Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

weekopdracht 121, De nieuwe stofzuiger

Ze zijn weer voorbij, de heerlijkste dagen van het jaar. Volop genieten is dat voor me, ieder jaar weer kan ik me laten gaan. Dit jaar heb ik zelfs met de nieuwste technieken vrij kunnen vliegen. Het was heerlijk. Iedereen gaf me applaus voor mijn optreden. De oh's en ah's waren niet van de lucht, gegarandeerd dat ik dit jaar weer in de prijzen val. Niet voor de meest originele, maar zeker voor de meest uitgewerkte uitdossing. Ik kijk nu al uit naar de volgende Halloween. Mijn hoed is weer voor een jaar opgeborgen, ik heb mijn gok weer onder mijn 'feestneus' weten te proppen, mijn pruik kriebelt weer als vanouds en heb me voor het eerst dit jaar, niets aangetrokken van de wrat op mijn kin. Heb hem maar gelaten voor wat het was. Moe word ik ervan, de noodzakelijke metamorfose. Het kost me steeds meer moeite om de façade op te houden. De bezem gebruik ik weer voor het normale veegwerk, ik merk dat het hem ook moeilijker valt, ik moet maar eens aan moderne hulpmiddelen geloven wil ik nog langer van mijn oude beestje kunnen genieten en hem niet voortijdig in de vernieling help. Wordt het niet eens tijd om er ronduit voor uit te komen? Ik hoef niet iedere dag te vrezen voor de brandstapel, leef tenslotte niet meer in de middeleeuwen en zou het niet heerlijk zijn wanneer ik elke dag op mijn bezem door de lucht kon vliegen? Morgen koop ik een stofzuiger, gooi mijn haar los en geef mijn gok de vrijheid.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke omkering. De heks die eindelijk zichzelf mocht zijn en op andere dagen zich moet omkleden / verbergen. Je hebt in dit verhaal geen plot geschreven, maar wel een karakterschets gemaakt, die interessant is om te lezen. Zou je het voor een inzending willen gebruiken naar een tijdschrift of wedstrijd, dan raad ik je aan er een plot omheen te bouwen en het bovenstaande erin te verweven.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi geschreven, heks. Af en toe mis ik een punt. (Middeleeuwen wordt tegenwoordig met een kleine m geschreven. Ik weet ook niet waarom.) Vliegen lijkt me leuker dan stofzuigen. Gefeliciteerd met je uitdossing. Ik ben benieuwd welke technieken je het volgend jaar voor ons in petto hebt.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien ook maar een nieuwe bezem kopen als die nu voor het dagelijkse woon-werkverkeer gebruikt gaat worden. Alhoewel je kan natuurlijk ook de oude bezem weer als nieuw toveren. Leuk geschreven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dana, altijd merk ik je humor op in je teksten. [Morgen koop ik een stofzuiger, gooi mijn haar los en geef mijn gok de vrijheid.] is een snoepje van een zin. Het woord gok van een vergeten schoonheid. ;)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Af en toe mis ik een punt. Ik ben benieuwd welke technieken je het volgend jaar voor ons in petto hebt.
Tja, Ik mis je punt, want ik kan de ontbrekende puntjes niet vinden. Wat die technieken betreft, ik denk niet dat je erachter gaat komen, ik vermoed dat deze 'vogel' dan allang gevlogen is.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien ook maar een nieuwe bezem kopen als die nu voor het dagelijkse woon-werkverkeer gebruikt gaat worden.
Zo'n bezem is niet te koop, die komt aangevlogen Dank je voor je reactie :D

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dana, altijd merk ik je humor op in je teksten. [Morgen koop ik een stofzuiger, gooi mijn haar los en geef mijn gok de vrijheid.] is een snoepje van een zin. Het woord gok van een vergeten schoonheid. ;)
Mili, ik gok dat ik een neus heb voor humor, en ik draag mijn haar tegenwoordig altijd los :D

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit standpunt is echt origineel, wat een pareltje! Ik ga gauw kijken of ik mijn bezem ook niet aan de praat krijg. ;)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je lijkt me een heerlijke heks, die, ondanks de moderne tijd, aan haar bezemstok houdt. Maar ja, alles slijt natuurlijk. Ik wil je graag zien met je wrat en je loshangende haren ... en misschien vliegend op je stofzuiger? :lol: Geweldig goed Dana!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
'Uit de kast komen' nieuwe stijl. Vermakelijk verhaal. Met plezier gelezen. :) Vraagje: Jouw Halloween duurt meerdere dagen? (heerlijkste dagen van het jaar)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dana, wat een heerlijk verhaal. Fijn te lezen dat er nog heksen leven in mijn omgeving. Wie weet komen we elkaar eens tegen op ons speciaal voertuig. Ik vlieg bij de volgende volle maan over het Witte Huis om te kijken of de volgende president(e) zich daar wel thuis voelt. Kom je ook? Je hoeft je gok niet te verbergen. Ik heb ook zo"n exemplaar. :o (alle gekheid op een stokje)