Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 135 Ander leven

‘Ik wil niet klinken als de moordenaar van Francisco in ons midden is.’ De knal waarmee mijn glas de vloer raakt, zorgt voor opschudding. De glazen, die geheven zijn naar de baas, worden massaal neergezet. Don César kijkt mijn richting uit. In een vloeiende beweging keren alle aanwezigen zich naar me toe. De stilte kruipt onder de huid. Eén woord is voor hen voldoende om mij te doorzeven. Ogen vol woede, andere vol ongeloof, laat ik straal over me heen komen. Het kan me niet verdommen. De rat onder ons moet verzopen worden, en dat is nog zacht uitgedrukt. ‘Wel dan.’ Don César komt op me af, een bodyguard links en rechts van hem. ‘Wie van hen,’ hij wijst naar al de donkere pakken, ‘kan een motief hebben om een “collega” een kopje kleiner te maken?’ Er wordt gegniffeld. ‘Meer dan een.’ Mijn antwoord brengt hem van de wijs, hij knippert met zijn ogen. ‘U moet weten, Don César, dat …’ Ik stap naar hem toe, de bulldozers naast hem reageren onmiddellijk. Een wapen wordt gericht op mijn voorhoofd, een ander op mijn borstkas. ‘Ik hoef helemaal niets te weten, Enrique.' Achteloos verwijdert hij met de tip van zijn kalfsleren schoen een scherf die voor hem op de grond ligt. 'Francisco was niet zo leeghoofdig als ik dacht. Jij bent dat blijkbaar ook niet.’ Het pistool dat op mijn borst is gericht, duwt hij met een hand opzij. De champagnelucht komt verderfelijk over, als hij zich voorover buigt en in mijn oor fluistert. ‘Ik streef naar voldoening. Ik wil mannen gericht op actie. Volgers. Geen denkers.’ Hij stapt achteruit en neemt me op, het hoofd schuin. ‘Jammer. Je was een goede kracht, Enrique.’ Eén vingerknip, twee schoten.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leeghoofd, Sterke 1e zin, 'klinken' als 'proosten', knappe vinding! Spanning en situatie heel goed neergezet! Het einde is een mooie 'show, don't tell' en het choqueerde en verraste mij toch, ondanks de daarvoor geschetste situatie. Leuk element; het begrip 'leeghoofd' komt terug in je verhaal. Zoals het daar bedoeld is, vormt het - getuige jouw verhaal - een groot contrast met jouw nickname! Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leeghoofd, boeiend geschreven met een onverwachts slot. Ik zie mooie afwisseling tussen dialoog en show don't tell. Complimenten, Groet, Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
'leeghoofd'', wat een spanning. Ik las het van pssss jjjj jttt - boem! Het staat er een beetje raar, maar zo ging het echt. Prachtig.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
leeghoofd, ja, goed geschreven en spannend. tipje: 'De glazen, die geheven zijn naar de baas, worden massaal neergezet. Don César kijkt mijn richting uit.' Die baas is Don Cesar - daarom zou ik direct Don Cesar vermelden - en daarna 'hij'

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste zin bracht me even in verwarring, ik had 'klinken' niet aan de glazen gekoppeld. Maar toen ik de eerste reactie las begreep ik de zin wel. :) Mooi geschreven, je verhaal loopt goed, er zit spanning in en het einde is sterk geschreven. Leuk hoe je je nickname in het verhaal verwerkt hebt!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Top! Pakkend verhaal, goed geschreven. Met heel veel plezier liet ik mij meeslepen. Origineel gevonden om 'klinken' op deze manier te gebruiken!

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ allen, dank je. Het geeft me een fijn gevoel dat de spanning toch op een bepaalde manier tastbaar was. Blavatski, u bent gepromoveerd?! Gelukgewenst hiermee!