Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 128 - Mijnheer X

Ik ben extreem verliefd op een exceptioneel mooi exemplaar van dit extravagante toetsenbord. Vanaf het moment dat ik het levenslicht zag en HAAR, besefte ik dat zij mijn zielenmaatje is, mijn lotgenote, mijn sirene. Mijn skeletachtig uiterlijk steekt schril af tegen haar exclusieve vorm. Ik ben zo hoekig als zij rond is. Mijn buurvrouw rechts lijkt veel op haar, maar ze is niet compleet. Ze heeft een gebrek dat ze probeert te verbergen tegenover mij, maar ik zie heus wel dat ze de volmaakte charme mist van mijn verre geliefde. Mijn buurman links is ook niet de schoonste van het klavier, maar hij vindt troost en begrip bij zijn buurvrouw linksachter. Bovendien heeft hij het voorrecht om heel dikwijls gebruikt te worden. Hij voelt zich nuttig. Ik bungel er maar zo'n beetje bij. Ik ben een buitenbeentje. Met X-beentjes. Mijn ongrijpbare geliefde voelt zich prettig in haar omgeving. Iedereen houdt van haar. De rest van ons groepje lijkt me ook tevreden. Ze zijn tegen elkaar opgewassen. Hierbij bedank ik O-dile die mij voor een ogenblik uit de anonimiteit heeft gehaald. Heel veel dank, O-dile, extra veel dank.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, wat schreef u vanuit een aparte invalshoek. Heel spitsvondig. Stel dat X zijn geliefde O zou kunnen bereiken, hoe zouden de borelingen dan heten? Ik wil wel de lettertjes zo driftig beroeren op mijn klavier dat ze afslijten of ik verdrink ze, in koffie of wijn. Na deze ode zal ik dat niet meer doen. ;) :thumbsup: PS: [ ... dat ik het levenslicht zag en O, besefte ik dat zij ...]; hier loopt iets niet lekker naar mijn gevoel.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Briljante vondst, Blavatski! Ik heb even mijn toetsenbord goed bestudeerd en het verhaal daarna nog eens met zeer veel plezier gelezen. De (com)passie is voelbaar. Ik wens je een eXtra fijn weekend!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, verrassend hoe u deze ode aan de letter X hebt gecreëerd. Zelf vind ik personificatie van dingen een boeiende manier van schrijven. Je kunt er heel mooie beelden mee schilderen, in dit geval een 'levend' toetsenbord. Mijn complimenten. Fijn weekend, Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, wat geweldig gedaan. Ik beroer nu met een geheel ander gevoel de toetsen; wat rustiger en dat komt de woorden ten goede. vrg

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit zo apart gevonden, Blavatski, U schrijft een ode, een prachtig verhaal over de passie voor letters, het schrijven. Chapeau!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, altijd leuk een reactie van Mili te krijgen. Het is griezelig hoe je aanvoelt dat die zin ergens niet goed loopt. In eerste instantie had ik HAAR geschreven, maar ik dacht dat het wat te ingewikkeld zou worden voor de lezers en lezeressen. Ik ga het toch maar even veranderen. Hun nakomelingen en die gaan er zeker komen, wees daar maar zeker van, zullen heten: Do, Re, Mi, Fa en SOL. :o

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Een bijzonder originele uitvoering van opdracht #128. Ook ik heb met andere ogen naar mijn toetsenbord zitten kijken. Heel verrassend. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:o Uiteraard voel ik me gevleid dat ik met mijn O-lijn bewonderd word door een X-lijn. :{} Dat je nog vaker uit de anonimiteit mag treden, beste X. xxx oftwel :{} Zonder gekheid, dit verhaal is origineel. Ik las nietsvermoedend, tot mij begon te dagen hoe de vork in de steel zat en een glimlach verscheen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een geweldig origineel uitgangspunt, Blavatski! Ik ga met elke reactie mee. Twee dikke :thumbsup: :thumbsup: