Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 136 Penfriends

Nagenietend lopen ze hand in hand het terrasje op, naar het laatste vrije tafeltje in de zon. Vorig jaar schreef H. zich in bij SchrijvenOnline onder het pseudoniem Ton Badhemd. Aan de wekelijkse schrijfopdracht werkte hij trouw mee en hij was telkens aangenaam getroffen door de reacties van zowel de schrijfcoaches als zijn mede-forumleden. Bij een van die reacties kwam hij in contact met Deerntje en ze hadden een klik, waardoor zij regelmatig samen een schrijfopdracht uitwerkten. Dat ging prima, H. en A. (ook Deerntje was een nickname) bleken elkaar goed aan te vullen. H.’s fantasie leverde verrassende verhaallijnen op, A. kon goed uit de voeten met dialogen en de ‘feminine touch’. Ideeën en teksten werden per mail uitgewisseld en aangevuld, het inleveren deden zij inmiddels onder een gezamenlijke alias. Vanochtend ontmoetten ze elkaar voor het eerst. A. was ingegaan op H.’s uitnodiging elkaar deze lente te treffen om een keer ‘live’ samen aan een opdracht te werken. Ze maakten kennis in de stationsrestauratie en praatten over van alles en nog wat. Na de lunch keuvelden ze verder op een bankje in het park en observeerden mensen als bron voor karakters in hun toekomstige schrijfsels. Maar er gloeide ondertussen ook een ander dan een literair vuurtje in hen en zo verzeilden ze even later in een hotelkamer, waar ze elkaar gepassioneerd beminden. Als ze op het terrasje zitten, verzucht A. ‘O wat was dat fijn samen, H. Dit zouden we vaker moeten doen.’ ‘Ja, lieve A., ik vond het ook zalig. Maar… we moeten als Penfriends nog iets bedenken voor Odile’s schrijfopdracht #136.’ Op dat moment vraagt een serveerster wat ze willen drinken. H. en A. kijken elkaar met een twinkeling in de ogen aan en H. antwoordt lachend ‘Doe maar twee watertjes, alsjeblieft.’

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton Badhemd, Ja, leuk. :) het deel in het verleden kan geheel in ovt: zoals in deze zin: 'Maar er gloeide inmiddels ook een ander dan een literair vuurtje in hen en zo verzeilden ze even later in een hotelkamer, waar ze elkaar gepassioneerd beminden.'

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is nog eens origineel en grappig! :nod: Als de inspiratie elders niet te vinden is, probeer er dan SOL-leden bij te betrekken. Gegarandeerd geslaagd! Deerntje ... moet ik denken aan een bevallige deerne. Vlot en leuk lezen Ton. groet, marlie

