Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#124 Pluk de dag

Iemand die mijn gedachten niet zou kunnen lezen, zou zeggen dat ik een stalker ben. Zelf zou ik zeggen dat ik het doe omdat ik niet anders kan, het zit niet in mijn aard. Daarom kijk ik overal waar ik kom om me heen om te zien of zij er ook is. Nooit ben ik een man van woorden geweest, ik haat praten. Ik heb geen flauw idee hoe ik een gesprek moet openen om een meisje beter te leren kennen. Altijd ben ik bang dat ik iets stoms zeg, dat ze me raar aankijkt en uitlacht, dat mijn kansen verkeken zijn. Het is vaak genoeg gebeurd dat ik een vriendin vertelde hoe ik me voelde, en dat we sinds die dag geen vrienden meer waren. Dan was er steeds die gênante lach wanneer ik haar tegenkwam op de gang. Nu is het weer zo. Ze zit daar met haar rug tegen een appelboom, haar blonde haren over haar schouders hangend, een boek lezend. Ik ken het boek, een van mijn favorieten. En ik zit op het bankje, mijn knieën hoog opgetrokken, mijn boterham etend. Ik kijk naar haar om te zien of zij naar mij kijkt om te zien of ik naar haar kijk. Nu snap ik het zelf ook niet meer. Is dat ook niet wat liefde is? Toch moet het anders. Ik kan niet mijn hele leven als een stalker om me heen blijven kijken. Dan loop ik een blauwtje, dan doet dat pijn, maar dan is er altijd morgen weer een nieuwe dag. Dus ik sta op, ik loop naar haar toe. Ik sta even stil voor haar, grijp dan naar een tak. Ik pluk een appel. Ik geef hem aan haar, even lijkt ze verward, maar dan glimlacht ze.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit een heel mooi stukje, Meikiepeik.
Iemand die mijn gedachten niet zou kunnen lezen, zou zeggen dat ik een stalker ben. Zelf zou ik zeggen dat ik het doe omdat ik niet anders kan, het zit niet in mijn aard.
Dat lijkt me inderdaad de paradoxale kern van een stalker.
Ik kijk naar haar om te zien of zij naar mij kijkt om te zien of ik naar haar kijk. Nu snap ik het zelf ook niet meer. Is dat ook niet wat liefde is?.
Mooie vraag. Het motto 'Pluk de dag' heb je mooi verwerkt in het dwangmatige. Er rest niets anders dan.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankuwel! Misschien ga ik iets doms vragen, maar de laatste zin van uw reactie snap ik niet helemaal: er rest niets anders dan wat?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi verhaal. Gevoelig geschreven, Meikiepeik. (Domme vragen bestaan niet)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien ga ik iets doms vragen, maar de laatste zin van uw reactie snap ik niet helemaal: er rest niets anders dan wat?
Ik bedoelde te zeggen dat de hp het geluk lijkt te moeten vinden in kleine toevallige momenten waarin hij zichzelf overwint. En dat is 'Pluk de dag'. Geen domme vraag hoor, misschien is mijn interpretatie wel dom.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Meikiepeik, je hebt mooie zinnen gemaakt die Angus al aanhaalde. Ook zo heerlijk romantisch met die appel die er zomaar voor het grijpen hangt. ;)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik voel me geraakt doordat je de stalker toch liefdevol weergeeft, waarbij er toch een soort heen en weer geslinger in mijn gedachten ontstaat en ik mij uiteindelijk afvraag, wat als de stalker geen stalker werd, wat maakt een stalker? Is een omslag in gedrag voldoende?