Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#126: Mijn wens is uitgekomen

Lieve ome Jan. Nu één jaar verder, nadat ik dat enorme bedrag van u geërfd heb. Zoals in de notariële akte staat, zou ik verslag doen van hetgeen ik ermee gedaan heb. Ik ben zo blij dat ik het nu kan vertellen. Ik heb altijd het idee gehad, dat als je veel geld hebt, je leven zo eenvoudig wordt. Je hoeft nergens meer over na te denken, alles is te koop. Zonder enige moeite kan je alles voor elkaar krijgen. Na één maand Ome Jan, ben ik erachter gekomen dat met geld smijten eigenlijk helemaal niet leuk is. Je voelt je erg eenzaam. Ineens sta je alleen, ondanks al het geld. Eigenlijk dankzij dat geld. Daarna ben ik in contact gekomen met Klaas Kolewijn, een 68-jarige man, die in Kameroen gezondheidszorgfaciliteiten organiseert. Hij is in dienst geweest van een groot Nederlands bedrijf als CFO en nu met pensioen. Hij heeft van zo dichtbij de intense triestheid gezien van tekort aan middelen in ziekenhuizen om volwassenen en kinderen te kunnen opereren, die deze zorg zo nodig hebben. Hij werkte gedurende zijn CFO-tijd in vele Afrikaanse landen, maar Kameroen heeft zijn hart gestolen. Zijn bedrijf heeft hem kapitaal toebedeeld om een ziekenhuis met de juiste voorzieningen te starten. Toen ik hem ontmoette heeft hij mij uitgelegd dat een mobiel ziekenhuis voor afgelegen gebieden heel belangrijk is voor dit land. Ik ben met hem naar Kameroen gereisd en heb samen met hem de situatie bekeken. Daarna ging het allemaal heel snel. Via een vriend van mij, die bij de luchtmacht gewerkt heeft, kregen we heel snel een veldhospitaal voor elkaar met alle toebehoren. Althans het scenario ervan. Gelukkig ome Jan heb ik met uw geld dit kunnen aankopen en is het nu operationeel. Meer dan 100 kinderen zijn nu al geholpen! Liefs, Violet.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ mw Marie De volgende zin kan ik nergens mee in verband brengen: "Ik ben zo blij dat ik het nu kan vertellen." Wat ontgaat mij hier? Verder mooi doel beschreven. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie. Ik zag dat de alinea indeling niet goed was overgekomen, is het nu duidelijker? De hp heeft één jaar moeten wachten om het uiteindelijke resultaat te gaan vertellen. Fijn dat je mijn woorden kan waarderen, fijn weekend alvast!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eerste stuk begon interessant. Ik was benieuwd wat Violet aan haar eenzaamheid zou gaan doen. Je kunt natuurlijk gezellig met vrienden of familie op vakantie gaan ;) Het tweede deel klinkt een beetje als een krantenartikel.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je reactie Meta, het tweede deel is wat beschrijvend naar ome Jan. Van emotie naar invulling van een leven met geld, De pecunia verguist en kan goed doen!

Rol

  • Anoniem
Hallo Mw.Marie, De aanhef ‘lieve ome Jan’ geeft me de indruk dat je de onbekende oudoom toch wel kende. Mooi die overpeinzing van wat geld eigenlijk met je doet. Dat veel geld gek genoeg juist voor eenzaamheid kan zorgen. Je beschrijft een mooi doel, eigenlijk het doel van een ander, maar dat zeker de moeite waard is. Ik heb zomaar het gevoel dat die Klaas echt bestaat. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, ik heb je inzending graag gelezen. Als iedereen met zijn geld hetzelfde doel zou nastreven zoals jij het beschrijft, zou het hier niet meer "het tranendal" genoemd worden, maar "de hemel op aarde." Denk je ook niet? :o Ik wens je een mooi Kerstfeest toe.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk Blavatski dat je me gelezen hebt. We kunnen altijd blijven hopen en ernaar proberen te streven, dat kan ook geluk geven.Zeker met Kerstfeest nu. Ik wens je ook een fijne kerst toe en alvast al het goede voor 2017 en dan we elkaar nog maar vaak mogen lezen!