Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 123 - Sinterklaas, mijn ridder op het witte paard

Ach, Sinterklaas, jij lieve, lieve man Ik zou je zo graag ontmoeten ik hoor dat bij jou alles kan en dat er niets is om te moeten. Wat heerlijk zou het zijn om jou te leren kennen ik zou jou en jij zou mij verwennen want het zijn mannen die van kindjes houwen waar wij vrouwen op vertrouwen. Zo maar mogen zitten op de je brede schoot die aan zoveel kleintjes houvast bood zomaar kijken in je lieve ogen zomaar smelten in jouw mededogen en begrip om al mijn stommiteiten. Geduld krijg ik in plaats van oeverloos verwijten. Ik zet mijn mooiste schoenen bij de haard, ik hoop dat jij, mijn prins op het dak en op je witte paard, me meeneemt naar jouw land, waar het goed is om te leven al is het maar voor even, heel even...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, u, bakvis! En dan ook nog eens ondeugend zijn om bij Sinterklaas op schoot te willen zitten. Hij mag u meenemen, naar Spanje, inderdaad voor even, anders moeten we uw kostelijke verhalen missen. :crybaby: En er zitten ook heerlijke wijsheden in als: [want het zijn mannen die van kindjes houwen waar vrouwen op vertrouwen.] en ook verdriet: [Geduld krijg ik in plaats van oeverloos verwijten.] ***nu snel op zoek naar een Sinterklaas voor u***

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Op volwassen leeftijd is het ook goed om af en toe gewoon even het onmogelijke voor waar te dromen. Alles achter je laten en opnieuw beginnen. Waarom niet?

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invulling, Blavatski! Hopelijk vind je je Sintje ;) Je rijm kan wel beter. Moeten-ontmoeten bijvoorbeeld, en: 'me meeneemt naar jouw land, waar het goed is om te leven al is het maar voor even, heel even...' Waarom zou je hier niet die eerste 'even' vervangen door 'heel'? Het rijmende woord komt nu te vroeg.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lekker ritmisch gedicht, vind ik, Blavatski. Het is te hopen dat achter die witte baard een jonge prins verscholen zit, want de echte Sint is toch veel te oud voor jou? :nod: