen, om dan op een totaal ander onderwerp over te schakelen. Als de inspiratie wil toeslaan, breng ik liefst de lezers op het verkeerde been, hoewel er altijd zijn die het wel door hebben! Ik wilde de verklaring zolang mogelijk uitstellen, had zelfs eerst kraaloogjes i.p.v. ogen. Het woord kip bleek uiteindelijk niet nodig. Marceline, over die furie. Een woord voor bovenvermelde reden. En beeld je kippen in , in tekenfilmpjes? Als ze furieus of zenuwachtig zijn, fladderen ze van jewelste en de donspluimpjes vliegen alle richtingen uit.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, je had me te grazen. Ik dacht: alleen een vrouw durft zo over vrouwen te schrijven. Afschuwelijke wezens zijn het. Ook nog nuffig. Een kip die fuck kukkelekuut en hem ook nog eens afsnijdt. Dat had ik graag gezien. Grappig :nod:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, over die furie. Een woord voor bovenvermelde reden. En beeld je kippen in , in tekenfilmpjes? Als ze furieus of zenuwachtig zijn, fladderen ze van jewelste en de donspluimpjes vliegen alle richtingen uit.
Marlie, ik snap het. je hebt een punt! Groet, Marceline

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marlie, och je vertelt het zo heerlijk. Deze zin(nen) vind ik prachtig van sfeer: 'Hij zwierde zijn pet op zijn hoofd, trok zijn gummilaarzen aan en haalde een riek uit de schuur. In zijn aftandse pick-up truck bolde hij het erf af.' En dat die furie met woeste oogjes gekleurde eieren produceert is hilarisch, toch? Kleurrijk parmantig! :) :thumbsup: