#127 midden in de chaos…
De restanten van het kerstdiner had ze in de koelkast gezet. Dankzij de voedselbank had zij ook dit jaar weer lekker gegeten. Nee, geen familiediner, dat zat er al heel lang niet meer in. Ook haar dochter Angel had ze al heel lang niet meer gezien.
In haar luie stoel bladert ze door de kranten en reclameblaadjes, die zij voor deze week had bewaard. Ze laat haar ogen dwalen over de advertenties. Vooral de kleintjes zijn vaak verrassend. Het is een gewoonte van haar geworden om zichzelf zo bezig te houden. De kerstdagen voorbij en de jacht zal weer gaan beginnen. Paginagrote letters ontnemen je de details van de actualiteiten. Woorden waar je niet omheen kunt: SALE, OPRUIMING, UITVERKOOP, en nog veel meer van die onzin. De gevolgen zijn vaak niet te overzien. Het is aas voor snaaiers en graaiers.
Zelf had ze er ook geen weerstand tegen gehad. Door haar onbedwingbare hebzucht was zij uiteindelijk aan lager wal geraakt. Uit noodzaak neemt iedereen de kleine kinderen mee. Die zie je, midden in die chaos, ontheemd rondlopen. De koopjesjagers drukken elkaar tot moes.
Angel moest vroeger ook altijd mee. Op zekere dag was ze die kleine meid natuurlijk uit het oog verloren. In paniek was zij haar zoektocht tussen de graaiende massa begonnen. Uiteindelijk vond zij haar kleintje zittend naast een paspop. Haar ogen gericht op de luidruchtige oorlogvoerende koopjesjagers. Toen zij bij haar was werd de heldere klank van haar stemmetje hoorbaar: ”Vrede op aarde, vre-e-de op aarde …”
@Connie, je tekst voelt voor
@Mili: deze keer kreeg ik pas
@Connie, ik bedoel met
Waarom het gaat is duidelijk
@Mili: dochter heet Angel
Mooie combi Connie, leuk
Mooi klein in thema
@schrijfcoach: herschreven
Ik vind je verhaal in geheel
@liza, ach mijn mening is