Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#133 Wijn-onbezonnen-harken

Ze kon de kurkentrekker niet vinden in haar rommelige keukenla. Aan haar buurman vroeg ze de fles rode wijn te ontkurken. Haar man was naar een CDA vergadering en zij wilde hem verrassen bij thuiskomst. De buurman onderbrak het poetsen aan zijn Harley Davidson. 'Een glaasje wit?' vroeg hij toen hij de fles Saint Emillion ontkurkte. Ze spraken over Vrouwendag. Hij grapte verlegen dat hij aan het aanrecht spreken over het vrouwenrecht een leuke woordspeling vond. Onbezonnen ontdeed zij zich van haar stijve knot, schudde haar lokken en deed haar bril af. Ze staarde naar het versleten elastiekje in zijn staartje toen hij een tweede glas inschonk. Later bekeken ze zijn glimmende Harley en liepen naar het nieuwe schuurtje om zijn opbergsysteem voor harken te bekijken. Trots vertelde hij hoe hij hield van onkruid, hoe meer woekering hoe beter, toen zij de sleutel omdraaide van de schuurdeur en wijdbeens plaatsnam op zijn werkbank.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig, maddbrug! Heb zeer genoten van je verrassende verhaal. En ook lekker lopend beschreven, je ziet het voor je ogen gebeuren. De verrassing voor manlief zal groot zijn. Laat dit een waarschuwing zijn voor alle CDA-vergaderingen bezoekende echtgenoten... :lol:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nu natuurlijk ontzettend nieuwsgierig hoe de verlegen buurman dit gaat aanpakken, een hitsige buurvrouw op zijn werkbank ;) Leuk verhaal, maddbrug.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
zijn ombergsysteem voor harken bekijken :D :thumbsup: die had ik nog niet eerder gehoord (en haar man waarschijnlijk ook niet) heerlijk verhaaltje

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk stout verhaaltje! Met veel plezier gelezen. Ik ben wel benieuwd hoe ze haar man wilde verrassen, niet met een glas wijn. Want de manier waarop ze haar haren losschudt en haar bril afzet doet vermoeden dat het vragen om de fles te wijn te ontkurken een smoes was om de buurman te versieren. Groet, Marceline

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, mijn naam is Maddy of Madeleine zoals sommigen mij noemen. Heerlijke tijden waren dat op het biljart, word er nog gelukkig van als ik er aan denk. Je mag van dit verhaaltje denken wat je wil. Daar is de laatste zin ook voor bedoeld. Ton, door een partij te noemen of een haardracht kan je de mens al typeren hoewel dat ook een oordeel zou kunnen zijn... Meta, ik weet het ook niet hoe het verder is gegaan in dat schuurtje. Ik gun een ieder zijn fantasie. Mw. Marie, de inspiratie ligt op straat, zo zie je maar! Schrijvenmaar, ooit zag ik zo'n kliksysteem voor tuingereedschap, best handig. Marceline, soms kan zo'n gevoel spontaan ontstaan, je weet het niet wat een Harley of zo'n staartje voor prettige gevoelens kan oproepen. Meneer CDA heeft het te druk, dus ja...ach. Dankjewel voor jullie leuke reacties!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een geweldig leuk ontspannen verhaal. Ik zal vanavond nog vaak in de lach schieten. Goede geschreven ook.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een Harley-Davidson, prachtstuk. Is mijn fiets ook goed?! Aan knotten en staartjes geef je erotische tintjes. het poetsen aan >> het poetsen van een glaasje wit, denk ik witte wijn. Maar hij ontkurkt een rode Saint-Emilion? Beiden een paar glaasjes, manlief zal na zijn vergadering de laatste druppels mogen leegdrinken. En mevrouw zal ronkend in bed liggen. Fijn verhaal Maddbrug!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh die vrouwen toch. Zij verleiden en de mannen krijgen de schuld. Leuk verhaal, laat genoeg aan de interpretatie van de lezer over. Hoe zou het in de tt klinken? Was leuk te lezen, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddy, ik had met mijn reactie allerminst een partij-politiek oordeel in gedachten, net als jij zag ik het van mijn kant als een typering. Ik verdubbel niettemin mijn inzet; :lol: :lol: Want ik vind het in dit verhaal een rake typering! mvg Ton Badhemd

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, blijf lachen, dat is gezond. Moon, dank je! Leeghoofd, er gaat niets boven de fiets, vind ik! Connie, verleiding of chemie, that's the question. In tt zal het zeker klinken, komt het misschien dichter bij de lezer? Ton, ik zag ook dat jij die typering bedoelde in je reactie. Ik probeer zelf oplettend te zijn met oordelen, vooroordelen. Vandaar mijn reactie. De typering wilde ik neerzetten zonder beschrijving, om het principe show don't tell te oefenen in het verhaal. De suggestie wekken en de fantasie prikkelen. Dank jullie voor de treffende reacties!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, het versleten elastiekje is een prachtig en veelbetekenend detail. [Later bekeken ze zijn glimmende Harley en liepen ze naar het nieuwe schuurtje om zijn opbergsysteem voor zijn harken te bekijken.] Wat is er gebeurd na het inschenken van het tweede glas en vóór later? Ik ging ervan uit dat het al gebeurd was. Nee hoor, dan gebeurt het weer in het schuurtje. Ze lijken wel onverzadigbaar, eenmaal de haren los. In bovenstaande aangehaalde zin; vind je ze nodig na liepen en zijn voor harken? Je bent razend speels geweest.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, na het tweede glas zijn ze aan de borrelnoten gegaan (misschien) en hebben het over vrouwen gehad en hun rechten, zou zomaar kunnen. Nee, zo snel was ze ook weer niet, in het schuurtje heeft ze zijn elastiekje uit zijn haar gepeuterd toen ze daar zo zat. Ik geef aan iedereen de vrijheid om te denken hoe het zou gegaan kunnen zijn. Ik ga accoord met je aanpassing, goed opgemerkt. Dank je voor je waardevolle reactie.

Rol

  • Anoniem
Hallo maddbrug, Wat drie willekeurige woorden en een kurkentrekker al niet teweeg kunnen brengen. De harken zijn er wat bij geharkt, maar ze geven het verhaal een komische twist. Leuk gedaan. Door het beeld van het versleten elastiekje zie ik een nogal armetierig paardenstaartje voor me, maar misschien heeft de buurman wel een prachtige volle bos. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Ja, dat is wat anders dan een bankschroef aan draaien. Corrie, een leuke opdracht! Ja, ik zie ook een armetierig staartje voor mij hoor. Ik wilde de HP eerst over de hark laten struikelen maar maakte er dit van. Dankjewel voor de reactie!