Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Drugs maken meer kapot dan je lief hebt.

“Wauw, wat ging ik hard man, zo heb ik het nog nooit ervaren.” “Bij mij ging de LSD heel naar, ik zie nog steeds de ratten uit de kieren van de ramen komen. Ook als ik mijn ogen dicht doe. Moet ik nu weer gaan trippen of wat?” “Daar weet ik niets van man, geen idee eigenlijk, wtf!” “Het wordt steeds erger man, ik hou het niet meer, ga weg, rot op!” “Wacht James, wacht, blijf hier!” , roept Frieda, de vriendin van James, wanhopig. Ze kent haar liefde goed, hij kan zo ineens zo opvliegend zijn en ze weet dat ze hem dan niet kan bereiken. Ze ziet hem spurten naar het raam. De anderen hangen nog wat verdwaasd op de grond tegen elkaar aan. Frieda schreeuwt: “Hou hem tegen, hou hem tegen!” Zij is net te laat, James opent het raam en springt…

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw.Marie, titel: meer kapot dan je lief hebt of is? Ik denk dat je wtf voluit moet schrijven. Als je wanhopig zegt, doe je denkelijk aan schrijversregie. Je kan het beter laten blijken. Niet dat ik zo taaltechnisch ben. Zo ineens zo ... 2 x zo is niet zo fraai, vind je niet? Slechte trip, één groot drama.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Mili. Je kwam al snel langs! Tweede versie: Drugs maken meer kapot dan je lief hebt. “Wauw, wat ging ik hard man, zo heb ik het nog nooit ervaren" , zegt Sydney. “Bij mij", zegt James, " ging de LSD heel fuck, ik zie nog steeds de ratten uit de kieren van de ramen komen. Ook als ik mijn ogen dicht doe. Moet ik nu weer gaan trippen of wat?” “Daar weet ik niets van man, geen idee eigenlijk, what the f...!” “Het wordt steeds erger Syd, ik hou het niet meer, ga weg, rot op!” “Wacht James, wacht, blijf hier!” , panikeert Frieda, de vriendin van James. Ze kent haar liefde goed, hij kan zo ineens heftig opvliegend zijn en ze weet dat ze hem dan niet kan bereiken. Ze ziet hem spurten naar het openstaande raam. De anderen hangen nog wat verdwaasd op de grond tegen elkaar aan. Frieda schreeuwt: “Hou hem tegen, hou hem tegen!” Zij is net te laat, ze ziet nog net zijn hand...

