# 130 De maskers gaan af
# 130
Natuurlijk is het allemaal de schuld van Geert Wilders; hij begon ermee.
Zijn kopvoddentaks klonk in eerste instantie misschien nog wel origineel, maar in plaats van over een hoofd werd hier dan toch maar gesproken over een kop.
En een kop hoort bij een beest.
Allengs verruwde de taal steeds verder en duurde het niet lang of iemand - De Boer van het VNO-NCW om precies te zijn - noemde uitkeringsgerechtigden 'labbekakken'.
Hoewel banken, ondernemers en overheid, door achteraf te reageren en regeren in plaats van vooruit, het presteerden om duizenden werknemers op straat te zetten, achtte de heer De Boer de tijd rijp om er rond voor uit te komen dat hij vond dat werklozen te beroerd waren om te werken.
(Saillant detail is, dat de heer De Boer na een berisping vanwege de labbekakkenopmerking spreekt over uitkeringsgenieters. Een opmerkelijk verschil met uitkeringsgerechtigden.
Wedden dat deze meneer op het moment dat hij gaat genieten van zijn riante pensioen daarnaast zijn AOW opstrijkt - ook als er een overheidstekort is - omdat ie daar recht op heeft?)
Ik dwaal af, de verleiding was te groot.
Je zou denken dat onze minister president boven dit alles staat, toch was mijn verrassing niet eens zo heel erg groot - je raakt gauw aan iets gewend - toen ik hem hoorde zeggen: 'pleur zelf op'. Het ging om Turkse Nederlanders die geen binding hebben met ons land.
Het dieptepunt werd wat mij betreft bereikt toen niet alleen allochtonen werden gehekeld, maar ook alle vrouwen - wereldwijd! Moest er in Nederland een piemel bij de dames in, in Amerika eindigde de beschaving, die uiteindelijk slechts een laagje vernis blijkt te zijn, toen zijn nieuwe president het normaal achtte 'to grab them by the pussy'.
Ik zeg u: 'de maskers gaan af'.
Willemina, Tja, beschaving
Meer een column, maar wel
@Willemina, ook voor mij
janpmeijers
Angus, bedankt voor je
Mili schreef: @Willemina, ook
Angus, Ik vergat te schrijven
Willemina, je hebt het hele
Hoi, Ik moest het een tweede
Of ik het beschouw als een
@Willemina, [Denk jij serieus