Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#137- Aan de overkant

Ben net wakker en ben aan de andere kant van het water, waar ik leef voor een weekje, vroeg op om zes, slapen om negen uur. Naar the gym zo. Vannacht geschreven om piekeren weg te jagen, van alles vliegt mijn ziel binnen. Zorgen, gezondheid en al dat gedoe. Leven valt soms niet mee en is ook af en toe een feestje. . Letters helpen mij. Overdag doe ik aan asemic writing. Ik krabbel woorden neer zonder betekenis. 's Nachts worden het zinnen. Ga naar een tentoonstelling morgen over asemic writing. Het fascineert mij. Het afdalen in de krochten van je ziel terwijl je pennetje over het papier krast. Het inktpotje, het geluid. Nu koffie. Goedemorgen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemiddag :) Ik had nog nooit van asemic writing gehoord, maddbrug. Je stukje maakt me nieuwsgierig. Ik ga dat eens een keer proberen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, zonder twijfel een stukje freewriting. Ik had ook nog nooit van asemic writing gehoord, hoewel ik het zelf wel eens toepas. Als ik de krant lees: de pen of potlood naast het artikel dat ik lees vrij z'n gangetje laten gaan. Verrassende patronen ontstaan soms; zeker als je ze uitvergroot. Of ik plaats een pen in de linker en rechterhand, plaats ze beide in het midden van een pagina en schrijf zin of onzin vanuit het midden van de pagina naar links en rechts; zoals je de muziek dirigeert met de linker en rechterhand. Zo kun je makkelijk met je linkerhand spiegelschrift leren schrijven. Waar is trouwens die tentoonstelling?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Precies Dos, die pen laat je maar gaan. Ik merk dat ik mijn eigen taal begrijp als ik asemic schrijf. Soms ontstaat daar weer een verhaal uit. De tentoonstelling is in het Minnesota Center of Book Arts in Minneapolis. Ben nieuwsgierig, ik ga vandaag of morgen kijken. Angus, veel plezier, het is een belevenis. Nancy, ik raad het iedereen aan te doen. Dank jullie voor de reactie.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, Interessant. Ik ben benieuwd of de tentoonstelling interessant is. Overigens doe ik dit heel vaak als ik aan het bellen ben :). Weet nu dat er een naam voor is.

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Is het een idee Maddbrug om een verslagje van je bezoek aan de tentoonstelling te maken? Ik denk dat veel mensen het leuk vinden om erover te lezen. Kan ergens op het forum of op de homepage van schrijvenonline.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een mooi stukje, Madd. Heel interessant: asemic writing en bijzonder dat daar dan weer verhalen uit ontstaan. Ook ik hoor graag hoe je bezoek aan de tentoonstelling is verlopen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het een idee Maddbrug om een verslagje van je bezoek aan de tentoonstelling te maken? Ik denk dat veel mensen het leuk vinden om erover te lezen.
Ja, leuk idee :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annemieke, doodling is dat meer denk ik. Asemic is het schrijven van abstracte letters, zonder betekenis. Frank, ik doe dat graag. Nel en Angus, ik laat het weten.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, heb naar afbeeldingen gekeken van asemic schrijven. Het is blokkerig of je ziet een patroon. Het is een kunstvorm m.i.. Pieker niet te veel zou ik je willen zeggen. Bescherm je ziel voor invliegend triefel. En kom behouden van de andere kant van het water terug. Abstracte letters die 's nachts zinnen worden. Je hebt een gave die ik niet heb.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Frank, ik doe dat graag. Nel en Angus, ik laat het weten.
Met foto's? Ik heb wel wat op internet gezien, maar ik blijf daar toch nieuwsgierig naar.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug met veel plezier je tekst gelezen. Piekeren doet iedereen op zijn tijd. Probeer het te verdrijven met het heerlijke schrijven, zoals je zelf al zegt in je tekst. Ik hoop dat het voorjaarszonnetje je hart en ziel mag verwarmen en ben ook zeer nieuwsgierig naar asemic writing, lees graag je verslag tzt. Sterkte!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zou een dagboek fragment kunnen zijn. Heel bijzonder vind ik dat je eindigt met -Goedemorgen-. Ik vraag mezelf af waarom. :thumbsup: Hoe was de tentoonstelling?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug, direct na het opstaan gaan schrijven? Kan me goed voorstellen dat je zorgen ook een storende factor kunnen zijn, maar je inspiratie wordt er wel rijker door. Asemic schrijven kan ik me niets bij voorstellen. Ben je alweer in Europa en heb je genoten? Fijne dag, Connie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Ik ga er vandaag een stukje over schrijven als ik tijd heb. Mili, piekeren overvalt en inmiddels weet ik meer. Invliegende triefel doet mij lachen. Asemic writing, ik vind het erg prettig om te beoefenen. Ik zag gisteren de tentoonstelling en genoot. Angus, Ik schrijf er binnenkort over. Mw. Marie, Schrijven helpt zeker! Marietje, Goedemorgen, nu ook, vanwege het tijdverschil, ik ben in Amerika. De tentoonstelling was indrukwekkend. Connie, in het boek the artist' s way staat dat goed beschreven, heb dat boek thuis. Ik schrijf nu vaker ' s nachts als ik niet kan slapen. Ik ben nog twee dagen in Amerika, en bezocht gisteren de tentoonstelling. Dank jullie wel voor de reacties.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, Wat leuk! Ik had er nog nooit van gehoord en heb het via Google opgezocht. Het lijkt een beetje het midden te houden tussen woorden en tekeningen. Een bijzondere manier om je mee uit te drukken. Ik ben erg benieuwd naar je stukje over asemic writing.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, ... wat bijzonder. Je stukje is echt freewriting, zoals ik denk dat het zou moeten zijn. Zo maar in een roetsj schrijven. Ik moest denken aan een soort teken/scheur cursus van jaren terug. Na afloop van zo'n bijeenkomst 'moest' ik altijd een gedichtje maken: ik wilde met woorden bezig zijn. Asemic writing had ik nog nooit van gehoord. Ik ga vanavond eens Googelen. Ik wens je een goede reis naar huis.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, Ik schreef net iets maar het staat niet goed op die plek. Als ik thuis ben werk ik het verder uit. Riny, Ik vind het erg prettig te freewriten. Dank je voor de goedereisterug wens.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op de facebook site van schrijven online heb ik een stukje tekst en enkele foto's geplaatst van de tentoonstelling Asemic Wring die ik bezocht in Minneapolis.