Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#123 Sinterklaas gedicht. Geschreven door Mieke

Hallo lieve kinderen hier is Sinterklaas. Ík betaal de kadootjes, maar mijn Pieten zijn de baas! Het wordt de hoogste tijd mijn trouwe knechten eens in het zonnetje te zetten, want er schuilt veel goeds onder die gekleurde petten! Zij maken veel grappen zijn ook serieus laten mijn paard niet ontsnappen want dat is soms nerveus. Ze zijn heel erg handig lossen problemen op zijn heel verstandig en dat vind ik top! De Pieten die 'k aanneem zijn leuk en heel aardig zorgen nooit voor problemen en zijn heel rechtvaardig. Ze zijn heel verschillend dat maakt het zo fijn ook zijn ze welwillend doen nooit iemand pijn. Heel lang geleden waren ze strenger de kinderen vonden dat toen veel enger. In die tijd golden er andere zeden gelukkig behoort dat tot het verleden. Daarom beste Pieten: jullie zijn grandioos en laat nu de kinderen maar volop genieten van al die letters en kado's! De Sint

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Duidelijke boodschap, leuk en luchtig verpakt! 'De Pieten die 'k aanneem zijn leuk en heel aardig zorgen nooit voor problemen en zijn heel rechtvaardig.' -> aanneem en problemen rijmen niet op elkaar. Was dat de bedoeling? Je vierde strofe loopt ook niet zo heel lekker, misschien kun je daar nog eens naar kijken.