Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #132

Wekelijkse schrijfopdracht #132 Hunkering Het stille strand, de branding met schuimkoppen. De duinenrij met wuivend helmgras. In de verte twee geliefden met hond en bal. Het terrastafeltje met rieten stoelen. Het leeggedronken kopje op een schoteltje, het glas en het flesje, beide leeg. De asbak met twee peuken. Alles in koppels of paren, zo van die tergend bij elkaar passende twee-eenheden. Die “natuurlijke saamhorigheid”. Om van te walgen, toch? Gatverdamme! Heeft de branding geen schuimkoppen, dan zijn het wel schelpen die met de golven meeliften! Geen helmgras in de duinen, maar een hek van prikkeldraad! En die hond heeft geen bal, maar een stok! O ja, die geliefden hè, nou dat zijn vaak familieleden die een ruzie uitpraten! En in plaats van die kop en schotel; een theeglas met zo’n modern synthetisch theezakje ernaast, stel je voor! En niks glas en flesje, gewoon een kartonnen limonadepakje waar een rietje uit steekt! Trouwens, hoezo asbak met peuken? Gewoon een verfrommeld servetje en een afgekloven kontje kroket, zomaar op de grond gegooid! Naast uitgetrapte peuken! De belangrijkste functie van mijn mobiel is die van wekker. Facebook en Twitter schijnen er wel op te kunnen, maar ja, wat valt er nou helemaal te delen of te liken? Ik heb een cactus voor het raam staan, die overleeft omdat ik hem verwaarloos. We houden allebei nog maar net stand. Kon ik nou maar samen met iemand naar het strand. Luisteren naar de branding, zwaaien naar die andere geliefden en de bal gooien naar hun hond. Samen de duinen in, vrijen in het gras. Daarna koffie met appelgebak op het bankje van dat knusse terrasje. Op weg naar huis twee uitbundige kamerplanten scoren, die we trots delen met onze Facebook-vrienden. Dan samen naar bed, mobiel uit.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton Badhemd, wat een hilarische nick. Welkom. Je schrijven is inherent aan je nick. Heel verfrissend. Ik grinnik. Echt. Je hoeft niet drie keer te posten. Of twee keer de wekelijkse schrijfopdracht te vermelden. :D Typo: om van te walgen. Een kontje kroket, hoe kom je erop? Ik zou twitter ook met een hoofdletter schrijven. En is het dan niet: schijnen? Facebook, een tweede keer, ook met een hoofdletter. Ik vind je geestig. En lees je graag een volgende keer.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili, dank voor je reacties, het geeft de burger moed. 3x posten... zal niet meer gebeuren, onwennig met de werking van indienen. En ja, ondanks schrijven en enkele keren herlezen en schrappen bleef "de" walgen staan. Leuk dat je grinnikt, ik zat me al te verkneukelen toen ik die 2e alinea schreef. Ik zag daar Wim de Bie voor me als de oud-leraar Duits en hoorde hem schuimbekken. zie bijv. https://www.youtube.com/watch?v=9SHgzpnJ8cQ

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton Badhemd, een vlot lopend verhaal om vrolijk van te worden. Ook mij was de walgen opgevallen, dus eigenlijk overbodig om te melden. Was leuk te lezen, Groet Connie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Badhemd trekt aandacht, wat een komische naam. Goede tekst, mooie taal, prettige opbouw. Even nog de Bie gekeken om mijn glimlach na jouw tekst door te zetten. Leuk!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Connie, maddbrug en mw.Marie; hartelijk dank voor jullie positieve reacties. Heb ik wat aan, want zeker de 1e keer is het wel even spannend hoe je tekst landt. En na jullie reacties en die van Mili heb ik er echt zin in om ermee door te gaan! We komen elkaar vast wel weer tegen op deze site! Mvg, Ton Badhemd

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton Badhemd, wat een heerlijke dagsluiting. Het lijkt of je het zomaar neer rammelt. Het kost je vast geen enkele moeite. Maar meestal wordt er dan gezegd: pas op! Ik heb genoten van je stukje.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Riny Dank voor je complimenten, voor mij een fijne dagsluiting. :) Wat rammelen en moeite betreft; schijn bedriegt. Mvg, Ton Badhemd

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dag Ton Badhemd Wat een goed opgebouwde tekst: nietsvermoedend komt de lezer binnen in een idylle, die in de tweede alinea wordt verstoord op een humoristische wijze. "Een synthetisch theezakje", ”een kartonnen limonadepakje", en een ”afgekloven kontje kroket" zijn de overblijfselen. Heel sterk om daarna toch de eenzame situatie van de hp te schetsen en zijn verlangens in de laatste alinea. Een schrijnend verhaal in een luchtige toonzetting. Heel prettig leesbaar: het zware wordt lichtvoetig gebracht. Groet, Nel Goudriaan

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Nel, dank voor je reactie. Altijd fijn om complimenten te krijgen, ik hoop met volgende schrijfsels niet teleur te stellen. Maar in deze omgeving, met vele prachtige uitwerkingen van de weekopdrachten, denk ik daarvoor voldoende inspiratie en stimulans op te doen. Mvg Ton Badhemd