Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 128 - Madre Mia

'Mmm,' mompelt Mimi, 'mycelium op mijn marmer, maar dat is mal.' Haar freulesmoeltje rimpelt van ongemak. Wat als de dames straks komen en door de vestibule moeten? De puntige Marie-Madeleine zal het als eerste zien. ‘Een heksenkring, we worden vergiftigd!’ doorregen met allerlei gilletjes. De dames zullen prikken in hun petitfours, hun neusgaten opensperren boven de kopjes fat burn tea en haar listig van onder hun craquelé gelifte oogleden bespieden. Mimi zijgt ineen. Hoe had haar Peter-Jan deze abjecte villa kunnen kopen waar splijtzwammen zich ongegeneerd door het marmer boren. Zou er een lijk onder liggen? Ze drentelt heen en weer door haar vertrekken en besluit Peter-Jan te bellen. ‘Chéri?’ ‘Nee, het spijt me, uw man is op zakenreis,’ zegt zijn persoonlijke assistente. ‘Bent u dat, Claire? Ik wil dat u mijn man verwittigt over een groot onheil dat mij is overkomen.’ Hoort Mimi nu geritsel als van iets gesteven? ‘Mevrouw de la Mimilière, schikt het u als uw man u over … mmm … een minuut of wat terugbelt?'

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die eerste zin, geweldig, hoe kom je erop! Mooi en leuk verhaal. Soms vind ik het lastig lezen door de relatief moeilijke woorden die je gebruikt, maar die woorden passen wel bij het verhaal en de sfeer die je neer zet.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met plezier gelezen, Mili. Ik zie het decor en personage voor me. Maar toch.
'Mmm,' mompelt Mimi, 'mycelium op mijn marmer, maar dat is mal.'
Het vervolg maakt dat 'dat is mal' niet geloofwaardig over komt. Zou ze het niet eerder als een 'malheur' zien? Ze zijgt immers ineen.
Ze drentelt heen en weer door haar vertrekken en besluit Peter-Jan te bellen. ‘Chéri?’
Vandaar dat ik het drentelen ook niet goed kan plaatsen. Ik zie haar eerder driftig benen. En daar geniet ik dan weer van:
'Hoort Mimi nu geritsel als van iets gesteven?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik lach nog steeds om je eerste zin (vind mal een prachtig woord, wat past bij het type - het zijgen volgt mi uit de realisatie dat de vriendinnen er een mening over zullen hebben- maar zou met malheur ook kunnen lachen) bespieden ze onder of van onder hun oogleden?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dreaming, ik houd van de letter M. Voluptueus en ook wel puntig. Omgedraaid is het de W van waus. ;) Qua relatief moeilijke woorden; ik houd er wel van. Onbekende woorden intrigeren me. @Angus, er is wel iets van een opbouw, zoals @schrijvenmaar zegt. Eerst vindt een freule het mal, dan glijdt er als een rimpeling over haar heen, dan bedenkt ze zich de vriendinnen die komen, ze drentelt wat, freules zijn wat traag, en dan stort ze freulewaardig in. Voor mij benen freules niet maar ik begrijp je opmerkingen goed. Het gestevene, zouden het lakens zijn? ;) @schrijvenmaar, zoals @Angus aangeeft is malheur ook een prachtig woord dat heel goed zou hebben gestaan. Je hebt volkomen gelijk met 'van', het is toegevoegd. Hartelijk dank voor de reacties.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie Madeleine steelt direct mijn hart, dat begrijp je natuurlijk wel. Een prachtige entourage, ik zie het voor mij. Een podium, wat dames en voila, daar is het spel. "Hoort Mimi nu geritsel van iets als gesteven", deze zin speelt met mijn gedachten en laat mij vreselijk lachen. Ach, die Claire. Zware baan heeft ze.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, ja, ik kan niet anders denken dan dat het jouw voornamen zijn. :) Ik zou niet graag in de schoenen van Claire willen staan. Wellicht heeft chéri ook wel last van mycelium. Dank voor je reactie!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig Mili, natuurlijk kies jij de 'm'. En weet je het verhaal zo'n mooie kleur van grandeur te geven. Eeen meesterverteller ben je!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@mwMarie, een kleur van grandeur heeft een heerlijk binnenrijm. Ik kon inderdaad niet om de M heen. @Blavatski, het borrelt en blijft maar borrelen en er komt van alles uit. Lach u mal, dat wens ik u toe. Hartelijk dank voor de reacties.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een majestueuze eerste zin, Mili. En pareltjes als "doorregen met gilletjes", het "freulesmoeltje", teveel om op te noemen. Een verhaal vol malheur en malligheid met een zeer passende woordkeuze en (uiteraard) een bijpassende schuinsmarcheerder. Net veel plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, je weet toch wel dat ik dol op mannen ben? Ze vullen m'n verhalen. ;) Die eerste zin, prachtig hoe de schrijvende geest M-woorden weet te voegen. Dank je voor je complimenteuze reactie.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, in hoog tempo, trouw aan je eigen stijl, met een aaneenschakeling van bijzonder woordgebruik, heb ik als lezer geen ogenblik de neiging om af te haken. De wrevel die zal onstaan tussen de nuffige dames maakt het lezen vermakelijk. Ik heb genoten. :nod: Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, in aanvulling op mijn reactie op jouw post, weet je ook (nu al!) inhoudelijke reacties te geven en natuurlijk niet omdat het hier om mijn bijdrage gaat. Ik vraag me af hoe het de wrijving, o nee, wrevel, in het gestevene vergaat. :) Dank voor je fijne reactie.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, je hebt Mimi leuk uitgebeeld, je ziet haar door het vertrek drentelen. En ach, uit welke laag van de bevolking je ook komt, je maakt je allemaal druk om wat de ander zegt. Ze zou zich drukker moeten maken om haar huwelijk. Een amusant verhaal :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Kostelijk, en toch - zo wrang. Scherp ook: fat burn tea en craquelé gelifte oogleden. Zo enorm goed getypeerd, ik kan niet om deze dames heen. De suggestieve mmm is eigenlijk niet eens nodig, maar aangezien de letter M toch wel een hoofdrol speelt in je verhaal, kan het er mee door. :nod: Met plezier gelezen :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meta, freules gaan voor mycelium-vrij marmer, Peter-Jansen boeien niet en zijn in de prijs verdisconteerd. :D @Willemina, je moest eens weten op hoeveel manieren mmm kan worden uitgesproken. Doe maar eens: Eerst mmm laag en dan mmm hoog met een knikje in het midden. Voortreffelijk woordje om je interesse te laten blijken in een gesprek. Not. :D Hartelijk dank voor jullie reacties.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit weer een geestig verhaal, dat even fijn als een parelketting aan elkaar geregen is. Die laatste M doet me echt lachen. Ga vooral zo door, tot je een bundel bij elkaar hebt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Odile, dank voor je enthousiasme. Eerst mijn debuutboek dat in de redactiefase zit en wie weet, dan een bundel van al die 'krankzinnige' korte verhaaltjes.