Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#126 Paradijs

Dag Fredo, Ik hoop dat dit omhoog gezonden bericht je bereikt.. Want laten we eerlijk zijn; als er al iets is na de dood, dan mogen we er toch niet vanuit gaan dat jij op een wolkje harp zit te spelen. Dus als ik een boodschap aan je zou richten, zou ik beter een diep gat kunnen boren en daar deze boodschap in mikken. Dat heb ik nog overwogen, maar Marlie vond het geen goed idee. 'Je weet het maar nooit met zo'n eiland,' zei ze. 'Straks boor je zó diep dat het lek slaat.' Een vreemde gedachte. Alsof een eiland zou drijven. Maar goed. Vrouwenlogica. Je kunt er maar het beste in meegaan. Dat heb ik dus gekocht van je genereuze nalatenschap; een eiland. Onbewoond. Tropisch. Ver weg van alles. Ook een beetje op aanraden van Victor Bravenboer van het getuigenbeschermingsprogramma. Want ja, ik was wel degene - en dat kon jij natuurlijk niet weten toen jij je testament liet opstellen - die justitie tipte over jouw onderduikadres. Sorry. Maar ik deed het niet uit eigengewin. Niet dat ik niet wist ik jouw enige erfgenaam was, maar ik kon niet weten dat jij je dusdanig zou verzetten dat het arrestatieteam genoodzaakt was je definitief uit te schakelen. Volgens Bravenboer zouden bepaalde leden van 'de familie' me toch in het vizier hebben. Deze aankoop hadden we als oplossing al op het oog. Marlie komt hier helemaal los. Nicole en Angela ook. Als secretaresses van het notariskantoor van Zeis & Doodgraver leken ze een beetje nuffig, maar ik zag toch dat hun wulpse vormen bevrijd wilden worden van de knellende mantelpakjes. Win-win, vonden we. Hier dartelen ze de hele dag rond zoals moeder natuur hen geschapen heeft. We vervelen ons niet, zal ik maar zeggen. Dank je, Fredo.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, Wat heb je weer veel in weinig woorden kunnen vertellen. Ik heb genoten van je - toch wel (vind ik) - typische mannenverhaal. Beeldend geschreven en heel mooi bedacht. Een lekgeslagen eiland, het idéé - hoe kom je erop... :thumbsup: .

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk 'Paradise' gekregen door je oom te verraden en nu genieten maar, komt wel wrang over op mij. Wel heel origineel, wanneer komt er een 'thriller' van jou uit?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, in dit ene korte verhaal lees ik meerdere verhalen, allemaal met een eigen lijn en verschillend slot. Een boeiende driedelige serie. Leuk om gelezen te hebben, Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, heerlijk vals verhaal. In plaats van 'Sorry', had ik gezegd: Had ik al sorry gezegd? ;) (eigengewin/eigen gewin - ik wist niet ... dat ... ik jouw)

Rol

  • Anoniem
Hallo Angus, Misschien is het een eiland van drijvend plastic of een veeneiland. Ik merk dat ik die vrouw van jou even te hulp wil schieten… hmmpf…vrouwenlogica, het is toch zo logisch als wat. Leuk om te zien hoe je ook deze opdracht in een mooie fictievorm hebt weten te gieten, met een eiland als langgekoesterde wens, waar iedereen loskomt, zelfs de secretaresses van het notariskantoor, bevrijd uit hun knellende mantelpakjes. Met plezier gelezen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Angus, Je hebt mijn naam er maar eens bijgesleurd, (had je dat niet gezegd in je vorig schrijven? ;) ) Onderschat je de vrouw niet een beetje? :D Heerlijk (mannelijk) idee wel, het absurde van een lek in een eiland. Het diepe gat van de hel waar Fredo naartoe is gegaan, arme kerel. Ik moet er iets aan doen. Een interessant en boeiend stukje dat ik graag heb gelezen, fijne feestdagen gewenst!