#125 - Verjaardagsverrassing
Schrijfopdracht #125
Verjaardagsverrassing
‘Ik vind die sushi met zalm en kaas altijd zo lekker,’ zeg ik en stop er eentje in mijn mond.
‘Of die met de gefrituurde garnaal,’ zegt Tess, een van mijn drie vriendinnen waarmee ik nu voor mijn verjaardag in mijn lievelingsrestaurant zit. Het is niet druk, waarschijnlijk zijn wij het drukste groepje. Voor de rest zitten er een paar koppels.
‘Ik ga die met roomkaas proberen.’ Feline pakt voorzichtig een exemplaar van het plankje.
‘Als hij niet lekker is kan je het altijd nog in de plantenbak kiepen,’ zegt Tess en wijst naar de plantenbak naast haar.
Ik barst in lachen uit, maar voel dan een korte tik op mijn schouder. Ik draai me om en zie een man staan die nog knapper is dan een model. Ik voel me zenuwachtig worden. Zouden mijn vriendinnen een speciale verrassing voor me geregeld hebben?
‘Sorry dat ik je stoor, maar ik moet even iets heel belangrijks vragen…’ zegt hij nogal ongemakkelijk.
‘Ja?’ vraag ik met een grote, onnozele glimlach. Deze verrassingsact is nu al fantastisch!
‘Mag ik misschien een van jullie telefoons gebruiken om een taxi te bellen? De mijne is leeg en mijn date is niet komen opdagen,’ verklaart hij, nog ongemakkelijker dan net.
Oh, het is geen speciale verrassingsact. Maar voor een man in nood doe ik alles. Ik knik en pak mijn tas. ‘Natuurlijk. We zouden niet willen dat je hier vast zou zitten.’ Ik overhandig hem vriendelijk glimlachend mijn telefoon.
Hij lacht terug. ‘Top, heel erg bedankt.’ Hij begint meteen het nummer op te zoeken.
‘Geen probleem,’ lach ik en draai me terug naar mijn vriendinnen, die me met open mond aankijken. Als de man zich omdraait om te bellen, buigt Tess zich voorover. ‘Jij idioot! Waarom heb je hem zelf geen lift naar huis aangeboden? Zo’n lekker ding wil je toch niet laten lopen?’
‘Arme stakker,’ zegt Hanna vol medelijden. ‘Wat voor stomme date laat er nou zo’n knapperd zitten? Dan ben je niet goed bij je hoofd.’
Ik kijk haar lachend aan. ‘Wat geeft het? Dan ga ik een kans wagen. Misschien wordt het het beste verjaardagscadeau ooit!’
Beste Julianne Ray, Leuke
Hoi Marije, Bedankt voor je
Een leuk fragmentje in