Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#130 - Achter een blij gezicht

'Ze neemt weer niet op! ' zegt Lieke. 'Je kent haar toch. Ze leeft in het moment. Zouden wij ook eens wat meer moeten doen. Je ziet hoe goed dat werkt, hoe ontspannen je daarvan wordt.' Is mijn reactie. Lieke heeft haar mobiel nog steeds niet weggelegd. Mis ik iets? 'Ja ik weet het maar we hebben haar nodig voor het project. Fijn voor haar, maar we moeten haar even uit haar bubbel halen. Realiteit bestaat ook nog hè.' Normaal zorgen we ervoor dat de deadline stress het beste in ons naar boven zal halen. Maar ik durf niet tegen Lieke in te gaan de laatste tijd. 'Dus.. Nog een keer bellen?’ Midden in mijn zin staat Lieke op en zegt: ‘We weten waar ze woont toch?.’ Het duurt even voordat ik weer weet waar ik mijn schoenen had gelaten. Strompelend naar de voordeur weet ik ze om mijn voeten te krijgen. Er komt geen reactie na het indrukken van de bel. ‘Nou blijkbaar is ze er niet. Kom we werken morgen wel aan dat project.’ ‘Nee, ik weet nog iets wat we kunnen proberen. ‘ Lieke klinkt als een klein kind. ‘Klimmen.’ Zegt ze. ‘Wat?! Je bedoelt inbreken?’ Ik kan mijn aversie tegenover dit plan niet verbergen. ‘Nee, want ze is gewoon thuis.’ Lieke loopt weg en ik loop haar achterna. ‘Hier!’ zegt ze als ze op een muurtje gaat staan. ‘Dat raam daar is altijd open.’ Ze klimt op het dak richting het raam. ‘Kom nou!’ En ik volg. ‘Dit kan echt niet Liek.’ Eenmaal binnen kijk ik recht in de ogen van een hoopje Laurie. Ze lijkt wel een baby, zo ingerold in haar deken. Ik heb haar nog nooit zo gezien. ‘Ik wist het’ hoor ik Lieke zeggen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal is wat moeilijk te lezen. Misschien kun je proberen iedere zin die door een ander gesproken wordt op een nieuwe regel te beginnen, dat geeft de lezer wat meer overzicht.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat er goed aan is, is dat het als een scène geschreven is. Het wordt al beter leesbaar als je iedere keer dat iemand aan het woord is een nieuwe regel begint. Dit staat uitgelegd in het boek 'voor de vorm' of 'mosterd na de maaltijd', hoe en waarom. Nu is het soms lastig te bepalen wie wat doet en wat zegt, waardoor het lezen lastig is en dat is jammer. Je roept wel mooi vragen op, wat spanning oproept en lost er ook een in, namelijk wie ze zoeken: Laurie en waarom ze de deur niet opendoet. Waarom dat is, vertel je niet en dat is onbevredigend waardoor het verhaal onaf lijkt.