Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#128 Zwart op wit

Bah; “bezorgd… behandeling voor burn-out… tot u beter bent”, belachelijk, bizar, wat bezielt die brievenschrijver? Boos kijk ik naar de sierlijke handtekening onderaan de brief. Ja hoor, dokter Verstraten, natuurlijk is het van die ijskast van een dokter Verstraten. Ik gil en scheur de brief in stukjes, kleinere stukjes, nog kleiner, elke letter moet verscheurd worden. Ik geniet van het geluid van destructie terwijl het papier als sneeuwvlokjes naar de vloer dwarrelt. Klootzak! Ik wist dat deze brief eraan kwam, er staat niets anders in dan dat ik te horen had gekregen in het telefoongesprek na het gemiste college twee dagen terug. Maar het zwart op wit zien maakt me razend, maakt me wanhopig. Ik staar naar de papiersnippers op de vloer. Nu moet ik die dingen nog opruimen ook! Wat ben ik toch een domme koe. Ze bekijken het maar, die snippers, ik laat ze lekker liggen. Ik stamp naar de kraan en laat een glas vollopen. De pilstrip ligt nog op het aanrecht. Ik druk vier oxazepam uit de strip en slik ze in een keer door. Slapen, ik wil alleen nog maar slapen. Niet meer denken aan de brief, niet meer denken aan de afspraak met de psycholoog morgen, nergens meer aan denken. Ik hoef toch niet meer helder te zijn voor het werk, want daar willen ze me niet zien. Ik kruip in bed en trek het dekbed stevig om me heen. Hier ben ik veilig, hier hoef ik niets. Onderdeel van de reeks: http://schrijvenonline.org/forum/themaforums/janu… http://schrijvenonline.org/forum/themaforums/janu… http://schrijvenonline.org/forum/themaforums/janu… http://schrijvenonline.org/forum/themaforums/janu… http://schrijvenonline.org/forum/themaforums/janu…

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bah, “bezorgd… behandeling voor burn-out… tot u beter bent” belachelijk, bizar, wat bezielt die brievenschrijver?
Ik denk dat er iets met leestekens moet gebeuren. Ik gok op: Bah; “bezorgd… behandeling voor burn-out… tot u beter bent”, belachelijk, bizar, wat bezielt die brievenschrijver? (Maar het is een gok, want ik ben er niet sterk in :o ) Detail. Passend vervolg, Dreaming.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dreaming, ik vind de eerste zin niet zo geslaagd omdat het voelt alsof je de b's hebt moeten sprokkelen. De gemoedstoestand van de hp met burn out goed beschreven; het is meelijwekkend. Ik vroeg me af wat het effect van vier oxazepam is; daar komt hp wel een paar uur mee door. ;)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vier oxazepam, dan lig je wel een tijdje te pitten denk ik. Het gevoel van burn-out zijn heb je goed neergezet. Een verschrikkelijke situatie. Ik vind de eerste zin niet goed lopen, op een of andere manier.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus: bedankt voor de suggestie, ik heb het aangepast. @Schrijvenmaar: dankje :) @Mili: eerlijk is eerlijk, ik heb de b's ook wel bij elkaar gesprokkeld, dus dat voel je goed. Het effect van vier oxazepam, dat verschilt per persoon, als het goed aanslaat kan je er een paar uur vrij van de wereld van raken. @Maddbrug: dat was de bedoeling ;) dankjewel. De eerste zin komt denk ik door wat ik aan Mili schreef. Ik denk dat het beter loopt als ik er wat b's uit haal, maar dan heb ik het gevoel dat ik niet aan de opdracht voldoe.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel invoelbaar je tekst, ik hoop op verbetering van deze al een tijd durende burn-out voor je hp, Dreaming. En wat de 'b's betreft, het blijft moeilijk!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het eens met mijn voorgangers wat betreft de eerste zin. Verder een tekst die getuigt van veel inlevingsvermogen. Heel sterk van binnenuit geschreven, Dreaming!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dreaming, deze dokter weet waarover ze praat, maar vergeet even dat ze zelf nu patiënt is. Op deze manier lost ze haar situatie nooit op. Goed uiteengezet waartoe wanhoop kan drijven. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag dreaming, voor mij is dit een vreemde tekst. Iedereen wil wel eens uit de drukte van het bestaan vluchten, maar om je problemen op deze manier op te lossen, lijkt me niet juist. De hp wekt wrevelgevoelens bij mij op. Dus...goed geschreven. Doel bereikt, denk ik. :o

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op mij komen de b's boos over, in de eerste zin. De herhaling en staccato onderstreept dit. Dit geeft een jeugdig effect. Beginnen met Bah zet het geheel in een wat laag taalregister. Een verhaal mag best wat gestileerder zijn. Het is natuurlijk aan jou om de keuzes te maken. Yoeke Nagel heeft een leuk boekje geschreven over taalregisters, 99 witte kopjes op een tafel.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marie & Nel: dankjulliewel @Meta, Connie & Blavatski: dank voor het lezen en de reacties. Ik moet wel glimlachen van de adviezen die gegeven worden, geeft me weer inspiratie voor een vervolg. Mooi om te zien hoe alleen al een stuk tekst deze reacties oproept. @Odile: bedankt voor de feedback. Ik had nog niet eerder van taalregisters gehoord, weer wat geleerd! :)