Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 133 - Neem het maar van me aan

‘Jasmijn, zoek het op als je me niet gelooft. En laat me verder werken, ik wil die bladeren op een hoopje harken.’ Haar mondhoek krult omhoog. ‘En wat zeg je, dat het betekent?’ ‘Donkerrood.’ ‘De kleur van wijn bedoel je?’ ‘Nee. Wijn is eerder rood-paars.’ Ze kijkt hem aan met het hoofd schuin. ‘Kan ik het helpen.’ Hij haalt de schouders op en hoopt dat het gesprek hiermee afgelopen is. Tevergeefs. ‘Zeker en vast hebben ze de wijn toen rijkelijk laten vloeien. En daarna … Jij bent uiteindelijk het knappe resultaat van hun onbezonnen daad. Ze trouwden toch toen je al geboren was?’ Hij gaat er niet op in, maar haar ogen glinsteren. ‘Harken.’ Ze schudt het hoofd. ‘Wat een idee om je zo te noemen. Maar het kan me niets schelen hoor. Als je maar de mijne bent.’ Ze gaat op de toppen van haar tenen staan en geeft hem een zoen op de lippen. ‘En onbezonnen wil ik ook wel zijn.’ Haar hand glijdt naar zijn kruis. * http://www.betekenisnamen.nl/Naam/Harken http://www.brabbels.com/baby-namen/harken

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marlie, frivool hoor. Ik moet nu aan @Marietje denken. ;) Harken als ww en naam. Het las voor mij in eerste instantie stroef. Alsof je te veel je best deed de drie gevraagde woorden 'bij elkaar te harken'. Een tweede/derde keer vond ik het prettiger lezen. Spitsvondiger, omdat je de wijn ook drie keer laat terugkomen. Ah, ook twee keer onbezonnen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal Marlie. Ook ik kon er beter mee uit de voeten toen ik had gelezen dat harken donkerrood betekent. de lippen >> zijn lippen

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, ik moest het ook twee maal lezen, maar bij de tweede maal wordt je boodschap duidelijk. Heel origineel gevonden en leuk dat je me laat zoeken!

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vermoedde al dat er verwarring ging zijn; dat was de reden dat ik er de links bijplaatste. Dank je wel allemaal, voor het lezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, erg leerzaam en origineel. Mooie dialoog, met een leuk, ondeugend en voor Harken veelbelovend einde. :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk en origineel verhaal, Marlie. De geschiedenis zal zich herhalen :-) Subliem hoe je "Harken" in meer betekenissen gebruikte!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, het levert wat op als het internet bezocht wordt. Het levert vaak mooie vondsten op is mijn ervaring. Leuk verhaal, Groet Connie

Rol

  • Anoniem
Hallo Marlie, Bij het bedenken van de opdracht koos ik voor 'harken' omdat het als een werkwoord en als zelfstandig naamwoord gebruikt zou kunnen worden. Dat het tevens een naam blijkt te zijn, is ook voor mij een verrassing. Leuk gevonden. Schrijfcoach Corrie