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marlie, fijn dat je het zo op prijs stelt. Dank voor je complimenten. Ik zal ze delen met mijn bevallige Deerntje. Want ja, bevallig is ze zeker, weet ik sinds kort... :o Maar kijk zelf maar in het zoekvenster; Deerntje en Penfriends kennen we niet hier bij SOL. Toch waren zij beiden zeer bereidwillig én inspirerend bij het schrijven van dit verhaal. Ik zal ze bij mijn volgende opdracht wel missen :crybaby: Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantastische naam, Deerntje. Die Ton, of het waar is of niet, het is een ontzettend leuke invulling van het thema. Mooie opbouw, goed taalgebruik. Fraai, hoor!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ mw. Marie; dank voor je fijne reactie, Deerntje en ik hebben ook erg gelachen bij het schrijven... ;) Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Maddbrug, de waarheid, zoals je weet, ligt meestal ergens tussen twee uitersten. Voor het gemak wordt dat in het taalgebruik ook wel het midden genoemd, maar dat is in dit geval echt bezijden de waarheid. Hartelijk dank voor je complimenten, ik moest er van blozen, en dat vond Deerntje mij nu juist zo aardig staan... :o Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Willemina, dank voor je complimenten. Ik hoop dat ik dat waar kan blijven maken, we zullen zien. In ieder geval ga ik ervoor. Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Nelschrijft, Hartelijk dank voor je compliment. Ik ben blij dat je er plezier aan hebt beleefd. (ik ook trouwens bij het schrijven haha). Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, die Ton; wat een leuk verhaal! Een gezonde deern, een frisse meid van de Veluwe. Met plezier gelezen. Waar het woord: water al niet toe kan leiden.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Riny, dankjewel voor je reactie, fijn dat je ook zo van Deerntje en ons verhaal genoot. :o Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Meta, Dank voor je fijne reactie. Het bijzondere aan jouw reactie - wellicht onbedoeld? - is het onderschrift, dat m.i. juist op dit verhaal en een aantal reacties (met name die, waar het bestaan van Deerntje vermoed wordt) van toepassing is; Niets is wat het lijkt. :D Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
leuk idee, prettig geschreven alleen dat van dat water op het terras, dat geloof ik dan weer niet ;)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ton met heel veel plezier je verhaal gelezen. Grappige en originele inzending. Ik wens jou en Deerntje een mooie literaire toekomst ook al zullen jullie nog door heel veel watertjes moeten gaan. Ik hoop dat je vandaag ook op een mooi zonnig terrasje kunt bivakkeren. Scholl. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erg grappig ongebruikt themaverhaal :D Of thema-ontwijkend verhaal? Leest heel vlot en kan me nauwelijks voorstellen dat het door een duo geschreven is. Wat mij pleziert in het verhaal is de vrijheid die je neemt om fictie en werkelijkheid door elkaar te laten lopen. Sommige grote schrijvers doen dit ook en ik lees dit graag. Het schudt me wakker!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Blavatski en Odile, hartelijk dank voor jullie leuke en positieve reacties! Ik ben er heel blij mee, teken dat het ook bij jullie in goede aarde valt. Het idee was er opeens, in een onbewaakt moment - of moet ik zeggen; na een ontwaak-moment, want het overkwam mij toen ik net wakker werd - dacht ik om het schrijven van de opdracht over water zelf een rol in het verhaal te geven, en wat is dan mooier om daar een bijzondere samenwerking bij te verzinnen. De combi van werkelijkheid en fictie heb ik ook in mijn vorige bijdrage (#135 Ochtendmijmeringen) toegepast, omdat in de opdracht een koppeling met een persoon in een andere tijd besloten lag. Wat het terrasje betreft, Blavatski, ik heb heerlijk in het zonnetje staan bassen in het combo van een koor bij Kom in de Kas. Dus nu ga ik snel een biertje doen in de tuin... :) Nogmaals zeer bedankt! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, zonder meer een leuk verhaal. Je hebt ons nieuwsgierig gemaakt, dus vind ik dat je Deerntje maar eens aan ons moet voorstellen en niet verwoed rammend op een type-machine, o.i.d.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dos, dank voor je compliment. Wat Deerntje betreft... zij is zonder meer digitaal, dus een type-machine zal niet bij haar passen. Wellicht komt er nog wel een schrijfopdracht aan, waarin zij weer een rol speelt. Ik zal haar dan vragen of zij het goed vindt dat ik haar bij die gelegenheid voorstel. Zij is nogal verlegen en eenkennig, als zij niet schrijft, moet je weten... :p Dus je moet nog even je nieuwsgierigheid bedwingen. Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ton Badhemd, Originele en prettig geschreven invulling. Ik moest even nadenken over het einde (kun je nagaan wat voor rund ik soms ben :o ).

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Nancy; dankjewel voor je compliment, fijn dat je het ook leuk vindt. @ Angus; ook jij bedankt voor je compliment. Ik zou jou overigens niet onder het rundvee willen scharen; doordat ik het waterthema aan het einde enigszins verstopte onder een twinkeling in de ogen en een lach, kan ik me voorstellen dat je er even over moest nadenken. Met vriendelijke groet, Ton Badhemd