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw Marie, Je maakt er ook een hallucinante boel van! Wtf kan volgens mij wel zo gebruikt worden. Niet dat ik het gebruik ;) maar de afkorting is - jammer genoeg - wel universeel begrepen. 'Bij mij ging de LSD heel naar..' hij praat nuchter, alsof hij hier al uit zijn roes is geraakt, maar dat is niet het geval. Ik denk dat James hier aan het woord is? (Ik moet terugtellen wie wat zegt) De wanhoop (eerste versie) - en de verstarring (tweede versie). Ik ben net als Mili ook geen expert van regie. 'Ze is als verstard...' zou ik gevoelsmatig weglaten. En van '... roept Frieda' zou ik een heftiger werkwoord maken. Bvb ...panikeert Frieda. Daar voel je ontzetting en wanhoop in. Ze ziet hem spurten naar het (hier zou ik al schrijven 'openstaande' maar dat is slechts mijn idee) raam. Dan de andere zinnen om te eindigen met. Zij is net te laat. - Deze eindzin wijst op de fatale afloop. (Dat hij het raam opent en springt kan je erbij bedenken) Graag gelezen, ondanks het drama.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi mwMarie Een bad trip forever... Doet mij denken aan het drama van Nick Cave's zoon. Ik ben het met bovenstaande commentaar wel eens dat 'what the fuck' in deze opstelling voluit kan, anders loopt de dialoog niet. Bepaalde woorden kunnen weggelaten worden om het drama aangrijpender te maken, denk ik. De laatste zin kan helemaal weg als eerder duidelijk is dat het raam openstaat (door zomerhitte of zoiets), zoals Marie suggereert "Ze kent haar liefde goed, hij kan zo ineens heftig opvliegend zijn.." > zo ineens kan hier ook weg. Als het verhaal wat strakker wordt heb je een 'mooi' drama in het kort.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Marlie, voor het uitgebreid commentarieëren. Heb het ter harte genomen, zie boven in de tweede versie: de veranderingen. Heb ook namen toegevoegd om de dialoog makkelijker te lezen. Mili: wtf stoot mij zo tegen de borst, dat ik het niet voluit wil schrijven. Dus Anton, nee, het woord fuck, vind ik in de tweede versie al erg genoeg! Dank je Anton. Ik heb het einde veranderd. Ik heb zo ineens niet weggelaten, nl drugs gebruik gedrag is zo impulsief, dat wil ik benadrukken.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw. Marie, Drugs veranderen het taalgebruik. Dat je wtf gebruikt, in plaats van voluit geschreven, kan ik me wel iets bij voorstellen. Toch denk ik dat het voluit je zin krachtiger maakt. Suggestie voor nog iets meer kracht in het laatste deel: Ze ziet hem spurten naar het openstaande raam en schreeuwt: “Hou hem tegen, hou hem tegen!” Te laat, ze ziet nog net zijn hand... Dank je wel. Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel schrijfcoach Inanna. Blij dat er begrip is voor de nare drugstaal. Misschien moet ik dus niet in die richting trachten te schrijven. Inderdaad mooie eindzin als voorbeeld gegeven, meer kracht en snelheid erin! Bedankt voor het lezen van mijn tekst.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mw.marie, dramatisch verhaal. Ik vind je tweede versie ook beter, leest wat vlotter. Voor mij hoeft de wtf ook niet voluit, iedereen begrijpt dit zo ook wel. Maar ik begrijp wel de commentaren daarover, ik probeer het me zo voor te stellen voluit en afgekort. Voluit past misschien toch iets beter bij het drugsmilieu, denk ik dan toch. Gelukkig is dit een ver van mijn bed show. Knap geschreven!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Triest verhaal. Daarom is het beter om dit soort drugs in kelderruimten te gebruiken. Of veel beter nog, de zooi buiten de deur houden en niet gebruiken.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Joke. Ben volledig met je uiteenzetting eens. Het is iets persoonlijks van mij, vloeken etc. vind ik onnodig. Het kan ook anders gezegd. Dat wil niet zeggen dat als er ieis fiks op mijn teen valt, ik me altijd netjes kan inhouden hoor! Maar op papier... Fijn dat je langskwam!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Dos. Voor het lezen en het advies, heb er hartelijk om gelachen. Zeker buiten de deur houden die zooi! Het kwam dus wel levensecht binnen en dat is mijn bedoeling!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Willemina. Kijk daar kan ik mee leven, heb het gelijk veranderd! Ja, het verhaal is naar, maar het komt ook zo over, daar ben ik dus in geslaagd gelukkig!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mw.Marie, als schrijver heb je de vrijheid om in je verhaal iemand neer te zetten die 'what the fuck' zegt. Als je daarvoor kiest, wees dan niet zo hypocriet door wtf te schrijven. Dat is van een kleingeestigheid zoals je hier niet gauw tegenkomt. Als we ons naar deze norm gaan richten, wordt het hier een benepen boel. Het is hier geen 'bibel belt'. Als 'what the fuck' je niet zint, laat hem dan 'Here Jezus nog-an-toe' zeggen, of iets minder godslasterlijks.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, dank voor je recht toe aan openhartigheid. Je maakt me heel vaak aan het lachen met je reacties. Ik wordt er vrolijk van. Ik kan nu niet zeggen waar het aan ligt, maar ik voel me niet prettig bij dit soort woorden. Zoals ik al eerder zei, misschien moet ik er dan niet over schriven. Ik ploeter lekker door, veel te leuk het schrijven!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw.Marie, @Dos heeft voor mij gelijk. Je begint zelf met het vreemde 'wtf' om dan later te zeggen dat je niet van 'grote woorden' houdt. Dat is nogal halfslachtig. Je kiest ervoor of niet. Iets anders, nogal basaal, je kan echt niet 'ik wordt' schrijven. Schrijf lekker door in al je enthousiasme.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Mili voor je commentaar. Ieder heeft recht en vrijheid op eigen meningsuiting. We kunnen van mening verschillen en dat maakt het hier juist zo plezierig. Ik wordt, je hebt helemaal gelijk: typo, kan voorkomen toch?