Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#128- Stoïcijnse Sofia

Sofia's stoïcijnse instelling stabiliseerde; sarcastisch stil siste ze snel, 'succes strubbelende slimmerd.' Stipt om zes minuten voor zes stapte hij op, de slome stressende schrijver die zich storyteller op startersniveau noemde. De hele middag at hij zoute pepsils, op een driftige nerveuze wijze duwde hij de smalle stengeltjes tussen zijn strakke lipjes, waar hij ze vervolgens in stukjes brak met zijn gele tanden en voortdurend doorpraatte, de pepsil totaal vermorzelend zodat er duizenden kruimels tussen het pluche van oma's tafelkleedje kropen en op de houten vloer een slagveld ontstond van verdwaalde pepsilresten die hij driftig met zijn ongepoetste schoenen stukstampte tot grauw gruis. 'Ik zit in een hevige strubbeling met mijn story,' had hij haar gemeld toen hij die ochtend belde. Ze had terstond hulp aangeboden, haar schrijvende vriend, maar had zich geenszins gerealiseerd dat hij haar op deze wintermiddag zou beroven van haar mentale evenwicht tijdens zijn strijd met zijn verhaal, zijn story waar geschreven woorden sneuvelden als slappe pepsils, waar gewonde letters dood neervielen bij het zien van een woord. Ze had hem geadviseerd te vertrekken naar de zee, om inspiratie te verkrijgen, met de golven te praten en dat soort gedoe. Nadat ze was bijgekomen na zijn vertrek na zessen, had ze strategisch de stofzuiger over de puin van de pepsils laten gaan en daarna een welverdiend glaasje Slibowitz ingeschonken, in de veronderstelling haar mentale evenwicht weer te terug vinden. Bij de stoel staat ze als ze haar eerste slokje slurpt....

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug het is grappig, over de top en door die pepsils ook beeldend.;) Je wisselt met de tijden, hier zelfs binnen de zin: vvt en na de komma ovt.
De hele middag had hij zoute pepsils gegeten, op een driftige nerveuze wijze duwde hij de smalle stengeltjes tussen zijn strakke lipjes
dat kan je samentrekken in 1 tijd: De hele middag at hij zoute pepsils, op een driftige etc. of compact: de hele middag duwde hij zoute pepsils op een etc. 'vermorselend'- vermorzelend

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janp, het klopt wat je zegt. Ik heb het aangepast. Een verhaal te schrijven in een tijd, verleden, tegenwoordig etc. vind ik soms best lastig. Dank je voor je snelle reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, haha! Jij ging voor de letter S om een een spittende storyteller af te seike. ;) Zou, voor de overgang van stoïcijns naar sarcastisch, stagneren een optie zijn? Wat een doemscenario voor ons als schrijvers, om met gele tanden van de rook en de booze anderen te gaan vervelen. Ik moet er bij jou altijd een favoriete zin uithalen. Deze keer is het: [ ... waar gewonde letters dood neervielen bij het zien van een woord.] Nog even te weghalen voor terug. Een tumultueus, beeldend en humoristisch verhaal. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het bevalt mij wel. Vooral vanwege de vraag of haar advies oprecht is :) Mede ingegeven door 'dat soort gedoe'. Maar ook de keuze voor de 's' en het snel sissen speelt een rol (in mijn beleving). Dat roept toch het beeld van een slang op. De tijden zijn inderdaad een aandachtspunt.
'Ik zit in een hevige strubbeling met mijn story,' had hij haar gemeld toen hij vanmorgen belde.
Naar mijn idee zou je 'vanmorgen' moeten vervangen door 'die ochtend'. Met plezier gelezen, maddbrug.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, ik geniet van je steeds volhoudendheid met je 's' t/m Slibowitz, knap en humoristisch. De favoriete zin die Mili noemt vind ik ook prachtig, bijna schilderen met woorden.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, heb 'te' verwijderd, raar dat een mens daar over heen kan lezen. Stagneerde zou ik kunnen gebruiken maar stabiliseerde heb ik gebruikt om te laten terugkomen bij het mentale evenwicht. Ze wilde haar balans vast houden om het zo maar even te zeggen. Angus, die ochtend klinkt mooier. Mee eens. het sissen heeft altijd iets giftigs in zich, dus de associatie met de slang klopt wel. mw. Marie, Slibowitz/ slivovitsj is een mooi woord en het smaakt voortreffelijk(47%)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddbrug, ik ga er bijna van slissen met speeksel rondsproeiend richting "slome" schrijfvriend. :unibrow: Mooie lange zinnen, die stuk voor stuk de moeite waard zijn om te lezen, met als hoogtepunt de favoriete zin van Mili. Is het 'de' of 'het' puin? Graag gelezen, Connie

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig verhaal. @Madd. Geestig, vol vaart met vele voltreffers zoals de "storyteller op startersniveau" en de kruimelende pepsils. Heel beeldend. Met veel plezier gelezen!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, fijn voor Sofia dat ze een lekker flesje in huis had. Om te bekomen van haar schrijversvriend. Leuk verhaal met mooie zinnen en beelden. Graag gelezen. :o

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meta, slome schrijvers kunnen dat, dat zijn de binnenvetters. Nel, dank je voor je fijne feedback! Blavatski, gelukkig is het percentage alcohol zodanig hoog van de slibowitz, ze komt zo weer in balans, vermoed ik. Dankjewel voor jullie reacties!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sfeervol en geestig. Deze oma verveelt zich niet met de slopende storyteller op startersniveau. De terugkerende s is speels. Graag gelezen. Ik had nog graag gezien hoe oma de slibowitz drinkt in een of een halve zin.