Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#130- de maskers gaan af.

'De maskers gaan af? Ben je wel goed bij je hoofd? Ik doe daar niet aan mee hoor, altijd zo'n raar onderwerp als thema voor die teambuilding. Denk je dat ik daar in mijn blote gezicht ga staan, ik ben dat helemaal niet van plan, dat zeg ik je. Ik kom niet. Wat? Nee, ik wil mijn ware aard niet aan dertig mensen waar ik iedere dag mee werk laten zien, ik wil dat gewoon niet. Het is nog ontzettend riskant ook, zo'n krankzinnig idee, vind ik. Besef je wat er kan gebeuren? De ene psychopaat na de andere openbaart zich in het theater, ik mag wel pepperspray meenemen! Of ik bang voor mijzelf ben? Tuurlijk! Ik weet wel dat ik een winkel aan maskers heb, daarom heb ik er geen zin in. Ik ga niet mee met dat idiote gedoe. Ik moet? Welke maskers ik heb? Wil je het weten, heb je even? Moeder, vriendin, buurvrouw, juf, collega, nicht, dochter en ga maar door, allemaal maskertjes, sommige verbergen alles, sommige verstoppen mij een beetje, dat zijn de minimaskertjes. Vreemd? Ik toon mijn ware ik zelden, je snapt mij nu toch. Maskers hebben een prima functie, vind ik. Of ik ze af doe, zo af en toe? Tuurlijk doe ik dat wel. Als ik fiets bijvoorbeeld. Dat doe ik omdat ik mijzelf dan mis. Dan ben ik alleen, ik heb altijd een gesprek met mijzelf, moet je ook eens doen, prima reflectie is dat. Maar ik houd wel van die maskertjes, vooral dat groene korrelige relaxmasker op komkommerbasis. Heerlijk is die. En van die Venetiaanse maskers, is dat niet wat, doen we die op, is iedereen onherkenbaar en doen we ze af om middernacht, dat vind ik wel leuk.'

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke vorm, maddbrug. Alleen antwoorden of het herhalen van de vragen door de bevraagde. Past ook bij de inhoud, want in wezen gaat het over iemand die achter haar maskers wil blijven en een echte dialoog wil ontwijken. Het roept bij mij een triest beeld op van iemand die gehoord wil worden, maar die alleen de (h)erkennig vindt als ze alleen op de fiets zit en vol wantrouwen zit. ('Funktie' wel vervangen door 'functie')

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, ik heb alleen maar geglimlacht, jouw tekst lezende. Het is zo waar, al die maskers die je in alle hoedanigheden opzet. Wat een spot en relativering. Ik vind je tekst bevrijdend - in tegenstelling tot Angus - als je op de fiets zit. Dan ben je zó eerlijk. Zo dicht bij jezelf. Heerlijk weer. :thumbsup: :{} :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat zijn wij mensen toch ingewikkelde wezens. Ik durf nog een stapje verder te gaan. Ik denk dat we zelfs bij ons zelf nog maskers dragen ;) Mooi (confronterend) verhaal, Maddbrug!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, ik was verbaasd hoe de HP bij jou overkomt, op haar fiets zittend vol wantrouwen. Opvallend is dat Mili die zin totaal anders invult. Dat gegeven vind ik het boeiendst, (als dat een woord is.) Een verhaal kan bij verschillende mensen anders overkomen. De persoon wil niet gehoord worden maar duwt weg, niet te dicht in haar buurt komen. Ze heeft geen zin om zich te laten zien, misschien is ze bang, of onzeker, in ieder geval weet ze haar minimale zelfvertrouwen te verbergen achter haar functionele maskers. Op haar fiets geniet ze volop van niemand om zich heen. Haar maskers ruilt ze in voor een helm... Mili, en jij voelt het als bevrijdend. Geweldig hoe jij dat voelt en hoe het ook anders kan worden geinterpreteerd. Ik heb het geschreven met wat spot en relativering, dat klopt. Je hebt het gevoel prima weten te beschrijven. Meta, dat denk ik ook Meta. En confronterend was het zeker, vooral naar mijzelf toe. Dank je voor jullie reacties.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel herkenbaar, Maddbrug. Het is al heel wat als je zelf beseft dat je maskers draagt. Ik fiets ook graag alleen. Lekker meditatief.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, het je ontdoen van je maskers is als het pellen van een ui. Soms denk je "nu ben ik er", maar dan stuit je toch weer op een nieuw. En helemaal zonder masker in de buurt van andere mensen...dan durf je je echt kwetsbaar op te stellen, maar loop je ook de nodige risico's in onze maatschappij. Ik zou wel hele dagen willen fietsen, zonder masker op... Boeiend geschreven, Connie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, het is ontzettend fijn om alleen te fietsen, met jou eens. Maskers veranderen je gedrag, tenslotte speel je een rol. Tot je inziet dat je ook zonder kan. Connie, het principe van de ui pellen leerde ik ooit eens als ont-wikkelen. Ik denk dat je een masker opziet om je anders voor te doen dan je bent, dat kan soms werken. Of juist niet. Accepteren wie je bent is de sleutel. Ach ja, ik denk dat iedereen wel iets herkent in dit verhaal. Gelukkig is er de fiets! Dankjewel voor jullie reacties.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je masker niet willen afwerpen op je werk in zo'n teambuilding, daar ben ik het roerend mee eens. Blijf van mijn persoon af. Mijn werk doen is een ding, mijn persoonlijkheid is privé. Vond dat komkommermaskertje heerlijk relativerend aan het eind. Soms vind ik mijn masker aardiger dan mijn gedachten, dan ben ik liever mijn masker of mijn schil.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooie reactie, Odile, fijn dat je het met mij eens bent. Dank je voor deze toch wel wat complexe opdracht. Een goede uitdaging was het om over dit aparte onderwerp te schrijven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
herkenbaar, ja, deels en leuke vorm Je laatste alinea gaat me wat snel. Ik twijfel nog over de logica van jezelf missen op de fiets en daarom je maskers afzetten en dan komt er ook nog een komkommermasker tussendoor ...

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat het te snel overkomt is ook wat ik enigszins wil bereiken, het gegeven wil ik relativeren en het groene masker als afleidingsmanoevre gebruiken.Dank je voor het lezen, schrijvenmaar en je reactie.