Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#117 In nevelen gehuld

In nevelen gehuld Met mijn pen in mijn hand start ik de dag. Vandaag hoop ik eindelijk een begin te maken met die belangrijke opdracht. De ideeën zijn talrijk, maar ik kan er geen woorden bij vinden. Ik sluit mijn ogen en droom weg. De muziek die ik gisteren heb gehoord, jaagt mijn ideeën weg. Een weldadig gevoel komt bij me binnen. Ik zit weer in die serene sfeer. Ik probeer de klanken van die bijzondere muziek weer op te roepen. Stemmen zwellen aan vanuit onbekende verten. Prachtige vrouwenstemmen afgewisseld met volle mannenstemmen. Gezamenlijk lieten die regelmatig een mysterieus, meerstemmig timbre horen. Terwijl ik de klanken weer op mij laat inwerken, waan ik mij dobberend in het koele water van een meer. De ochtendmist ontneemt mij het zicht. Ik spits mijn oren. Waar komen die zoetgevooisde stemmen vandaan? Van de overkant van het meer? Wil ik het wel weten? Is dan niet onmiddellijk het mystieke gevoel verdwenen? Nee, ik houd mijn ogen dicht en laat mij zo lang mogelijk ronddobberen in de nevel. Dit gevoel wil ik vasthouden. Diepe emoties bereiken mijn ziel. Dan, onverwachts, sterven de klanken weg. De prachtige stemmen verstillen. De mist blijkt opgetrokken. Voorzichtig open ik mijn ogen. Een klepperend geluid brengt mij terug in de realiteit. Met mijn pen nog in mijn hand sta ik langzaam op. Ik loop naar de brievenbus. In gedachten raap ik de post op. Er zit een onbekende envelop bij. Die open ik met een nieuwsgierig gevoel. Ik tref twee kaartjes aan voor het concert in de Domkerk komende zondag.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ccscharl, persoonlijk vind ik je tekst te extatisch. Ik zit/sluit/probeer nodigt al niet uit. Van het (rond)dobberen en wel of niet optrekken van mist of nevel, krijg ik de kriebels. Aanzwellen, wegsterven: heftige werkwoorden. Laat je een timbre horen of heb je een timbre? Let wel, het is een mening van één van je lezers.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mw Marie: dank je wel @Mili: gelukkig hoeven we niet allemaal hetzelfde te ervaren. Beiden dank voor het lezen. Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili: gelukkig hoeven we niet allemaal hetzelfde te ervaren. Connie
@Mili: je feedback neem ik mee in mijn leerproces. Nogmaals dank je.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Connie, je hoeft mij nergens voor te bedanken; ik klonk nogal kribbig. ;) Door de inzendingen hier te lezen en de feedback die gegeven wordt, zul je ongetwijfeld het nodige leren. Wens je alle succes.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het om opdracht #117 ging, heb je toch een goede start gemaakt. 'De muziek die ik gisteren heb gehoord, jaagt mijn ideeën weg.' ... en ondanks dat, probeer je deze zelfde muziek terug op te roepen. ;) De klanken en stemmen intrigeren je wel, maar triggeren niet tot het maken van je opdracht. Je hebt een langzaam verhaal geschreven, wat hier - voor mij - niet storend werkt. Zou zelfs sommige kortere zinnen met een langere verbinden. Bvb hier: 'Ik zit weer in die serene sfeer, probeer de klanken van die bijzondere muziek weer op te roepen.'

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het om opdracht #117 ging, heb je toch een goede start gemaakt. 'De muziek die ik gisteren heb gehoord, jaagt mijn ideeën weg.' ... en ondanks dat, probeer je deze zelfde muziek terug op te roepen. ;) De klanken en stemmen intrigeren je wel, maar triggeren niet tot het maken van je opdracht.
Dag Marlie, en ook al triggerde de muziek mij niet tot het maken van de opdracht in dit fragment, maar wel tot het schrijven van het verhaal zoals het is geworden. De beslissing voor wel of geen lange zinnen is voor mij nog niet altijd duidelijk. Meestal schrijf ik aanvankelijk lange zinnen, maar verander soms naar korte. Weet nog niet waarom. Zal ik nog eens op broeden. Dank voor de feedback, Connie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij herlezen nog een paar kleine schrijffoutjes gecorrigeerd, leestekens of spaties. Dus niet herschreven! Connie

Rol

  • Anoniem
Hallo ccscharl, Eigenlijk aan de slag moeten en dan in gedachten wegdrijven op klanken van een eerder gehoorde melodie. Je hebt een leuke insteek gekozen voor je verhaal. ‘Ik sluit mijn ogen en droom weg. De muziek die ik gisteren heb gehoord, jaagt mijn ideeën weg.’ Beide zinnen eindigen op ‘weg’, dat kan soms mooi zijn, maar in dit geval botst het. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo ccscharl, ‘Ik sluit mijn ogen en droom weg. De muziek die ik gisteren heb gehoord, jaagt mijn ideeën weg.’ Beide zinnen eindigen op ‘weg’, dat kan soms mooi zijn, maar in dit geval botst het. Schrijfcoach Corrie
Goedemorgen schrijfcoach Corrie, Het was spannend om uw reactie af te wachten. Naast feedback van meer personen, lees ik een leuk compliment. Gebeurt me overigens vaak: wegdromen van mijn doel... Ik zal uw insteek in mijn eigen versie wijzigen in: "Ik sluit mijn ogen endroom weg. De muziek die ik gisteren heb gehoord, dringt mijn ideeën naar de achtergrond." Dank u voor deze feedback, Connie