Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#136 Overlever

Twee dagen geleden hebben Anna en ik mijn laatste urine opgedronken. Het was een verademing om vocht door mijn mond en keel te voelen glijden en het verzachtte de dorheid. Maar dat was van korte duur. Volgens mij zijn de binnenkant van mijn mond en keel kapot, elke ademhaling doet pijn en benadrukt het gebrek aan vocht. Ik draai langzaam mijn hoofd naar links. Anna ligt een paar centimeter verderop, ze beweegt niet. Ze is toch niet… nee, haar buik komt iets omhoog, ze ademt nog. Maar het is een hele tijd geleden dat ze bij bewustzijn was. Ze moet echt water hebben. Als er water komt is dat voor Anna, neem ik me voor. Die kans is klein, maar… waar dacht ik eigenlijk aan? Water, ik heb water nodig. Anna, nee, Anna heeft water nodig, dat was het! Er schiet een pijnlijke steek door mijn bovenbeen, dan door mijn borststreek. Misschien ga ik wel dood. Fijn, geen dorst meer, dood, dat klinkt goed. Ik ontspan en laat mijn ogen dicht vallen. Nee! Anna, ik moet hier blijven voor Anna! De deur kraakt, het zal wel weer verbeelding zijn, dus ik kijk niet op. Ik heb de deur al twintig keer open horen gaan, maar als ik keek was die altijd dicht. Voetstappen, een zuchtje wind, dat voelt fijn. Een hand die mijn hand vastpakt en mijn vingers ergens omheen klemt. Iets hards en vochtigs. Automatisch knijp ik mijn vingers om het voorwerp heen. Ik draai mijn hoofd, open mijn ogen en zie het glas water. Water! Ik duw mezelf met mijn linkerarm iets overeind, breng het glas naar mijn mond en probeer het glas in een slok leeg te drinken. Als het glas leeg is lik ik de binnenkant van het glas af op zoek naar achtergebleven druppels. Dan pas valt mijn oog op het lichaam van Anna. “Gefeliciteerd, je bent geslaagd voor de test. Je bent een echte overlever,” zegt een triomfantelijke stem naast mij.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dreaming, Origineel met idd verrassend eind. Die laatste woorden vind ik wel verwarrend: 'een zachte stem naast haar.' Dat duidt op een derde persoon. (misschien: een zachte stem naast mij)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, Dreaming. Dit ziet eruit als het begin van een groter verhaal. Is dat ook zo? Zo ja, kan ik niet wachten om het vervolg te lezen. Groetjes, Eminem

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dreaming, Een mooi verhaal met toch wel een jammerlijke afloop. De dood van Anna? Misschien had de brenger van het glas water haar ook wel wat kunnen laten drinken. Gelukkig is het maar een droom? Je verhaal laat wat na.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Eminem: dat is het nog niet, maar zou het wellicht kunnen worden. :) @Riny: Anna overleeft het inderdaad niet. Het is helaas geen droom. De meiden zijn opgesloten en degene van hen die het overleeft mag (met andere woorden: moet) zich bij dit leger aansluiten. Je kunt je afvragen wie beter af is... maar vandaar dat de bewaker Anna niet laat drinken. Hij wil weten of de HP voor zichzelf kiest of voor Anna. In zijn beleving: voor de overleving van zichzelf (geschikt) of de overleving van een zwakkere die toch zal sterven (ongeschikt). Misschien dat het verhaal iets te onduidelijk is?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Apart verhaal, goed begin. Veel gedachten die energie vragen voor iemand die op apegapen ligt. Onverwachts einde.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dreaming, Pakkende intro, waardoor dit verhaal je meteen bij je kladden pakt en niet meer loslaat. :thumbsup: Je hoopt dat HP (een zij, begrijp ik uit jouw reactie #6) Anna terzijde staat, maar het blijkt uiteindelijk een test voor een leger, survival of the fittest. Jammer, zegt de romanticus in mij. Maar wel een sterk, onverwacht einde. De inwendige strijd van HP heb je heel mooi geschetst; niet alleen voor haar leven maar toch ook voor Anna, en toch lijkt HP het op te geven. Heel mooi ook; het leeglikken van het glas, dat zie ik voor me in deze situatie. Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dreaming. Pakkend verhaal, ik voelde de dorst. Door je uitleg hierboven plaats ik het nu zoals je schetst, test voor het leger. Wisten de twee dat vooraf? Wat is je motivatie aan zo 'n test mee te doen. Je ziet je schrijft boeiend, er komen zoveel vragen naar voren!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap verhaal en heel spannend! Je liet mij achter met kippenvel. En het is inderdaad de vraag wie beter af is: Anna of de HP zoals jij in #6 ook zegt. Door jouw commentaar bij #6 had ik trouwens pas door dat het om twee meiden ging. Door de beschermende gedachten van de HP nar Anna dacht ik eerst even dat het een man was. Hoe bedoel je, vast zitten in stereotypen :-)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Indringend verhaal, dat veel mensen raakt. Die zachte stem aan het einde verwacht ik niet en vind ik wrang. Hoe kan iemand die zo wreed is zacht spreken? Dat verwarde me. Het eerste deel is goed uitgewerkt, vooral. Veel beleving.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! @Crystalmarga: ik ga zo in vijf minuten proberen het verhaal verder uit te werken :p @Marceline: je was niet de enige die uit ging van een man en een vrouw ;) mijn oorspronkelijke idee was dat het om twee zussen zou gaan, maar dan kwam niet expliciet in de tekst, dus er is nog van alles van te maken. @Odile: op een of andere manier dacht ik dat een zachte stem in de sfeer zou passen. Maar als je het zo zegt is het misschien inderdaad wel verwarrend, ik maak er wat anders van.