Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#137 geachte bezoeker

Geachte bezoeker, Ik heb maar vijf minuten dus luister goed. Al jaren vraag jij je af waarom. Amusant vind ik dat want het ligt zo voor de hand. Mijn kleuren en vorm zijn het niet, die had ikzelf anders uit de verf laten komen. Nog nooit heb ik het iemand verteld omdat het gewoon logisch is. Als er de hele dag aan je gewerkt wordt met dunne natte haartjes om je lijf vorm te geven, dat kriebelt, dat kietelt. Natuurlijk moet ik lachen en ja dat ik in Parijs hang dat is ook wel leuk. Neem wel af en toe een kauwgom of Smintje als je voor me staat met die serieuze vragende blik. Dan kan ik in mijn lachende plooi blijven. Liefs Mona

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee Mona, ik heb me wel altijd verbaasd dat iedereen vindt dat je daar hangt te glimlachen. Ik zie geen glimlach. Je kijkt vriendelijk serieus, bijna neutraal. Leo had je wel wat meer mogen kriebelen. dat had ikzelf >> die had ikzelf

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha Dos, ja daar zit wat in, zo breed is die lach niet. Het moet inderdaad 'die' zijn. Mag ik dat gezien de opdracht nog aanpassen?
Lijkt mij wel. Het gaat hier om het verhaal dat je er spontaan uitperst, niet om de afwerking ervan.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel schrijfcoach Nel, leuk te horen dat je het met een 'smile' hebt gelezen. Heb mezelf ook wel afgevraagd hoe 'free' het was. Toen ik de opdracht las wist ik niet wat ik er mee aan moest, welk onderwerp. Eigenlijk klapte ik dicht. Toen ik iets over musea op tv zag schoot Mona door mijn hoofd en 'floepte' dit eruit. Als ik de opdracht echt letterlijk had uitgevoerd dan hadden er nog wat scheldwoorden tussen gezeten die ik dacht omdat ik niet kon verbeteren. Kortom het kwam er dan wel spontaan achter elkaar uit maar ik twijfel of ik wel echt aan de opdracht heb voldaan.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
De essentie van de opdracht was wat jij beschrijft als 'floepte dit eruit'. Heel goed. Scheldwoorden hadden gewoon kunnen blijven staan, maar het is geen ramp dat je ons een gecensureerde versie hebt gegeven. Leuk perspectief!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Frank, dankjewel voor je reactie. Ik vind het fijn om te horen dat ik in de essentie de opdracht toch goed heb opgepakt. Vond het vooral erg leuk om te doen, te ervaren.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank je maddbrug, ik floep er wel vaker wat uit maar nooit op papier ;) . Ik vraag me nu ineens af of ' er iets uit floepen' wel een bestaande uitdrukking is of is dat mijn Limburgs ' taalcentrum' waaruit dit is gefloept :)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel, Nancy. Vooral omdat je het perspectief echt bij het portret houdt door o.a. het gekietel met de kwasten. (Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ze de bezoekers uitlacht omdat die pas als ze - en masse - oog in oog met haar staan, zien wat voor klein schilderij het is ;) )

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja. En dan nu de hele dagen aangestaard worden door allerlei mensen. Gelukkig hang je daar goed beschermt tegen gekietel van willekeurige idioten. Grappig geschreven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, grappig, het Smintje of de kauwgom. Ik wil altijd aan schilderijen voelen waarna ik een bewaker in mijn nek krijg.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, heel origineel en ik val voor de kriebel met de haartjes en het smintje. Het doet mij aan de dierentuin denken, waar apen hun hand voor hun ogen doen, als mensen staan te kijken. Knap Mona!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, tjonge, ik kon Mona niet direct thuisbrengen. Wat creatief gevonden en in ''eén" pennenstreek neergeschreven. graag gelezen, Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig verhaal Nancy! Ik heb altijd al willen weten waarom Mona Lisa kijkt zoals ze kijkt, en dankzij jou weet ik het nu. Een pareltje!