Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#124: motto

wekelijkse schrijfopdracht #124: motto Ik heb een nieuw motto en dat motto luidt: Pleur Op. Ik denk dat ik het op een tegeltje schilder, dat ik naast mijn voordeur hang. Met een vergulde rand. Dat ik het in kruissteekjes borduur in een kunstig kleedje dat ik op kantoor aan de wand prik. Met bloemmotieven omgeven. Dat ik het laat tatoeëren, niet één keer, maar minstens tien, en dan ook in spiegelbeeld op mijn voorhoofd. Mochten mensen dan nog denken dat ik het niet meen, dat ze me toch met hun goedbedoelde raad, hun hulp, medeleven, begrip en wijze woorden moeten steunen, dan kan ik ten minste mezelf er steeds weer aan herinneren dat ik ze echt niet wil zien. Niet wil horen. Zodat ik weet wat ik ze zeggen moet. Pleurt toch allemaal op. En zodat ik me niet meer kan vergissen, als jij weer op mijn stoep staat.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi cursiefje, samengebald in de laatste zin. De emotie spat eraf en bouwt op, om in de laatste zin met een plof neer te komen. Dat tegeltje zien we ook bij Maddbrug en roept kennelijk aversie op. Op zijn minst opstandige gevoelens. Eerst wilde ik het over de premisse van het verhaal hebben, maar veranderde dit in een motto. Ook om te onderzoeken wat het verschil nu is, want dat vind ik interessant. Van een verhaal kon ik geen enkelvoudige premisse halen, na lang ploeteren. Nu dien ik weer een verhaal te analyseren. Pleur op, vaak lucht het me op om boze personages te lezen, omdat ik meestal mijn boosheid inslik. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het reageren, terwijl ik te laat plaatste! En voor de mooie formulering dat de opgebouwde emotie met een plof neerkomt in de laatste zin. Zelf hou ik stiekem wel van tegeltjes ;)
Van een verhaal kon ik geen enkelvoudige premisse halen, na lang ploeteren. Nu dien ik weer een verhaal te analyseren.
Hier kan ik je niet helemaal volgen, geloof ik.