Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#118 Voorbijgangers

Verzint u zelf maar een beeld dat de uiterlijke schijn van een feest vertoont. Ik ga geen linnen tafellakens en champagneglazen in Parijs neerzetten; het kunnen ook bidkleedjes en plastic bekers in de woestijn zijn en dan zit ik met die overbodige spullen. Mensen wisselen er aanvankelijk vriendelijke of onsamenhangende woorden uit. Woorden die ze uit hun hoofd leerden of waarvan ze de betekenis vergaten. Het glimlacht en kucht sowieso keurig, ook waar men verrekt van pijn in de voeten. Of van de kou, afhankelijk van het zandgehalte. Soms is er zompig gras waarin naaldhakken, nou ja, u ziet het al. Ik ga hier niets besmeuren en ook geen kroonluchters of sterren naar beneden laten donderen. Wij mensen zijn voorbijgangers, lopen enerzijds langs, anderzijds uit de hand. Vluchtig of pedant, afhankelijk van het alcoholgehalte. Namen onthoud ik allang niet meer. In uw zelfverzonnen decor lijken we misschien nog ergens op.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, hier spreekt m.i. iemand die tabak heeft van ellenlange feesten en partijen en hier heb je fraai met de opdracht gespeeld: [Wij mensen zijn voorbijgangers, lopen enerzijds langs, anderzijds uit de hand.. Pedant is een heerlijk woord dat je laat herleven in een setting die je haarfijn weet te fileren. De relativering ook: [dan zit ik met die overbodige spullen]. Je hebt een zeer oorspronkelijke manier van schrijven.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Ja, kom," zei de lezer, "ik had me zo verheugd op een verhaal met een teleurstellende afloop. En dan moet ik het zelf verzinnen. Dat is toch wel teleurstellend!"

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele tekst Elyse en mooi met woorden gespeeld. Beeldend ook. Al die situaties waar je mee strooit, zie ik onmiddellijk voor me. En er spreekt een soort vergane-glorie-sfeer uit. Mooi om te lezen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Elyse. In mijn zelfverzonnen decor plaats jij stiekem toch wel heel wat geurtonen. En het smaakt, leuke originele invalshoek voor deze opdracht.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@gs, dan is het me uiteindelijk toch nog gelukt. Het is je gegund Gijs, zie dat ik jouw naam nog weet? @Viv, dat is de bedoeling, dat je het voor je ziet. En je verzint het nog wel zelf... Dat doet me goed. Je hebt het aangevoeld, ik ben overgevoelig voor vergane glorie, dat blijkt wel weer. Bedankt voor jouw mooie compliment. @Anton, het was stiekem, maar plaats er gerust jouw eigen geurtonen bij. Voorbijgangers blijven hoe dan ook komen en gaan. Ik ben wel benieuwd hoe ze zich in jouw zelfverzonnen decor gedragen. Dank je wel voor jouw compliment. :)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een beschouwing die je beschrijft, de buitenkant van de mens op het feestje die zich presenteert. Ik vind je invulling van dit verhaal subliem en de onderlaag rakend, zoals ik dit gevoel graag noem. Ik heb vandaag een feestje, dat ik aan je denk is vanzelfsprekend. Dank je Elyse!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Elyse, Stilte. Is het de overdaad die schaadt? Of juist elke dag feest? In je tekst ervaar ik een conflict in uitersten, zonder dat dit tot een conflict leidt. Knap. Eerlijk gezegd geen idee of dit een bewuste keuze is geweest. Het ritme dat jij onder een tekst weet te leggen is haast net zo krachtig als de vleugels die je aan de woorden geeft. Dank je wel. hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Elyse, een originele, rake en waarheidsgetrouwe kijk op "feestjes". Lopen we niet "aan" de hand ipv "langs? 't Ismaar een vraag. Toch hou ik van feesten, echte gemeende feesten, het is heerlijk om met mensen samen te kunnen zijn in een vrolijke sfeer. Alstublieft, laten we dat in ere houden! :o