Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#134 - Verboden deugd

“Het is goed zo.” Turend over het water van een rustig vennetje bemerkt hij een serene rust. De vogels fluiten in de verte, en de wind ruist door de de bladeren van de bomen. Hij legt de koude loop van zijn pistool op zijn tong. Daar schrikt hij toch wel van. In zijn voorstelling zou het allemaal veel gemakkelijker gaan. Hij laat zijn arm zakken en laat zijn pistool bungelt aan zijn zij. “Het is godverdomme goed zo!” Met een aggresieve ruk zet hij snel zijn wapen in zijn mond, drukt deze stevig tegen zijn verhemelte en haalt de trekker over. Niks. Beduusd merkt hij dat er niets is gebeurd, en kijkt vol ongeloof naar zijn pistool. Het heeft zoveel moeite gekost! Waar koop je zo’n ding, überhaupt? Alles voor een gemakkelijk einde. Één snel schot. In de stilte. Alleen, zoals het altijd is geweest. Hij heeft er zelfs aan gedacht een beetje voorover te leunen opdat zijn lichaam in het water zou plonsen. Niemand die nog last van hem heeft. En nu dit! Hij opent het apparaat, maar er valt hem niks geks op. Nog een keer dan. Met een beetje meer ongemak leunt hij weer voorover. Hij kijkt schichtig om zich heen of er niet ondertussen iemand aangekomen is. Check. Er zijn nog steeds vogels. Check. Hoewel hij de rust niet in zichzelf voelt, is het vennetje nog steeds even sereen. Nou ja, check. Dan doen we het daar maar mee. Hij probeert het nog een keer. Weer blokkeert zijn beloofde verlosser. “Dat ding deugt niet.” Zegt hij hardop. Is dit wat ze bedoelen met het lot? Hij berust zich er maar in. Hij schopt de steiger wat schoon en gaat zitten. Moedeloos tuurt hij in het water en mompelt. “Misschien is het maar goed zo.” [de tekst is wat in mineur wellicht, maar ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden! Volgende keer een wat vrolijker inslag :)]

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nieuw op het forum en wil graag kijken of ik met oefenen creatief schrijven tot een leuke hobby kan maken. Zodoende kwam ik bij deze wekelijkse schrijfopdracht uit. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. Het thema is misschien wat donker, maar dat ben ik over het algemeen niet ;)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Teemeren, leuk dat je komt schrijven. Bijzondere tekst met die monologen afwisselend met gedachten van de hp. Veel succes!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Teemeren, Ik vind dit een hoopvol verhaal, want "het" is gelukkig niet gebeurd. Doodgaan gebeurt vanzelf wel. Fijn dat je er wat witregels tussen hebt gelaten, dat leest zoveel prettiger. Kijk eens even naar de laatste zin van je eerste alinea. Dan op Een - geen tekens. Uit de tekst lezen we direct al dat het maar 1 schot is.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Teemeren, Welkom. Wat een luguber verhaal om deze site mee te betreden, gelukkig loopt het niet al te fout af. Ben benieuwd naar je vrolijker vervolg-bijdragen! Heb het met genoegen gelezen, benieuwd naar de afloop. Klein dingetje; plonsen => plonzen. Met vriendelijke groet, Ton Badhemd

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Teemeren, viel het schrijven hiervan je mee of tegen? Bij een eerste versie let je niet op taal, daarna leg je het weg en gaat kijken eerst of het verhaal klopt en pas later naar taal. Dit kun je ook overlaten aan proeflezers, of je zet een verhaal op proeflezen op het proefleesgedeelte van de site. Op dit gedeelte, de wekelijkse opdracht gaat het meer om het verhaal, hoe het overkomt, schrijftechniek, wat opvalt... Bij schrijven is vooral van belang veel te schrijven, dingen uit te proberen en je niet tegen te laten houden door fouten te maken. Jouw eerste verhaal komt op mij niet over als een eerste verhaal. Er zit al wat complexiteit in, jouw personage denkt en doet, er is spanning. Nu ga ik op een schrijfstijldingetje focussen: je schrijft 'bemerkt hij serene rust'. Waarom niet gewoon merkt hij? Dat bemerkt maakt de zin onnodig mooi, een valkuil bij beginnende schrijvers. Als je iets te mooi schrijft leidt het af van de inhoud. Soms zul je daarvoor expres kiezen, maar bij een thriller wil je juist geen afleiding van de spanning.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Teemeren, Ik vond het een prettig leesbaar verhaal. En ondanks het sombere gegeven van zelfmoord zit er voor mij ook wel iets komisch in. Dat komt voor mij door de alinea die beging met ; Beduusd... ' De manier waarop de HP het niet afgaan van het pistool analyseert geeft voor mij ook een klein komisch randje aan het zwart.