Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 133 - Rechtsbedeling

Haar hoofd sprong open als een ogenmeloen; verrukt rook hij het rijpe vruchtvlees. Ze was niet jong meer geweest. Hij vroeg zich af of haar ogen zouden loskomen en sloeg nog een keer toe. Met haar lijpe blik, aan iedere kant zes oogspieren, had zij hem overal gevolgd. Stom in haar stoel. Hij had wellicht beter een lege wijnfles kunnen nemen; nu was ze overal nat. ‘Meneer de rechter, ik was d’r zat. Al jaren zei ze geen stom woord meer. Ze keek alleen maar met d’r fletse blauwe ogen. Of ik de melk niet liet overkoken en naar temeiers die ik op internet bestelde met wie ik geil over de grond rolde. Het was geen onbezonnen daad, meneer de rechter, ik heb er lang over nagedacht.’ De tl-buizen in de rechtszaal beschenen zijn niet sluitende gezichtsdelen. Zijn hoofd in een capuchon, door de spleten heen rook hij de herfstige boslucht, tolde. Nog honderdenelf uur bladeren harken.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Getver Mili, wat ga je weer ongewassen tekeer. Ik voorvoelde in #132 al dat haar niet lang een gelukkig leven beschoren was. Maar zo snel al... Ze heeft het wel een beetje aan haarzelf te danken, door hem zo met haar lijpe blik te achtervolgen. Het zullen verzachtende omstandigheden zijn geweest, want de rechter heeft hem slechts een taakstraf gegeven. Weer op en top Miliaans.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, je had in # 132 gelijk. Ik heb het nog een week weten te redden. Uiteraard is het haar schuld, het is niet voor niets vandaag wereldvrouwendag. Rechters zijn heel soepel voor mensen die aan schisis lijden. Ook voor andere mensen die ergens aan lijden. Rechters lossen het lijden op. Denk je dat ik volgende week nog kan schrijven? In een gesplashte vorm of zo? :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, is het nu weer niet goed? Internet biedt mij geen soelaas. Wat is wat je wilt nu. Grote of kleine letters? Ik buig uiteraard op deze vrouwendag voor apenwijsheid.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, is het nu weer niet goed? Internet biedt mij geen soelaas. Wat is wat je wilt nu. Grote of kleine letters? Ik buig uiteraard op deze vrouwendag voor apenwijsheid.
Mili, de dikke, driedelige van Dale, dertiende uitgave, uit 1999 zegt kleine letters.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou nou nou nou. Het is weer een grove, heur, uit de woeste geest van Mili. Zo'n verhaal lijkt mij geen fantasie maar een tekst met op waarheid berustte gruwelijke momenten. De kwaliteit die jij beheerst om het zo te vatten in een verhaal is aan jou ten zeerste besteed. Ik zit hier nog na te schudden.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili,
Haar hoofd sprong open als een ogenmeloen; verrukt rook hij het rijpe vruchtvlees
Je gebruikt vergelijkingen om niet te benoemen wat het is, ik vind die vergelijkingen taalkundig gezien slapjes omdat ze, naar mijn smaak, het beeld afzwakken. Ter overweging: Als je schrijft wat er gebeurd is, staat er dit: Haar schedel sprong open; verrukt rook hij haar hersenen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jakkie-bah, Mili. Geen frisse start. Ik dacht heel even dat het in de eerste alinea richting # 129 dystopie ging. Die had ik tenslotte zelf ook wat aan de late kant opgepakt. Maar gelukkig komt het goed met een rechter en straf. HP's verweer is goed gevonden, je krijgt bijna begrip voor hem.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jakkes Mili, maar wel heel goed weer gegeven hoe de dader zijn gedachtengang is geweest, maar alleen een taakstraf?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
een lege wijnfles zou kunnen, maar een lege fles wijn niet - terwijl ik het nou net zo'n leuk detail vond, hoe hij dat zo bedacht, haar nat ziende van de ogenmeloen naar haar ogen vind ik zelf niet zo mooi lekker cynisch verhaaltje, op zijn Mili's

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik dacht even in een Roald Dahlverhaal te zijn terechtgekomen, maar je leidde me binnen in het hoofd van een zieke geest (weer een varken ;-) Een absurd lage straf en misplaatst medelijden van de rechter. Ik moest het verhaal nogmaals lezen om het detail van de niet sluitende gezichtsdelen te duiden. Soms schrijf je erg compact en moet de lezer wel erg hard werken.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Het Amsterdams dialect ken ik niet. Van verschillende van je voorgaande stukjes heb ik moeten opzoeken, zo ook hier. Dat breekt mijn lezing. :( De niet sluitende gezichtsdelen had ik niet door, waardoor ik een taakstraf maar een flauwe maatregel vind voor moord. Omdat je hogerop uitlegt over schisis begrijp ik je beter. Schisis of niet, het was met voorbedachten rade. In zijn hoofd was ie okee. Je voorlaatste zin vind ik minder. Het 'tolde' hangt er wat bij. Zijn hoofd in een capuchon tolde, door de spleten heen

