Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#131 Trap er niet In!

Farid Azarkan heeft een Caramel Frappuccino snor. Tunahan Kuzu drinkt Turkse thee uit een sierlijk ontworpen glas. Als veteraan lid van de Orde van de Draak kan ik veel waardering opbrengen voor alle tijd en aandacht die duidelijk in dit glas zijn gestoken. Ikzelf drink limonade met guave, kumquat, karamel en een snufje zeezout. Op het podium murmelt en miauwt een Singer-songwriter, klinkend alsof hij zojuist uit een diepe slaap is ontwaakt. Hij covert Krezip. Kuzu kijkt geïrriteerd naar zijn smartphone. Hij zal wel weer op Twitter zitten. “Ik laat mijn Nederlanderschap niet in twijfel trekken door zo’n voormalig knechtje van Geert Wilders!” zegt hij. Azarkan zit zijn lippen af te likken, en lijkt een bijna orgastisch genot te beleven aan zijn Frappuccino. “De zogenaamde “allochtonen” horen er ook gewoon bij. Ook wij zijn onderdeel van het Nederlandse volk, en wij moeten ook gewoon inspraak kunnen hebben in de politiek.” zegt Kuzu. Ik knik zachtjes. Ik heb het liever niet over politiek. De Orde van de Draak is compleet apolitiek. We zijn bereid om iedereen onze bescherming te verlenen, zolang we maar betaald krijgen. Mijn vader heeft bijvoorbeeld Edward Brongersma en Hans Janmaat beschermt, maar ook Jan Marijnisen. Dat was zijn laatste klus voordat hij met pensioen ging en zijn taak aan mij overliet. Ik ben door Kuzu persoonlijk ingehuurd nadat hij bedreigingen ontving uit extreemrechtse hoek. Ik ben gewapend, met een bevoegdheid om te doden. Kuzu lijkt iets over Zwarte Piet te willen zeggen, dan begint het mysterieuze gefluister: “Eigen volk eerst.” “Vol is vol.” “Alle Turken terug naar Marokko.” Alt-rechtse ninja’s. Het begint werpsterren te regenen. De Singer-songwriter gaat gorgelend ten onder. Ik zie de werpster in zijn nek. Azarkan gooit de tafel omver, en neemt dekking. Een werpster steekt in zijn bovenarm. Kuzu duikt met een verassend sierlijke beweging achter de bar. De drie ninja’s verschijnen in een blauwe wolk, gewapend met katana’s. Ik maak een melodramatische handbeweging, en tover mijn Drakenzwaard tevoorschijn. Ik slaak een Bruce Lee kreet, en ren op ze af. Al snel veranderd het koffiehuis in een kungfu film van de Shaw Brothers.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Qua verwachting ben ik zelden door twee eerste zinnen zo op het verkeerde been gezet. (Maar dat is best aangenaam!) Misschien iets te hooggegrepen voor 13-jarigen, maar mijn zoon vond “Alle Turken terug naar Marokko.” wel erg grappig.