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, kun jij nog wel slapen zonder nachtmerries? Ook al kan ik de inhoud niet altijd waarderen, je woordkeuzes en zinsconstructies vind ik fenomenaal. Er zit zoveel variatie in zo'n kort verhaal. Groet, Connie

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, weer zo'n vreemd verhaal en toch weer geboeid gelezen. Hoe doe je dat? Groetjes en een fijn week-end. Leuk nieuwtje: in het Sophia-magazine nl komen in de toekomst artikelen van mij. Nu zondag verschijnt m'n eerste bijdrage, een recensie over het boek Parfum van Süskind.Een gouwe ouwe, ik weet het, maar ergens moet een mens beginnen. Is er een boek dat jou heel erg interesseert? Laat me het dan maar weten. :nod:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn beste Mili, In een onbezonnen moment een ongrijpbare wijnzooi bij elkaar harken. Ga d'r maar aanstaan; Mili krijgt het voorelkaar.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, ik weet het, ben van de ratten besnuffeld. Door werkzaamheden verhard ik. @Meta, je toetsenbord schoongemaakt? @Janp, slapjes of niet, ze zijn naar mijn smaak. @Ton, geef mij de definitie van fris. Een badhemd de hele dag? ;) @mwMarie, het is een parodie. Lees in de pers hoe rechters 'bestraffen'. @schrijvenmaar, je hebt gelijk, ik verander het. @Nel, wellicht sloeg hij zijn moeders hoofd in omdat hij het zijne niet verdroeg. Ben het met je eens over het compacte. Niet altijd, nu wel.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@marlie, als ik een woord als temeier niet zou kennen, dan zoek ik het op, Persoonlijk haalt mij dit niet uit mijn leesbeleving maar wil ik het weten. Het bungelende woord 'tolde' deed ik bewust omdat ik graag experimenteer. M.i. sorteert het effect. @Connie, nee, ik heb geen nachtmerries (meer). Ik weet dat je mijn teksten choquerend kunt vinden. @Blavatski, pfff, ik weet het ook niet, ik doe wat ik doe. Parfum van Susskind heeft me omver geblazen. Ik wil u zeggen over een boek dat ik las. Via een persoonlijk bericht. Alleen, ik schreef u eerder één bericht over astrologie. Wellicht dat ik in Spam verdween. @Riny, tja. Aan eenieder, hartelijk bedankt voor de reacties.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Je bent niet zo van de streepjes en uitroeptekens, geloof ik, maar ik zou voor de leesbaarheid nu toch kiezen voor lége wijnfles. Zonder streepje gaat de aandacht vooral uit naar de soort fles die is gebruikt. Ik ga niet zeggen dat ik dit met plezier heb gelezen maar het is wel weer een verhaal dat jouw manier van schrijven typeert. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, hoe gaat het met je verhuizing? Goed? Ik twijfel over het streepje; ze was namelijk al nat door ... Die viezigheid houd ik wel voor me. Zal het me ooit lukken over bloemetjes en bijtjes te schrijven ... pff ... Misschien, als mijn boek klaar is en dat gaat nu snel. Dank voor je reactie.

Rol

  • Anoniem
Hallo Millie, Ik begrijp dat ik ben beland in een horrorvervolgverhaal. Al is het verhaal, ook zonder de voorgeschiedenis gelezen te hebben, een gruwel op zichzelf. Zoals altijd zit er, naast dit keer de verplichte woorden, veel verborgen in je verhaal en blijf ik bij het herlezen nieuwe details ontdekken. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Corrie, het was losstaand, dat geeft verder niet, ik schrijf wel meer horrorstuff. :eek: Fijn te lezen dat je de gelaagdheid proeft, ik ontkom er niet aan. :D Leuke opdracht om drie wezensvreemde woorden uit te werken. Het gaf een scala aan verhalen. Dankjewel.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, hoe gaat het met je verhuizing? Goed? Ik twijfel over het streepje; ze was namelijk al nat door ... Die viezigheid houd ik wel voor me. Zal het me ooit lukken over bloemetjes en bijtjes te schrijven ... pff ... Misschien, als mijn boek klaar is en dat gaat nu snel. Dank voor je reactie.
Te koop bord komt volgende week in de tuin, Mili. Nu vooral opruimen en zoveel mogelijk wegdoen omdat ik kleiner ga wonen. Wat een ellende. Andersom was gemakkelijker. Die bloemetjes en bijtjes lukt je wel. Je schreef al eens een erg leuk verhaal in Toon Tellegen-stijl; er schuilt nog een andere kant in je, daar ben ik van overtuigd. :D Je boek ligt op de redactietafel? Wanneer wordt het ongeveer uitgebracht? (Ik kijk niet op een maand of drie - vier)